Web Analytics Made Easy - Statcounter

 لیلا عطازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران  اظهار کرد: امسال 800 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به زیرکشت پاییزه دانه‌های روغنی کلزا رفته است.

 وی با بیان اینکه کار برداشت دانه‌های روغنی کلزا از اردیبهشت ماه سال آینده آغاز می‌شود، گفت:  پیش بینی می‌شود که 2 هزار تن دانه‌های روغنی کلزار از مزارع گچساران برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عطازاده عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار مزرعه کلزا در گچساران ۲.۸ تن محصول برداشت شود.

سرپرست جهادکشاورزی گچساران ابراز کرد:کلزا از دانه‌های روغنی مهمی است که به علت داشتن اسیدهای چرب اشباع‌نشده، بدون کلسترول از کیفیت تغذیه‌ای بالایی برخوردار است.

عطازاده با بیان اینکه از آنجا که بیش از ۹۰ درصد ماده اولیه روغن های خوراکی کشور از واردات تامین می شود، خاطرنشانکرد: در این راستا دولت از کشت محصولاتی از جمله کلزا که به آب کمتری نیاز دارد حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی با هدف اصلاح الگوی کشت از تولید محصول کلزا حمایت می کند، اذعان کرد:کشت محصول کلزا برای خودکفا شدن در زمینه روغن نباتی از اولویت های دولت است.

عطازاده در ادامه از خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا توسط کارخانه روغن نباتی شهرستان خبر داد و افزود: در این زمینه کشاورزان کلزا  با کارخانه روغنی نباتی قرار داد منعقد کرده تا بهره برداران بدون دغدغه و با خیال راحت به کشت اقدام کنند.

وی بیان کرد: در قالب طرح کشت قرار دادی کلزای کشاورزان از سوی کارخانه روغن نباتی گچساران بالاتر از قیمت خرید تضمینی انجام می شود.

به گزارش فارس، روزانه 100 تن انواع روغن در اندازه های مختلف در کارخانه روغن کشی این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف در استان های مختلف کشور می شود.

مجتمع تولیدی روغن کشی و تصفیه روغن اُلوا در گچساران سالانه ظرفیت تولید120 هزار تن انواع روغن مایع سرخ کردنی و پخت پز در این واحد را دارد.

همچنین بیش از90 هزار تن کنجاله سویا و خوراک دام و طیور  در این کارخانه تولید می‌شود.

 کارخانه روغن کشی گچساران افزون بر تولید روغن وکنجاله که برای خوراک دام مصرف می شود یک هزار و100 فرصت شغلی ایجاد کرده است.

طرح توسعه کارخانه روغن کشی گچساران در دست اجراست و با تکمیل آن افزون بر تنوع بخشی به تولید زمینه ایجاد فرصت های جدید شغلی ایجاد می شود.

این کارخانه در سال 1396 با اعتباری بیش از ۹۳ میلیارد تومان  به منظور ایجاد رونق بخش کشاورزی و حمایت از کشاورزان به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/82031

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کلزا دانه های روغنی روغن کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۶۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ طا‌ها دلداده با اعلام خبر بارگذاری اطلاعات عملیات خرید تضمینی گندم در سامانه جامع اطلاعات این شرکت گفت: این اطلاعات توسط کاربران به صورت آنلاین قابل مشاهده و رصد است.

دلداده افزود: درج و بارگذاری اطلاعات خرید تضمینی در این سامانه، فرآیند تحویل گندم و پرداخت پول گندم را تسهیل می‌کند و با رصد آنلاین داده‌های خرید تضمینی گندم، می‌توان برای برنامه‌ریزی این عملیات بزرگ بازرگانی کشور از آن اطلاعات استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه به کاربران اجازه می‌دهد تا میزان خرید تضمینی گندم و پرداخت میزان پول آن را به تفکیک استان، شهرستان و مرکز خرید به صورت آنلاین مشاهده کرده و از کم و کیف آن مطلع شوند.

سال زراعی جاری، ۳۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان گلستان زیر کشت گندم رفته است.
گلستان از نظر میزان تولید گندم، رتبه دوم کشور را دارد و به باور کارشناسان؛ به سبب وجود گلوتن، گندم‌های این استان با کیفیت‌ترین در ایران است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان