Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از دو هفته مانده به سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، کاربران شبکه های اجتماعی با ایجاد هشتگ #مرد_میدان یاد و خاطره این سردار شهید و مرد میدان را گرامی داشتند. در این کمپین که به همت بنیاد قاسم سلیمانی و حساب توییتری منتسب به وی در شبکه های اجتماعی تشکیل شده علاوه بر استفاده از هشتگ #مرد_میدان، کاربران در اقدامی نمادین تصویر انگشتان یکی از دستان خود را همانند انگشتان دست حاج قاسم سلیمانی در زمان شهادت گرفته و این تصاویر را در پلتفرم های مجازی باز نشر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام نمادین و استعاری در واکنش به حذف گسترده تصاویر و هشتگ های مربوط به قاسم سلیمانی در اینستاگرام بود. سال گذشته این پلتفرم مجازی و متعلق به فیس بوک، تمامی صفحاتی که تصاویر حاج قاسم سلیمانی را منتشر کرده بودند و از هشتگ های #سلیمانی و #ترامپ استفاده کردند، حذف کرد و از سویی ماهیت آزادی بیان برای کاربران خود را به  طرز آشکاری زیر سوال برد.

علاوه بر پیام ویژه ای که این اقدام برای سانسورکنندگان اینستاگرام داشت،  تعداد بسیار زیادی از کاربران در صفحات شخصی و حساب های توییتری خود نیز  به ابراز احساسات و تالم و تاثر خود در سالگرد ترور حاج قاسم سلیمانی پرداختند.  

به جز این دلنوشته های احساسی که حجم نسبتا زیادی از محتوای منتشر شده را در برگرفت و نشان از زنده بودن یاد و نام سردار دلها در قلب دوستداران وی داشت، گروه دیگری از کاربران نیز به واکاوی و تحلیل ماجرای شهادت سردار سلیمانی پرداختند و درباره پروژه سه گانه همکاری سعوی، رژیم صیهونیستی و آمریکایی ها برای ترور وی و ابعاد سیاسی و امنیتی این ماجرا مطالبی را منتشر کردند.

علاوه بر این ، به غیراز هشتگ #مرد_میدان، هشتگ هایی چون #سردار_دلها و #مادرم_فاطمه نیز در توییت و پست های کاربران استفاده شد که استفاده کنندگان از هشتگ #مادرم_فاطمه بیشتر به همزمانی نخستین سالگرد حاج قاسم سلیمانی با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(ع) اشاره داشتند.

در ادامه مهمترین و پربازدیدترین پست ها و توییت های منتشر شده در شبکه های اجتماعی که از هشتگ #مرد_میدان، استفاده کرده و به پیشواز سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی رفته بودند، ارائه شده است:

کمپین مرد _میدان

سال گذشته و در پی ترور حاج قاسم سلیمانی، اینستاگرام با حذف صفحاتی که تصویر یا هشتگ وی را برجسته کرده بود، به وضوح مفهوم آزادی بیان در شبکه های اجتماعی را زیر سوال برد و با واکنش بسیاری از دوستداران قاسم سلیمانی روبرو شد. امسال در نخستین سالگرد شهادت سردار دلها، بسیاری از دوستارانش به سبکی سمبلیک به مقام والای ایشان ادای احترام کرده و از سوی دیگر در شبکه های اجتماعی نیز تولید محتوا می کنند. یکی از کانال های تلگرامی در این باره نوشت: با نشان حرکت دست حاج قاسم، شما هم مرد میدان باشید...  اینستاگرام مانع انتشار عکس حاج قاسم می‌شود برای اینکه به دنیا نشان دهیم ما همه حاج قاسم هستیم، مانند حاج قاسم حرکت دست او را انجام دهیم و از خود عکس بگیریم و در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ #مرد_میدان منتشر کنیم.  

یکی دیگر از کانال ها درباره جزییات این کمپین نوشت: آغاز به کار رویداد مردمی #مرد_میدان. علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در قالب ویدئو، عکس، متن و محتوای مناسب برای فضای مجازی در صفحه شخصی خود با هشتگ #مرد_میدان منتشر و یا به نشانی @marde_meydan ارسال کرده و به این رویداد مردمی بپیوندند.  

در توییتر نیز یکی از کاربران با دعوت از کاربران شبکه های اجتماعی برای پیوستن به این کمپین نوشت:حاج قاسم #مرد_میدان بود قطعا، ما هم به تاسی از او مرد میدان هستیم، حتی در نبردهای شبکه‌های اجتماعی از شما دعوت میکنم که به این کمپین بزرگ که توسط بنیاد حفظ و نشر آثار سپهبد قاسم سلیمانی راه‌اندازی شده، بپیوندید.

بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سلیمانی نیز با دعوت عموم مردم از پیوستن به این کمپین نوشت: روزها میگذرد و همچنان مرد این میدان تو هستی برا ما...» در این روزهای اولین سالگرد نیز به پرچم راه و هدف شهید عزیزمان را برافراشته نگه دارند؛ او که قهرمان عزیز ملت نمیشد مگر با تمسک به راز اخلاص در راه حضرت حق؛ او که مرد میدان خدمت بود؛  مرد میدان شجاعت بود،  مرد میدان اطاعت از ولایت بود و مرد میدان مجاهدت بود در برابر خصم مردم و امت؛ او که خطاب به جبهه کفر و استکبار و ارهاب و تکفیر گفت «مرد این میدان ما هستیم برای شما»؛ آری روزها میگذرد و همچنان مرد این میدان تو هستی برای ما؛ حاج قاسم... از این رو، بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سلیمانی، با عنوان #مرد_میدان به استقبال روایت‌های مردم ایران از سیره شخصی مدیریتی و رشادت‌ها و بن‌بست‌شکنی‌های حاج قاسم خواهد رفت.  

کاربر دیگری با درج هشتگ #مرد_میدان به نقل قول از رهبر معظم انقلاب پرداخت و نوشت: لوح قهرمان امت... رهبرانقلاب، هفته گذشته فرمودند: این را همه‌ی دنیا قبول کردند که آمریکا در عراق و سوریه -بخصوص در عراق- به مقاصد خودش نرسیده؛ چرا؟ چه کسی در این قضیه فعّال بود؟ قهرمان این کار سلیمانی بود. #مرد_میدان #شهید_حاج_قاسم_سلیمانی 

حساب توییتری قاسم سلیمانی نیز درباره هشتگ #مرد_میدان و در توییتی پربازدید نوشت:#مرد_میدان؛ شعار کمپین نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی

بسیاری از کانال های تلگرامی به  کمپین «مرد میدان»  پیوستند و به بازنشر سخنان اخیر سید حسن نصرالله و استفاده از کلیدواژه «مرد میدان» پرداختند: دبیرکل حزب‌الله لبنان: شهید سلیمانی فردی استراتژیست و مرد میدان بود. سید حسن نصرالله (۴): شهید سلیمانی فردی استراتژیست،  مرد میدان و تاکتیک در آن واحد بود. روزهای آخر و پیش از شهادت حاج قاسم به شدت نگران بودم و بارها به او هشدار دادم. دلم برای شهید سلیمانی بسیار تنگ شده است؛ ما یک نفر بودیم. شهید مهندس نیز یک فرمانده بزرگ و شخصیتی شبیه شهید سلیمانی و شریک اصلی پیروزی علیه اشغالگران آمریکایی و داعش بود. آمریکایی ها علی رغم میل خود و در نتیجه ضربه های مقاومت ذلیلانه از عراق خارج شدند. آمریکایی ها به شدت زیر آتش عراق بودند، تا حدی که دست به دامن شهید سلیمانی شدند.

ابراز احترام و دلتنگی کاربران در نخستین سالگرد شهادت سردار دلها

یکی از کانال های تلگرامی در نوشته ای توصیفی و احساسی، به مناسبت سالگرد شهادت قاسم سلیمانی نوشت: تمام کوچه‌ها را به نام و یاد سردار مجاهد و محبوبمان حجله می‌زنیم. این روزها کرمان حال هوایی دیگر دارد. روزهای سختی است نزدیک شدن به سالگرد شهادت بزرگ مرد ایران اسلامی، سردار مقاومت و مرد میدان نبرد علیه دشمنان، هنوز هم غم از دست دادن سردار سلیمانی را می توان در چهره مردم دیار کریمان دید. #سردار_دلها 

 یکی دیگر از کانال های خبری مستقل در تلگرام در این باره نوشت: تاریخ را باید دوره کرد تا جای پای ما را در همه این تاریخ پر فراز و نشیب، در چهار سوی مرزهای ایران ببینید... تاریخ را که دوره می‌کنیم نام سرداران و سربازان وطن را می‌شنویم و به یاد می‌آوریم که آنها در گوشه گوشه این جغرافیای پر فراز و نشیب رزمیدند و جنگیدند تا در دورنمای خاطرات پر هیاهوی باقی مانده از جنگ‌نامه‌ها و خدای‌نامک‌ها حماسه‌ها را دوره کنیم و پله پله سال‌ها و ده‌ها و قرن‌ها را پشت سر بگذاریم تا به امروز برسیم... تاریخ می تواند شهادت دهد که ما برای پاسداری از این خاک و مردمانش چه خون‌ها داده و چه زجرها کشیده‌ایم، تاریخ می‌تواند شهادت دهد که پدران ما در درازنای تاریخ این ملک چگونه حماسه‌ها پشت حماسه خلق کردند و چگونه خطرات را به جان خریدند تا این خاک به امانت به ما برسد؛ رستم ایرانشهر از نسل همان سردارانی بود که پا به پای سربازانش در این جغرافیا قدم گذاشت و تاریخ می‌تواند گواهی دهد که او چه مخلصانه در این کارزار تا لحظه شهادت آرام نگرفت و ما به خونش سوگند می‌خوریم که تا جان در بدن داریم راهش را تا شهادت ادامه دهیم... م. ما مرد میدان‌های سخت و نبردهای بی‌پایان برای ایران سربلند هستیم... م. .

کاریری در توییتر، میزان تاثر و تالم خود پس از یکسال از درگذشت سردار دلها را اینگونه بیان کرد: داغی که آمریکا با ترور سردار ِ ضدتروریست و قهرمان جان به کفِ محافظ ِ امنیت ایران و منطقه یعنی شهید قاسم سلیمانی بر دل مردم ایران و منطقه و همه آزادگان جهان گذاشت هرگز سرد نخواهد شد و سوگند به خون مظلومانه ریخته شده اش تقاص این ترور نابودی آمریکا واسرائیل خواهد بود. #مرد_میدان 

این کاربر در توییت دیگری خطاب به مسئولان نوشت: کاش همه ی مسئولین جمهوری اسلامی مثل تو در قبال مسئولیتی که به آنها سپرده شده "متعهد و عامل به وظیفه"بودند. #مرد_میدان 

کاربران متعددی به همزمانی نخستین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و ایام فاطمیه اشاره کردند. یکی از این کاربران در توییتر نوشت: ایام فاطمیه‌ امسال بدون برگزاری مراسم عزاداری، بدون حضور حاج‌قاسم سلیمانی، از همیشه‌ تاریخ، غمناک‌تر و غریبانه‌تر است؛ الهی مددی. #مادرم_فاطمه #مرد_میدان 

یکی از کاربران نیز با اشاره  شهادت سردار سلیمانی در ۱۳ دی ماه نوشت: هر چه به روز سیزدهم نزدیک تر میشیم دلتنگ تر میشیم. #مرد_میدان 

کاربر دیگری در توییتر نیز اینچنین درباره میزان علاقه و ارادت خود به سردار دلها نوشت:در غم تو، نه خاکت سرد بود تا آرام شویم. و نه اربعینت باعث شد تا یادت در خاطرمان کمرنگ شود و نه حالا که نزدیک سالگردت شده آرام گرفته ایم شک ندارم تا زنده ایم قسمتی از قلبمان را به نامت زده اند حاج قاسم زندگی بعد تو بر هیچ کس آسان نگرفت. #مرد_میدان 

ترور حاج قاسم سلیمانی؛ پروژه ای با همکاری آمریکایی، اسراییلی و سعودی 

همکاری سه گانه آمریکا، اسراییل و سعودی برای ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی بازتاب زیادی در شبکه های اجتماعی داشت. یکی از کانال های تلگرامی که در چند کانال  دیگر نیز بازنشر داده شده، نوشت: جنایت ترور سردار سلیمانی، صرفا آمریکایی نیست و اسرائیل و عربستان سعودی در آن شریکند. دلم برای او [حاج قاسم] خیلی تنگ شده است. اسرائیل و آمریکا و عربستان در این جنایت [ترور حاج قاسم] شریکند. اسرائیل در جمع‌آوری و دادن اطلاعات حتما شریک است. عربستان خیر؛ ‌ عربستان سعودی فقط پول می‌دهد. عملیات ترور روشن است. هر چند در شب رخ داده اما مثل روز روشن است. آمریکا رسما آن را بر عهده گرفت. جنایت ترور ژنرال قاسم سلیمانی بخشی از طرح سه‌جانبه اسرائیلی آمریکایی و سعودی است. این جنایت صرفا جنایت آمریکایی نیست و اسرائیل و عربستان در آن شریکند و حداقل آن در سطح اطلاعاتی و تحریک به اجرای ترور است. این ترور خیلی شبیه ترور شهید سید عباس الموسوی است. شما وقتی با حاج قاسم دیدار می‌کردید، تحت کاریزمای او قرار می‌گرفتید. او ژنرالی نظامی بود اما مثل یک برادر رفتار می‌کرد. حاج قاسم در میدان مرد میدان بود... او به عنوان مردی نظامی، در عین حال که مسائل راهبردی را بحث می‌کرد، به مسائل تاکتیکی نیز اشراف داشت. در سطح سیاسی هم کاملا آگاه بود. او صرفا ژنرال نظامی نبود بلکه سیاسی هم بود. او شخصیتی جامع داشت... خیلی مطالعه می‌کرد. حاج قاسم بسیار از وقتش استفاده می‌کرد. در مدت قبل از شهادتش من به او هشدار داده بودم. حدود دو ماه قبل از شهادتش، دوستان مجله‌ای آمریکایی آوردند که رویش عکس ایشان را زده بودند و نوشته بودند «ژنرالی که جایگزین ندارد»... یادم می‌آید که برخی ژنرال‌هایی که پیش از جنگ ۲۰۰۶ دیده بودم گفته بودند که هر گاه دیدید رسانه‌های آمریکا روی موضوعی تمرکز کرده‌اند ... مراقب آن باشید. من این را یادم آمد و به دوستان گفتم که من فکر میکنم که ترامپ و دار و دسته‌اش این تصمیم [ترور] را گرفته‌اند. وقتی این را گفتم، او خندید و به من گفت خوب است شهادت نصیبم می‌شود ... من خیلی دلم برای حاج قاسم تنگ شده است.

برچسب‌ها داده كاوي اینستاگرام قاسم سلیمانی پروندهٔ خبری نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: داده كاوي اینستاگرام قاسم سلیمانی داده كاوي اینستاگرام قاسم سلیمانی اخبار کنکور نخستین سالگرد شهادت سردار کانال های تلگرامی شبکه های اجتماعی حاج قاسم سلیمانی شهادت حاج قاسم سردار سلیمانی ترور حاج قاسم شهید سلیمانی کانال ها سردار دلها مرد میدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۶۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم مسدود است

سرهنگ احمدرضا هیرمند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مسیر منتهی به چهارراه بابا قاسم به سمت میدان قدس به دلیل ترکیدگی لوله آب تا اطلاع ثانونی مسدود است.

سرهنگ احمد رضا هیرمند افزود: براین اساس هم اکنون در مسیر جنوب به شمال خیابان میدان قدس به سمت چهارراه بابا قاسم محدودیت ترافیکی اعمال شده است.

وی از رانندگان خواست برای تردد ار مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

کد خبر 6092217

دیگر خبرها

  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • مسدود شدن میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم
  • فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام
  • مقاومت کسب و کارهای کوچک اینستاگرامی در مقابل فیلترینگ
  • مسیر میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم مسدود است
  • نعیم قاسم: پاسخ حزب الله کوبنده خواهد بود
  • شیخ نعیم قاسم: پاسخ حزب الله کوبنده خواهد بود
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی