Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرغم اینکه در قیمت‌های جهانی طلا به طور متوسط افزایش یک درصدی دیده شد، از سوی دیگر حدود یک درصد کاهش نرخ ارز در بازارهای داخلی ایجاد شد؛ بدین ترتیب همپوشانی رخ داد که سبب ثبات در بازار داخلی سکه و طلا شد که در نتیجه این ثبات و آرامش و همچنین کاهش تقاضاهای سرمایه‌گذاری، حباب سکه‌ به ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش قدس آنلاین، محمد کشتی‌آرای در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا داخلی اظهار کرد: با توجه به اینکه هفته‌ای که گذشت، هفته پایانی سال میلادی بوده و طبیعتا انتظار نوسانات در بازارهای جهانی می‌رفت، این اتفاق هم افتاد و اونس جهانی از ۱۸۷۰ دلار تا ۱۹۰۰ دلار در طول یک هفته گذشته نوسان داشت. به طور متوسط در هفته اخیر، یک درصد قیمت اونس جهانی افزایش یافت و امروز که بازارهای جهانی تعطیل هستند، ۱۸۹۵ دلار است.

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: از سوی دیگر در  بازارهای داخلی یک درصد کاهش نرخ ارز در طول هفته اخیر ایجاد شد؛ بنابراین یک درصد افزایش قیمت اونس جهانی با یک درصد کاهش نرخ ارز در داخل، یکدیگر را پوشش داده و سبب شد تا ما این هفته نیز یک بازار باثبات را در رابطه با قیمت‌ها داشته باشیم؛ بطوریکه قیمت سکه در طول هفته از یک ثباتی برخورددار بود و هر قطعه سکه بطور متوسط ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته‌ است.

وی برای هفته آینده پیش‌بینی کرد: طبیعتا به سبب سال نو میلادی طی یکی دو روز آینده، به نظر می‌رسد که بازارهای جهانی و قیمت جهانی طلا تغییرات نخواهد داشت. از اوسط هفته پیش‌رو، احتمال تغییرات قیمت اونس جهانی به سبب مسائل اقتصادی و سیاسی جهانی وجود دارد اما در بازار داخل در هفته پیش‌رو به نظر می‌رسد که باتوجه به مدیریتی که برروی قیمت ارز هست، قیمت ارز باثبات باشد و شاهد آرامش در بازار سکه و طلا خواهیم بود. 

کشتی‌آرای در رابطه با آخرین قیمت‌ها و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته‌ گفت: در حال حاضر بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز  ۱۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان است.

این مقام صنفی اعلام کرد: در پایان هفته نسبت به ابتدای هفته قیمت هر قطعه نیم سکه نیز ۱۰۰ هزار تومان کاهش یافته و به شش میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. در پایان هفته نسبت به ابتدای هفته ربع سکه و سکه‌های یک گرمی نیز بدون تغییر مانده‌اند. در حال حال حاضر قیمت هر قطعه ربع سکه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه‌ یک گرمی دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان تعیین شده است. 

وی افزود: همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش نسبت به ابتدای هفته، یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قیمت دارد. هر مثقال طلا نیز چهار میلیون و ۹۸۵ هزار تومان تعیین قیمت شده است.  همانطور که اشاره شد، آخرین نرخ ثبت شده برای اونس جهانی نیز ۱۸۹۵ دلار است.

کشتی‌آرای در پایان خاطرنشان کرد: علاوه‌ بر کاهش جزئی قیمت سکه و طلا، در هفته‌ای که گذشت به دلیل ایام فاطمیه و باتوجه به اینکه هیچ تقاضایی برای مصنوعات طلا به‌جهت سرمایه‌گذاری وجود ندارد، مراجعه به بازار نیز مشاهده نمی‌شود و از آنجایی که طی دو ماه اخیر قیمت طلا، کاهشی پیش رفته است، هیجان و التهاب و همچنین جذابیت برای سرمایه‌گذاری بر روی طلا از بین رفته و کاهش شدید تقاضا برای خرید سکه و طلا دیده می‌شود؛ از همین روی حباب سکه در طول این هفته نیز مجدد کاهش پیدا کرده و به رقم ۵۰۰ هزار تومان رسیده است که اتفاق مثبتی برای بازار بوده است.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که در اواخر مهرماه سال جاری، حباب سکه برای هر قطعه تا دو میلیون تومان هم پیش رفت؛ اما یکماه پس از آن و از اواسط آبان ماه، افت و خیز قیمتی در بازار سکه و طلا ایجاد شد و رفته‌رفته بازار به سمت کاهشی شدن قیت‌ها سوق پیدا کرد. به‌تبع با کاهش قیمت‌ها و همچنین کاهش تقاضا، حباب سکه نیز کوچکتر شده تا جایی که آخرین روزهای آذر ماه به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید و دو هفته گذشته نیز در مرز  ۷۰۰ هزار تومان قرار گرفت.    

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سکه و طلا قیمت حباب سکه نسبت به ابتدای هفته هزار تومان اونس جهانی سکه و طلا حباب سکه یک درصد قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۰۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت چند دلار شد؟

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار آسیا که مذاکرات آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس در قاهره، به آرام کردن نگرانی‌های بازار نسبت به احتمال تشدید درگیری در خاورمیانه کمک کرد، کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۱۰ سنت معادل ۰.۱۱ درصد کاهش، به ۸۸ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۳ سنت معادل ۰.۱۶ درصد کاهش، به ۸۲ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه رسید. قرارداد ماه آتی هر دو شاخص، روز دوشنبه، با بیش از یک درصد کاهش، بسته شد.

نفت خام که پس از واکنش ایران به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی در اوایل آوریل، به بالاترین حد از اکتبر صعود کرده بود، در مسیر ثبت چهارمین رشد ماهانه در آوریل قرار دارد. مناقشات در خاورمیانه و اوکراین و محدودیت عرضه اوپک پلاس، قیمت نفت را تقویت کرده است اما ابهامات در خصوص سیاست پولی آمریکا و ذخایر بالای محصولات نفتی، بر دورنمای تقاضا برای نفت، سنگینی می‌کند.

ئیپ جون رونگ، استراتژیست بازار در شرکت آی جی در این باره گفت: ادامه مذاکرات برای آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس، باعث شده است نرخ ریسک اضافی در قیمت نفت، ضعیف‌تر شود و همزمان، نشست بانک مرکزی آمریکا هم باعث احتیاط در کوتاه مدت شده است. نگه داشتن نرخ‌های بهره بالا به مدت طولانی‌تر، ممکن است باعث رشد بیشتر ارزش دلار شده و ریسک‌هایی را برای دورنمای تقاضا برای نفت ایجاد کند.

مذاکره کنندگان حماس پس از گفت‌وگوها با میانجی‌های قطری و مصری درباره پاسخ به پیشنهاد آتش‌بس رژیم صهیونیستی، برای مشاوره با مقامات ارشد، روز دوشنبه قاهره را ترک کردند.

دو منبع امنیتی مصری اظهار کردند: انتظار می‌رود این هیات دو روز دیگر، گزارش دهند. در حالی که نمایندگان حماس به قاهره رفتند، ده‌ها فلسطینی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی در روز دوشنبه، جان باختند. نیمی از قربانیان در شهر رفح بودند که رهبران خارجی از رژیم صهیونیستی می‌خواهند به آن حمله نکند.

در این بین، ادامه عملیات دریایی نیروهای مسلح یمن در منطقه دریای سرخ، کفی را برای قیمت نفت ایجاد کرده و اگر اختلال عرضه پیش بینی شود، ممکن است نرخ ریسک اضافی در قیمت‌ها منعکس شود.

بر اساس گزارش رویترز، در بخش اقتصادی، سرمایه‌گذاران منتظر نشست اول مه فدرال رزرو هستند و از آنجا که نرخ تورم بالاتر از هدف بانک مرکزی آمریکا باقی مانده است، بازار انتظار هیچ گونه کاهش نرخ بهره را ندارد که می‌تواند دلار آمریکا را تقویت کرده و به تقاضا برای نفت ضربه بزند.

دیگر خبرها

  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • تعریف حباب قیمت به زبان ساده + فیلم
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟