Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی عشق و ارادتی مثال‌زدنی به امام رضا(ع) داشت و خاطرات زیادی از تشرف ایشان به بارگاه رضوی برجای مانده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، بزرگ‌ترین خصیصه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مردمی بودن و فروتنی ایشان بود.حاج قاسم بدون ادعا و در کمال تواضع، هرجا مشکلی بود برای حل آن نهایت تلاش خود را می‌کرد که نمونه‌های بسیاری از آن به یاد داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحیه شهادت‌طلبی، تفکر جهادی و حضور بی‌ادعای سردار در همه میادین او را محبوب دل‌ها و از سایر مسئولان متمایز کرده بود.مکتب حاج قاسم سلیمانی برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) بود که وی را محبوب قلوب کرد و این در مراسم تشییع میلیونی‌اش متجلی شد.

سید خلیل منبتی؛ معاون پیشین اماکن متبرکه آستان قدس رضوی با اشاره به خاطرات خود از تشرف شهید سلیمانی به بارگاه منور رضوی اظهار کرد: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در فروتنی و تواضع بسیار زبانزد بود به طوری که در هر مراسمی شرکت می‎کرد، همگان از حضور ایشان و عشقی که به سردار داشتند به شعف می‌آمدند.

وی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی علاوه بر دریافت حکم خادمی آقا علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع)، رفت‌وآمدهای بسیاری به داخل حرم مطهر برای زیارت داشت که گاهی نه‌تنها زوار بلکه بنده هم که در آن زمان مسئولیت معاونت اماکن متبرکه امور زائران آستان قدس را بر عهده داشتم، متوجه حضور ایشان نمی‌شدم.

معاون سازمان بنیاد شهید: سردار سلیمانی یک دیپلمات برجسته و تاثیرگذار در جهان بودجهان اسلام مدیون ایثارگری سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی است250 عنوان برنامه ویژه شهادت شهید سلیمانی در 12 شهرستان استان مرکزی برگزار می‌شود

مشاور تولیت آستان قدس رضوی در امور حرم مطهر و خدمات زائران با اشاره به شاخص بودن و عظمت شخصیت سردار شهید سلیمانی از منظر کل جهان و چه دوست چه دشمن، بیان کرد: حضور بدون تشریفات حاج قاسم برآمده از خضوع و فروتنی ایشان بود.

وی ادامه داد: با اینکه مسئولان برای خود یک گروه محافظتی دارند و با همین گروه خود وارد حرم مطهر می‌شوند، تیم محافظتی سردار سلیمانی به خواسته ایشان، با فاصله بسیار دورتر حرکت می‌کردند تا حضورشان سبب توجه دیگر زائران و ایجاد مزاحمت نشود.

منبتی در بخش دیگر سخنان خود به مراسم غبارروبی ضریح مطهر حضرت رضا(ع) که سردار سلیمانی نیز به دستور آیت‌الله رئیسی، تولیت وقت آستان قدس رضوی، در آن مراسم حضور داشت اشاره کرد و گفت: در طول مدت خادمی خود در حرم و نیز زمانی که مسئولیت معاونت اماکن متبرکه آستان قدس را برعهده داشتم، در چنین مراسمی فردی غیرروحانی حضور نداشت اما در آن سال، شهید سلیمانی با لباس عادی‌ که بر تن داشت وارد ضریح شد. قطعا کسی که چنین خصوصیت اخلاقی‌ای دارد از سوی آقا علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) پذیرفته شده است.

وی ادامه داد: در مراسم غبارروبی ضریح مطهر، هر کسی در جایگاه مخصوصی قرار دارد اما سردار سلیمانی خیلی بی‌آلایش در مکانی ایستادند که افراد عامه حضور داشتند و برای خود جایی را مشخص نکردند. تولیت آستان قدس به بنده گفتند که به سردار بگویم در کنار ایشان بایستد اما سردار در پشت سر تولیت و در کنار شیشه‌ای که جداکننده بانوان و آقایان بود ایستاد.

مشاور تولیت آستان قدس رضوی در امور حرم مطهر افزود: سردار سلیمانی همچون افراد عادی در مراسم و آیین‌های حرم مطهر حضور می‌یافت و شأن و جایگاه ویژه‌ای برای خود قائل نبود.

وی در پایان گفت: تواضع و فروتنی حاج قاسم بارزترین خصوصیت اخلاقی ایشان بود به طوری که رفتار این شهید عزیز به جایگاه اجتماعی افراد ربطی نداشت. همان رفتاری که با مردم عادی داشت با مسئولان نیز همان‌گونه رفتار می‌کرد. همین امر سبب شد ایشان به چنین درجه‌ای نایل و محبوب قلب‌ها شود.

انتهای پیام/282/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حاج قاسم سلیمانی آستان قدس رضوی سردار سلیمانی شهید سلیمانی حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۳۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، اسحاق معبود مژدهی عصر سه‌شنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه کرامت در گیلان در رشت اظهار کرد: این سه کاروان از روز ۲۲ اردیبهشت وارد گیلان می‌شوند و تا یکم خرداد در این استان حضور می‌یابند.

وی افزود: این خادمان در طول مدت حضور خود در هر ۱۷ شهرستان و در مجموع در ۸۰۰ نقطه گیلان حاضر خواهند شد که یکی از کاروان‌ها در مناطق محروم و سخت‌گذر استان حضور خواهد یافت.

وی ادامه داد: دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان، حضور در گلزار شهدا، دیدار با برخی از خانواده‌های شهدا، دیدار با بیماران و سرکشی از زندانیان و همچنین حضور در مدارس گیلان و نواختن زنگ دهه کرامت از مهمترین برنامه های کاروان های خادم حضرت امام رضا (ع) در این استان است.

مسئول کانون جوانان رضوی گیلان بیان کرد: همچنین آیین استقبال از خادمان حضرت امام رضا(ع ) عصر پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت انجام می‌شود که این استقبال در میدان صیقلان رشت آغاز و سپس به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه اخری(س) خواهر گرامی حضرت امام رضا(ع) انجام می‌شود.

معبودمژدهی خاطرنشان کرد: همچنین برنامه ویژه دیگر این دهه, جشن بزرگ میلاد حضرت امام رضا(ع) است که ۳۰ اردیبهشت ماه از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در پیاده راه فرهنگی میدان شهدای ذهاب رشت برپا می شود که سال گذشته حدود ۲۰ هزار نفر در این مراسم حضور یافته بودند.

وی در خاتمه گفت: جشن زیر سایه خورشید, ویژه دهه کرامت, مردمی است و هیچ بودجه دولتی دریافت نمی کنیم البته برخی از نهادها همچون شهرداری به این مراسم ها کمک می کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ناگفته‌های سردار حاجی‌زاده از عملیات وعده صادق
  • ببینید | ناگفته‌های سردار حاجی‌زاده از حمله سپاه به اسرائیل
  • ناگفته های سردار حاجی‌زاده از عملیات وعده صادق (فیلم)
  • ناگفته‌های سردار حاجی‌زاده از عملیات وعده صادق+ فیلم
  • فیلم/ ناگفته‌های سردار حاجی‌زاده از عملیات وعده صادق
  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی
  • ناگفته‌های سردار حاجی‌زاده از عملیات وعده صادق
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟