Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری فرانسه، کشور ویتنام طی سال‌های متمادی در میان کشورهای آسیایی دارای سریع‌ترین نرخ رشد اقتصادی بوده اما آمار مربوط به سال ۲۰۲۰ حاکی از کاهش شدید نسبت به رشد ۷ درصدی تولید ناخالص داخلی این کشور در سال گذشته است. با این حال همین رشد ۲.۹ درصدی ویتنام در شرایط رکود اقتصادی در جهان ناشی از شیوع کرونا، عملکردی درخشان به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر آمار مالزی در شهر هانوی پایتخت این کشور طی بیانیه‌ای خاطرنشان کرد که "در شرایط پیچیده تحولات مربوط به کرونا و تاثیرات منفی آن بر اوضاع اجتماعی – اقتصادی، این یک موفقیت برای ویتنام به شمار می‌رود". 

در همین حال و در شرایطی که بسیاری از کشورهای جهان آمار بالای ابتلا و تلفات ناشی از کرونا را تجربه کرده‌اند، در کشور ۹۶ میلیون نفری ویتنام کمتر از یک هزار و ۵۰۰ نفر به کرونا مبتلا شده و تنها ۳۵ مورد مرگ ناشی از کرونا ثبت شده است.

قرنطینه‌های گسترده و ردگیری دقیق تماس مبتلایان و کنترل شدید ترددها، به این کشور اجازه داده که کارخانه‌ها را تا حد زیادی گشوده نگه دارد و مردم را به سرعت به سر کار بازگرداند.

آمار رسمی رشد اقتصادی در ویتنام بهتر از پیش‌بینی صندوق بین‌الملل پول بوده است که رشد ۲.۴ درصدی را برای این کشور پیش بینی کرده بود.

صندوق بین المللی پول همچنین رشد منفی ۴.۴ درصدی اقتصاد در سطح جهانی را پیش بینی کرده است. بانک جهانی نیز به تازگی در گزارشی اعلام کرد که ویتنام موفقیت بیشتری را در سال ۲۰۲۱ تجربه خواهد کرد و انتظار می‌رود رشد اقتصادی این کشور در سال آینده میلادی حدود ۶.۸ درصد باشد.

با طولانی شدن شیوع کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن و نیز ابهامات موجود در برنامه واکسیناسیون، کشورهای مختلف آسیایی در تلاش برای زندگی در شرایط کرونایی و حرکت در مسیر احیای اقتصادی هستند.
این درحالی است که صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی‌های متفاوتی برای کشورهای جنوب شرقی آسیا مطرح کرده است. انتظار می‌رود شش اقتصاد اصلی جنوب شرقی آسیا در سال ۲۰۲۱ مسیرهای اقتصادی و مالی متفاوتی داشته باشند بطوری که ویتنام، اندونزی و مالزی احیای کامل اقتصادی را تجربه کنند اما کشورهای سنگاپور ، فیلیپین و تایلند برای بازگشت به سلامت اقتصادی تقلا خواهند کرد.

برچسب‌ها کرونا هانوی رشد اقتصادی ویتنام پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا هانوی رشد اقتصادی کرونا هانوی رشد اقتصادی ویتنام اخبار کنکور رشد اقتصادی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۰۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت اقتصاد، چهل و نهمین اجلاس سالانه ۲۰۲۴ گروه بانک توسعه اسلامی از امروز نهم اردیبهشت ماه مصادف با ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی و به مدت دو روز در ریاض عربستان سعودی برگزار می‌شود.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد پس از ورود به ریاض، جلسات دوجانبه‌ای با نمایندگان کشور‌های مختلف عضو برگزار می‌کند و سپس در جشن طلایی سالگرد تأسیس بانک در سطح وزرای اقتصاد کشور‌های عضو حضور خواهد یافت.

خاندوزی سپس روز دوشنبه در جلسه مجمع عمومی (اعضای هیئت عامل) شرکت خواهد کرد که در این جلسه علی فکری معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران نیز وی را همراهی خواهند کرد.

وزیر اقتصاد سپس با همراهان خود در جلسه دوجانبه با فیصل ابراهیم وزیر اقتصاد عربستان حضور می‌یابد.

این نشست همچنین با حضور رحمت اله اکرمی خزانه دار کل کشور در جلسه شتابدهی در تأمین مالی اقلیمی از طریق صکوک سبز و پایداری (شامل ارائه راهنمایی در خصوص صکوک پایدار) ادامه می‌یابد و سپس نشست میزگرد اعضای هیئت عامل (جلسه غیرعلنی) با حضور وزیر امور اقتصادی ایران و علی فکری معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران برگزار خواهد شد.

در نهایت عصر روز دوم و پایانی این اجلاس، کنفرانس مطبوعاتی اجلاس سالانه با حضور  خاندوزی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود
  • کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه ؛ توقف در بدیهیات
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد