Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح «سفیر حاج قاسم» با هدف بررسی و رسانه‌ای کردن مشکلات منطقه آسیب‌پذیر صومعه‌سرا با حضور اصحاب بسیج رسانه برگزار شد.

خبرگزاری شبستان_صومعه‌سرا، مائده فلاحتکار ضیابری: امسال نخستین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام؛ حاج قاسم سلیمانی است، مناسبتی که گروه‌های جهادی و مردمی را به تکاپو واداشته تا برنامه‌ای شایسته آن شهید والامقام عرضه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در شهرستان صومعه‌سرا نیز طرح «رسانه سفیر حاج‌قاسم» توسط گروه جهادی لثارات‌الحسین(ع) بسیج رسانه این شهرستان به پاسداشت نخستین سالگرد شهادت ایشان راه‌اندازی شده است.

 

این گروه جهادی متشکل از خبرنگاران خوش‌ذوق و خلاق صومعه‌سرایی است که در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب حرکت کرده و همواره گام‌هایی موثر در راستای اعتلای انقلاب و نظام برداشته‌اند.

 

امروز با حضور تعدادی از خبرنگاران بسیج رسانه شهرستان صومعه‌سرا در قالب اجرای طرح «رسانه سفیر حاج قاسم» در محله آسیب‌پذیر شهرستان که خیابان مطهری است حضور پیدا کردیم. در دل شهر زیبای صومعه‌سرا محله‌ای وجود دارد که از حداقل امکانات رفاهی محروم و معضلات و محرومیت این منطقه در تجملات و هیاهوی شهرنشینی گم شده است.

 

«علی هاشمی‌پور» با بیان اینکه منظور از محله آسیب‌پذیر، شناسایی آسیب‌های محله است اظهار کرد: شناسایی آسیب‌های محله از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

مسئول معاونت اجتماعی سپاه ناحیه صومعه‌سرا با اشاره به اینکه بعد از جمع‌آوری اطلاعات از محله باید آن را تحلیل کرد افزود: می خواهیم از طریق مطالبه گری مدیر محله آسیب‌پذیر، مشکلات، تهدیدها، نیازها و آسیب های آن را شناسایی کنیم.

 

وی با بیان اینکه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله برنامه‌های محوری معاونت اجتماعی سپاه است گفت: فعالیت‌های ما در این حوزه بر روی محورهای چهار گانه کاهش آسیب‌های اجتماعی، کاهش فقر و محرومیت، کاهش جرم فساد و کاهش بزهکاری‌های اجتماعی و جرایم خشن کار می‌کند.

 

 

«وحید نفیسی» با بیان اینکه مدیریت محله آسیب‌پذیر صومعه‌سرا به مدت 2 ماه است که تشکیل شده است تصریح کرد: جمعیت منطقه مطهری صومعه‌سرا دارای 635 خانوار و حدود یک هزار و 800 نفر جمعیت است.

 

مدیر محله آسیب‌پذیر صومعه‌سرا با بیان اینکه باید در این محله توسط شهرداری تابلو قرارگاه جوادالائمه شهرستان نصب شود اظهارکرد: آسفالت این کوچه نیاز به روکش و ترمیم دارد.

 

وی با اشاره به مشکلات عدیده در کوچه المهدی در زمینه فاضلاب و عدم آسفالت افزود: با توجه به اینکه طی نامه‌ای به نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی بودجه احداث لوله گذاری فاضلاب آن توسط نماینده جذب و در اختیار آبفای شهرستان قرار گرفته است اما تا کنون اقدام عملیاتی صورت نگرفته است.

 

نفیسی با بیان اینکه چند خانه مخروبه در این منطقه وجود دارد که محل تجمع معتادان و توزیع و مصرف مواد مخدر شده است گفت: از مردم محل صورت جلسه‌ای تهیه و به سازمان مربوطه ارائه شده تا از طریق دادسگتری پیگیری و وضعیت خانه مخروبه مشخص شود.

 

مدیر محله آسیب‌پذیر صومعه‌سرا با اشاره به تعداد 150 نفر بیکار در این منطقه خاطرنشان کرد: جوانان به دلیل بیکاری به دستفروشی در بازار هفتگی شهرستان مشغول هستند.

 

 

بانویی که اهل کوچه المهدی صومعه‌سرا است با گلایه از مسئولان اظهار کرد: متاسفانه با توجه به اینکه در حوزه شهری هستیم اما هیچگونه رسیدگی به این محل نمی‌شود.

 

وی با بیان اینکه عدم روشنایی تیربرق‌ها، نداشتن فاضلاب و بالا زدن آب چاه‌ها وعدم آسفالت از عمده مشکلات این کوچه است افزود: متاسفانه در انتهای این کوچه چند نفر اقدام به ساخت چندین کلبه کرده‌اند که محلی برای حضور معتادان شده است.

 

این بانو با اشاره به اینکه موقع انتخابات شورای شهر و مجلس، نمایندگان فقط شعار می‌دادند که طی یک ماه این معضلات از این کوچه برطرف می‌شود گفت: متاسفانه شاهد هیچ گونه فعالیتی در این بخش از شهر نیستیم.

 

 

وی با بیان اینکه تمام آبهای جمع شده در این کوچه کثیف است و باعث نجاست می‌شود تصریح کرد: با توجه به اینکه بیماری کرونا وجود دارد این حجم از کثیفی در این منطقه قابل درک نیست.

 

امید است با درج این گزارش از محله آسیب‌پذیر شهرستان صومعه‌سرا به زودی خبرهای خوشی از اقدامات مسئولان درسطح رسانه‌ها منتشر ‌شود و کام مردم را شیرین و دل مردم را شاد کرده و بارقه‌های امید را در چشمان مردم عزیز در این محله شاهد باشیم.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: سفیر حاج قاسم محله آسیب پذیر بسیج رسانه صومعه سرا محله آسیب پذیر سفیر حاج قاسم صومعه سرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۲۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات مردم شهرستان عسلویه بررسی و پیگری شد

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات صبح پنجشنبه در حاشیه میز خدمت در شهرستان عسلویه اظهار کرد: کاروان خدمت مسئولان استان بوشهر در سفر شهرستانی به شهرستان عسلویه، ضمن دیدارهای چهره به چهره با مردم، بخشی از طرح‌های عمرانی و اقتصادی این شهرستان مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: برپایی چنین برنامه‌هایی در قالب میز خدمت اقدام بسیار با ارزشمندی است تا بتوانیم با مردم دیدار چهره به چهره داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در این دیدار ۶۳۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه، ضروری و کارگشایی و ۱۹ میلیون تومان مساعدت مالی بلاعوض به افراد نیازمند اختصاص داده شد.

پورات عنوان کرد: همچنین ۱۰ بسته معیشتی به افراد درخواست کننده اهدا شد و فاکتورهای درمانی و کمک درمانی افراد محروم این شهرستان توسط هلال احمر استان تقبل هزینه شد.

وی گفت: در این دیدارها، بیش از ۵۰ مورد درخواست اشتغال پیگیری و دستور لازم صادر شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر یادآور شد: در این دیدارها مهم‌ترین موضوعات متقاضیان در حوزه تسهیلات بانکی، اشتغال، اجرای طرح هادی، مشکلات ایثارگران و بنیاد شهید، منابع طبیعی، ثبت و اسناد و اداره کل ورزش و جوانان بوده است.

کد خبر 6088473

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • ۱۰ راه روستایی در شهرستان بم مسدود شد
  • مشکلات مردم شهرستان عسلویه بررسی و پیگری شد
  • احداث زیرگذر حصه شمالی در ۱۴۰۳
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • اجرای طرح امنیت محله محور در شهرستان کرخه
  • بررسی مشکلات بخش امامزاده حسن شهرستان فلارد
  • بررسی مشکلات خبازان خندابی در کارگروه آرد و نان
  • مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟