Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان چهارمحال و بختیاری گفت: اعزام ۸۰۰ نفر برای غسل، کفن  و دفن، ۹۵۰ مورد اعزام طلاب جهت تقویت روحیه کادر پزشکی و حضور ۱۷۸ نفر در بخش کرونایی از جمله فعالیت‌های جهادی طلاب در دوران کرونا بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین حمید محمدی ظهر امروز در دیدار گروه‌های جهادی سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) استان با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، با گرامی‌داشت 9 دی ماه هفته بصیرت و یاد و خاطره شهدا بالاخص شهدای بصیرت، اظهار داشت: سازمان بسیج طلاب و روحانیون از دو حوزه مقاومت، یک حوزه مقاومت برادران شهید مدرس و حوزه مقاومت بقیه‌الله خواهران و یک سازمان در سطح استان تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر کدام از این حوزه‌های مقاومت دارای پایگاه‌های مقاومت در شهرستان‌ها است، 12 پایگاه مقاومت ویژه برادران در سراسر استان و هفت حوزه علمیه در استان وجود دارد، در مجموع 19 حوزه علمیه می‌شوند که در تمام حوزه‌های علمیه پایگاه‌های مقاومت وجود دارد. 

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان چهارمحال و بختیاری بیان داشت: گروه‌های جهادی چندین سال است تشکیل شده‌اند و نمود خود را در ابتدای سال 98 به منصه‌ ظهور رساندند، آن زمانی که خوزستان، لرستان و جاهای مختلف دچار سیل شده بود و درخواست کمک داشتند، دوستان اعزام شدند.

وی افزود: در بین گروه‌های جهادی حاج قاسم را هم زیارت کردیم و خاطرات بسیاری از ایشان در ذهن‌ها ماند که نقش طلاب و حوزه‌های علمیه را بیان کردند.

محمدی تصریح کرد: بسیج طلاب علاوه بر اینکه مسئول گروه‌های جهادی هستند، فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی، رزمی، امنیتی و مناسبت‌ها هم بر عهده‌ این عزیزان است اما در خصوص حرکت جهادی بسیج طلاب باید گفت به همت تمام دوستان عزیز در سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) و فرمانده قرارگاه‌ها کسب رتبه برتر کشور را در سال 98 در جشنواره مالک اشتر به خود اختصاص دادند.

طلاب جهادگر حوزه دارالسلام به عشق حاج قاسم راهی سرپل ذهاب شدند/ حرکت کاروان فاطمی در میادین اصلی شهر تهران+ فیلماقدام آتش به اختیار طلاب و روحانیون در تامین میوه شب یلدا نیازمندان + فیلمطرح اهدای خون طلاب بسیجی در استان مرکزی اجرا می‌شود

وی خاطرنشان کرد: تشکیل قرارگاه‌ها، اعزام اساتید، طلاب و روحانیون بسیجی جهت تقویت روحیه کادر پزشکی که در مجموع 950 مورد اعزام بود، شکل‌گیری 27 گروه جهادی برای ضدعفونی، تشکیل 12 جلسه مدافعان سلامت، 350 مورد غربالگری خانواده‌ها، توزیع 6هزار و 500 بسته معیشتی و حمایت مالی در بین نیازمندان، اهدای خون توسط 115 نفر از گروه‌های جهادی، 70 هزار دوخت ماسک و تهیه گان و کلاه از اقداماتی بود که توسط بسیج طلاب و روحانیون استان صورت گرفت.

محمدی ادامه داد: تشکیل 27 مورد قرارگاه جهادی، حضور 178 طلاب در بخش کرونایی، 30 هزار پرس توزیع غذای گرم، حضور 300 نفر روحانیون و طلاب در ایستگاه‌های سلامت، اعزام طلاب و روحانیون در آرامستان‌ها برای غسل، کفن  و دفن به صورت گروهی در مجموع 800 نفر، 10 هزار مورد تکثیر و توزیع فتواهای مقام معظم رهبری در خصوص وجوب تجهیز میت و مسائل کرونایی در فضای مجازی از جمله اقدامات صورت گرفته بود.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان چهارمحال و بختیاری گفت: مشارکت در توزیع نان صلواتی که 53 هزار قرص نان صورت گرفت، 300 مورد تهیه بسته‌های معیشتی، 70 مورد برپایی ایستگاه‌های صلواتی، 11 هزار مورد ارسال پیامک و اطلاع رسانی و اقدامات رسانه‌ای، برگزاری مسابقات فرهنگی علمی در فضای حقیقی و مجازی لوازم التحریر و ملزومات 3 هزار بسته، هزار و 700 مورد مشاوره از جمله اقدامات دیگری بود که توسط طلاب جهادی بسیج طلاب انجام شد.

محمدی ادامه داد: همچنین 60 میلیون جمع آوری مبالغ نقدی، 70 نفر برگزاری دوره‌های آموزشی غسل و کفن اموات، 250 نفر برگزاری آموزش‌های فوریت‌های پزشکی در تمام شهرستان‌ها، حضور فعال گروه‌های جهادی در قرارگاه حاج قاسم، 60 مورد برگزاری برنامه‌های فرهنگی و معنوی در ماه مبارک رمضان، برنامه‌های محرم و صفر، و... صورت گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در طرح ثامن هر کدام از پایگاه‌ها در سطح شهرستان‌ها کانال‌هایی تشکیل دادند که در آن‌ها مباحث اعتقادی، سیاسی و... مطرح می‌شود.

انتهای پیام/7540/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان بسیج طلاب و روحانیون بسیج طلاب و روحانیون استان چهارمحال و بختیاری گروه های جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۱۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان

رییس کل دادگستری اصفهان در بازدید از حوزه قضایی شهرستان فلاورجان گفت:: تقویت این مجموعه قضایی تا رسیدن به وضعیت مطلوب ادامه خواهد داشت.

 حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری افزود: در بازدید سال گذشته از دادگستری فلاورجان با توجه به اهمیت این حوزه قضایی و تعداد پرونده‌های وارد شده و موجود در این محل، تصمیماتی برای تقویت نیروی انسانی این حوزه قضایی گرفته شد.

رییس کل دادگستری اصفهان گفت:: در بازدید‌های گذشته روند ارائه خدمت به مراجعان در هر بخش دادگستری این شهرستان بطور دقیق بررسی و تصمیماتی برای رفع مشکلات این حوزه قضایی اخذ شد.

او  آمار صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف فلاورجان را ۲۷ درصد عنوان کرد و گفت: این آمار با توجه به فرهنگ مهرورزی و نوعدوستی مردم این منطقه، رضایت‌بخش نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری افزود: هدف دستگاه قضایی در این بخش، رساندن این آمار به میانگین ۳۵ درصدی استان و ۴۳ درصدی کشور تا پایان سال است و این امر با برنامه‌ریزی و تقویت اعضای شورا‌های حل اختلاف از لحاظ علمی ممکن خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره مالک اشتر در چهارمحال و بختیاری
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارگان‌های دولتی
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا