Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، اسناد «اداره گمرک و حفاظت مرزی» آمریکا نشان می‌دهند دولت «دونالد ترامپ» بعد از ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مأموران این سازمان در چند نقطه مرزی دستور داده بود تمامی افراد ایرانی‌الاصل که قصد ورود به ایالات متحده دارند را بازداشت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به نوشته پایگاه stripes، این اسناد را «شورای روابط اسلام-آمریکا» در واشنگتن روز سه‌شنبه به دستور دادگاه منطقه‌ای واشنگتن علنی کرده است. 

 بعد از آنکه آمریکا طی عملیاتی تروریستی سردار «قاسم سلیمانی» را در عراق ترور کرد، گزارش‌های متعددی منتشر شد مبنی بر اینکه مرزبانی آمریکا ده‌ها نفر از متولدین ایران را که قصد داشته‌اند از مرز کانادا وارد آمریکا شوند، بازداشت کرده و مورد بازجویی‌های طولانی قرار داده است.

مرزبانی آمریکا در ابتدا این گزارش‌ها را رد کرده و مدعی شده بود که هیچ دستوری برای بازداشت ایرانی‌ها وجود نداشته است. 

یک وکیل گفته است: «دستور دادگاه نشان می‌دهد که دولت در اقدامی غیرقانونی به دنبال مخفی کردن اقدام غیرقانونی‌اش بوده است و دستور دولت آمریکا افراد را صرفاً بر مبنای کشور محل تولد آنها هدف گرفته است.»

او گفت: «اسنادی که ما امروز منتشر می‌کنیم نیاز به مسئولیت‌پذیری بیشتر را نشان می‌دهند.»

«مارک مورگان» کمیسر موقت مرزبانی آمریکا بهمن‌ماه سال گذشته در گفت‌وگو با رسانه‌ها بازداشت ایرانی‌ها را تأیید کرده، اما مدعی شده بود که این بازداشت‌ها به اشتباه و بر خلاف بخشنامه‌های اداره مرکزی انجام گرفته است.

مورگان در این مورد گفته بود: «این با دستور ما منطبق نبود و به سرعت تصحیح شد. ما هیچ‌کس را بر اساس ملیت، نژاد یا باورهایش را هدف قرار نمی‌دهیم.»

ادعای مورگان در حالی مطرح می‌شد که در شبکه‌های اجتماعی تصویری از بخشنامه‌ای منتشر شده که به نیروهای مرزبانی دستور داده شده اتباع ایران را در مرز بازداشت کرده و از آن‌ها بازجویی کنند.

واشنگتن در حالی ادعا می‌کند که هیچ‌کس را بر اساس ملیت یا نژاد هدف قرار نمی‌دهد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بلافاصله پس از ورود به کاخ سفید در سال ۲۰۱۶، فرمانی را امضا کرد که اتباع چند کشور از جمله ایران را از ورود به آمریکا منع کرد. ترامپ بعداً این دستور را گسترش داده و کشورهای بیشتری را به این فهرست افزود.

کد خبر 576848 برچسب‌ها ایران و آمریکا آمریکا - دونالد ترامپ

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۶۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به اعتراضات دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین

آفتاب‌‌نیوز :

 ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در پیامی به تظاهرات‌های حمایت از غزه در دانشگاه‌های آمریکا و بازداشت معترضان از سوی پلیس این کشور واکنش نشان داد. 

کنعانی نوشت: با وجود میل مقامات رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل و حامیان آن‌ها، افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار غزه و کرانه باختری و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی و اجرای عدالت در حق آنان است.

دانشگاه‌های آمریکا طی روز‌های گذشته شاهد برگزاری تظاهرات‌های گسترده در اعتراض به جنگ و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه بوده‌اند.

تاکنون ده‌ها دانشجوی و استاد معترض به جنایات رژیم صهیونیستی از سوی پلیس آمریکا بازداشت شده‌اند.

منبع: خبرگزاری میزان

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟
  • (ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ
  • واکنش ایران به اعتراضات دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین
  • بازیگری پوتین، ۲ عمارت و مسافران تایلند
  • ضارب دانش‌آموزان آملی بازداشت شد
  • واکنش ایران به درخواست آرژانتین از سایر کشورها برای بازداشت وزیر کشور
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم