Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش گفت: نظام تعلیم و تربیت به دنبال پرورش انسان‌هایی است که الگوی آنها شهدا هستند و شهدا باید به عنوان الگو در تاریخ تعلیم و تربیت ایران ثبت شوند.

به گزارش ایسنا، محسن حاجی‌میرزایی در گلزار شهدای کرمان با بیان اینکه من امروز به نمایندگی از خیل عظیمی از معلمان، دانش‌آموزان و فرهنگیان به اینجا آمده‌ام، اظهار کرد: به اینجا آمده‌ام تا از این شهدای بزرگوار که از وجودشان گذشتند و ایثار کردند تا مسیر اعتلای اسلام و انقلاب اسلامی و کلمه توحید را فراهم کنند ما هم طلب همت کنیم برای پیمودن راهی که آنها طی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در فرهنگ دینی ما "شهید" شاهد و حجت است بر همه بندگان خدا افزود: زندگی شهیدان تنها در لحظه شهادت آنها نیست؛ یک حیات ابدی است که نقطه عطف آن به شهادت رسیدن است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شهدا برای رسیدن به چنین مرتبه رفیعی که در نزد خداوند شادمان هستند مسیر دشواری را طی کردند، تصریح کرد: شهدا برای آرامش مردم جان خود را فدا کردند.

وی با بیان اینکه چنین نقطه عطف باشکوهی محصول یک زندگی باشکوه است ادامه داد: من آمده‌ام که تجدید بیعت کنم و بگویم نظام تعلیم و تربیت در صدد پرورش انسان‌هایی است که الگوی آنها شهدا هستند.

حاجی‌میرزایی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان ما امروز سعادتمندند که در دوره‌ای زندگی می‌کنند که در این دوره شهید سلیمانی قرار داشته و می‌زیسته است، افزود: جایگاه رفیع شهید سلیمانی به راحتی به دست نیامده و این حاصل تلاش است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت  آموزش و پرورش، وی بیان کرد: ما تلاش می‌کنیم این الگو را که معرف همه فرهنگیان است در تاریخ تعلیم و تربیت ایران ثبت کنیم و آیندگان راهنمای خوبی را در برابر خود داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی وزير آموزش و پرورش تعلیم و تربیت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۲۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، صادق ستاری فرد در آیین افتتاحیه صعود پانصد معلم کوهنورد هشت استان جنوب کشور به قله «بل» در شهرستان اقلید استان فارس، گرامیداشت هفته معلم و یادواره شهدای فرهنگی کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس گفت: معلمان قله‌های بسیاری همچون قله های؛ علم، عطوفت، مهربانی، نجابت، ایثار و از خود گذشتگی را فتح  و وجودشان را برای دانش آموزان هزینه می‌کنند.
وی افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی توجه به سرمایه انسانی بود که پیروزی را ممکن ساخت لذا گردهمایی معلمان حول یک محور باعث تحول در جامعه می‌شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: پیامبر اسلام در ابتدا برای نیل به هدف تربیت نیروی انسانی، مسجد را بنا کرد لذا اکنون ما هم در آموزش و پرورش نیاز به ایجاد فضا‌های مختلف آموزشی و تربیتی مطلوب داریم تا تربیت به معنای واقعی کلمه محقق شود.
صادق ستاری فرد ادامه داد: گام بعدی پیامبر (ص) ارائه محتوا بود و قرآنی را که از جانب خداوند بر او نازل شد به جامعه معرفی کرد و امروز ما باید بر اساس سند تحول بنیادین، محتوای خوب ارائه دهیم.
گفت: نظام محاسبه‌ای که پیامبر (ص) انجام دادند همان نظام ارزشیابی امروزی است که ما باید در دستور کار قرار دهیم، زیرا جهت دهنده همه ارکان تربیتی، نظام ارزشیابی است.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: رهبر معظم انقلاب ، پارسال به صراحت از هزینه کردن در آموزش و پرورش به عنوان سرمایه گذاری یاد کردند،  بنابراین ضروری است که سهم بودجه‌ای آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور، افزایش یابد.
۵۰۰ معلم کوهنورد از هشت استان اصفهان، بوشهر، کرمان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، یزد و فارس صبح امروز به قله «بل» بلندترین قله استان فارس صعود کردند.

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است