Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیوه‌هایی مختلف برای فروش آثاروجود دارد که گالری‌ها برمبنای اهداف یا برنامه‌هایی که دارند ممکن است از همه یا چند مورد از آنها استفاده کنند.

گالری به دو صورت آثار هنرمندانش را به فروش می‌رساند، یکی فروش در طول نمایشگاه است و دیگری فروش بعد از نمایشگاه است یا به اصطلاح فروش از انبار اتفاق می‌افتد. فروش از انبار گالری بخش مهمی است؛ لازم است که در طول سال از هنرمندان ‌کار فروخته شود تا بتوانند با خیال راحت‌تر به کار خود برسند؛ برخی از هنرمندان به‌دلایل دغدغه‌های مالی، ممکن است  نتوانند آن‌طور که می‌خواهند یا لازم است روی مجموعه‌ آثارشان متمرکز شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بعضی از گالری‌ها ممکن است در مورد آثار هنرمندان غیر گالری خودشان هم فعالیت کنند، یعنی به اصطلاح دلال آثار هنری، چه از دوره مدرن و چه معاصر باشند. اصولاً خرید و فروش آثار هنری بخصوص دوره مدرن در بازار ثانویه می‌تواند در بسیاری از مواقع به کسب درآمد گالری کمک کند و درآمد گالری را افزایش دهد.
از طرفی فروش در آرت‌فرها برای گالری‌ها بخش مهمی است که البته امسال به دلایل کرونا همه به‌صورت آنلاین برگزار شدند یا کلاً کنسل شدند. اهمیت شرکت در آرت‌فر‌ها به غیر از فروش آثار، معرفی هنرمند به عرصه هنری بین‌المللی است.
باید بگویم که فروش آثار در حراجی‌ها‌ از جمله شیوه‌های دیگر فروش آثار در گالری‌هاست که اتفاق می‌افتد. این مسأله برای عرضه و تثبیت کردن بازار یک هنرمند می‌تواند خوب باشد که البته احتیاج به برنامه‌ریزی و مدیریت درست دارد.
فروش آنلاین هم نوع دیگر فروش آثار می‌تواند باشد، چه از طریق گالری به‌طور مستقیم یا از طریق پلتفرم‌های دیگر آنلاین که درصدی از فروش اثر را برای خدماتی که می‌دهند، برمی دارند و ممکن است که مخاطب متفاوتی را جلب کنند؛ متفاوت از این جهت است که از مخاطب معمول و همیشگی گالری متفاوت باشد.
اما خرید آثار هنری توسط عموم مردم به‌دلیل اینکه آثار هنری جزو کالای لوکس محسوب می‌شوند، بسیاری از افراد لزومی برای خرید اثر هنری نمی‌بینند.
به‌نظر می‌رسد مهمتر از خرید آثار هنری توسط عموم مردم باید تمرکز بر دیدن اثر هنری توسط عموم مردم شکل بگیرد، مثلاً بازدید از گالری‌ها و موزه‌‌ها. باید سعی کنیم تا فرهنگ موزه رفتن و «دیدن» آثار هنری را در جامعه جا انداخت.‌‌

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فروش آثار آثار هنری گالری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۶۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ طا‌ها دلداده با اعلام خبر بارگذاری اطلاعات عملیات خرید تضمینی گندم در سامانه جامع اطلاعات این شرکت گفت: این اطلاعات توسط کاربران به صورت آنلاین قابل مشاهده و رصد است.

دلداده افزود: درج و بارگذاری اطلاعات خرید تضمینی در این سامانه، فرآیند تحویل گندم و پرداخت پول گندم را تسهیل می‌کند و با رصد آنلاین داده‌های خرید تضمینی گندم، می‌توان برای برنامه‌ریزی این عملیات بزرگ بازرگانی کشور از آن اطلاعات استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه به کاربران اجازه می‌دهد تا میزان خرید تضمینی گندم و پرداخت میزان پول آن را به تفکیک استان، شهرستان و مرکز خرید به صورت آنلاین مشاهده کرده و از کم و کیف آن مطلع شوند.

سال زراعی جاری، ۳۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان گلستان زیر کشت گندم رفته است.
گلستان از نظر میزان تولید گندم، رتبه دوم کشور را دارد و به باور کارشناسان؛ به سبب وجود گلوتن، گندم‌های این استان با کیفیت‌ترین در ایران است.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • مرکز عمده فروشی جوراب در بازار تهران کجاست؟
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور