Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@22:51:28 GMT

۲۱ اخلالگر نظام ارزی در خراسان رضوی دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۳۳۱۷۵

آفتاب‌‌نیوز :

سردار محمدکاظم تقوی اظهار داشت: در پی اخبار و اطلاعات واصله و شکایت‌هایی از سوی مرجع قضایی مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی، فرار مالیاتی، پولشویی، کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع توسط افرادی خاص از جمله اتباع بیگانه در بازار طلا و ارز مشهد که این افراد در برخی از مجتمع‌های تجاری طلای مشهد با تشکیل اتاق‌های مجازی در شبکه‌های تلگرام، واتس‌‎اپ و دیگر شبکه‌های اجتماعی اقدام به معاملات غیر قانونی فردایی(خرید و فروش طلای کاغذی) و ارز می‌کردند، این پرونده در دست پیگیری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به این نکته که این‌گونه معاملات باعث ایجاد نوسانات شدید قیمتی در نظام اقتصادی کشور از جمله در بحث و طلا و ارز شده بود و با توجه به اهمیت موضوع مراتب در دستور کار کاراگاهان پلیس امنیت اقتصادی خراسان رضوی قرار گرفت، تصریح کرد: بنابراین ابتدا اتاق‌های معاملاتی فردایی طلا و ارز که در فضای مجازی به صورت غیر قانونی، غیر واقعی و صوری؛ اقدام به خرید و فروش طلای آبشده و قاچاق ارز می‌کردند، مورد رصد و پایش قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این تحقیقات مشخص شد برخی از این افراد عمدتا جزو صنف بنکداران طلا و یا صراف بودند که در یکی از مجتمع‌های تجاری مشهد فعالیت داشتند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، تقوی تشریح کرد: باتوجه به خسارات فراوانی که این اشخاص به بازار وارد کرده بودند با هماهنگی دادسرای ناحیه هفت مشهد(ویژه رسیدگی به جرائم فضای مجازی) و دستورات صادره از سوی غلامرضا قنبری‌راد، قاضی ویژه دادسرای فضای مجازی مرکز استان، اقدامات گسترده اطلاعاتی توسط پلیس امنیت اقتصادی انجام شد و در اصلی‌ترین پرونده که با شکایت دو نفر که اولین شاکی دو مرحله مبلغ 35 میلیارد تومان و مبلغ 12 میلیارد تومان از اموالش را در نتیجه همین معاملات قمارگونه در بازه زمانی سه ماهه از دست داده بود و دومین مالباخته 4500 گرم طلا از دست داده بود، روند رسیدگی به این موضوع آغاز شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خراسان رضوی بازار ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۳۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است

زهرا آهنگرزاده گفت: در این مدت دمای هوای مشهد به بالای ۳۰ درجه سلسیوس و در مناطق کویری خراسان رضوی تا ۳۳ درجه افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: دمای فعلی مشهد ۲۸ درجه سلسیوس است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل های هواشناسی امروز بین ۱۸ تا ۳۱ درجه در نوسان خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی دامه داد: از عصر چهارشنبه هفته جاری با نفود سامانه بارشی جدید از گرمای هوا در استان کاسته می‌شود که اطلاعات تکمیلی در موعد مقرر اعلام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: ابرناکی، افزایش رطوبت هوا و سرعت گرفتن لحظه‌ای وزش باد از دیگر پدیده های جوی است که تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان غالب خواهد بود.

آهنگرزاده عنوان کرد: در شبانه روز گذشته، ریوش با کمینه دمای هشت درجه سلسیوس و تایباد با بیشینه دمای ۳۳ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های استان خراسان رضوی بوده اند.

به گفته وی، در این مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۵ تا ۲۸ درجه سلسیوس را به ثبت رسانده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۳ پرونده در دادسرای مشهد در خصوص جرایم انتخاباتی تشکیل شد
  • نظام ارزی ،صادرکننده را با محدودیت مواجه کرده است
  • حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند
  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • تصادفات مشهد ۸۲ مصدوم بر جا گذاشت
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • سارقان ۴۰ فقره سرقت خودرو در مشهد دستگیر شدند