Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهالی مسجد روحانی در نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم و باوجود محدودیت‌های کرونایی با برنامه‌های متنوع، یاد سردار دل‌ها را گرامی می‌دارند، کمک‌های مومنانه، ختم‌های قرآن و برگزاری مسابقات فرهنگی ازجمله این اقدامات آنها است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مسجد روحانی واقع در تهران، خیابان ۱۷ شهریور، خیابان شهید حدادعادل در میان عموم مردم به برگزاری بسیار گسترده بزرگداشت دهه ولایت و امامت مشهور است که به گفته بسیاری از ائمه جماعات مساجد تهران، بزرگداشت این دهه پیش از اینکه دهه ولایت و امامت وارد تقویم رسمی کشورمان شود ابتکار این مسجد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اما ویژه برنامه های مسجد روحانی به همین مورد محدود نمی شود و مطمئنا این مسجد را می توان یکی از ۱۰ مسجد برتر در سطح منطقه 12 شهر تهران دانست. این مسجد، امسال در گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که یک سال پیش همراه ابومهدی المهندس از فرماندهان ارشد نیروی مردمی و جریان مقاومت در حمله تروریستی آمریکایی ها در فردوگاه بغداد به شهادت رسید برنامه های خوبی تدارک دیده است.

 

محفل انس با قرآن به نیت سردار دلها

 

نخستین برنامه مسجد روحانی، برپایی محفل انس با قرآن به نیت تقدیم ثواب این مجلس نورانی به شهید سلیمانی و سایر شهدای جبهه مقاومت، در روز جمعه، 12 دی ماه بود که به گفته حجت الاسلام والمسلمین «سید محسن علم الهدی» امام جماعت مسجد روحانی، حامد شاکرنژاد، قاری ممتاز و بین المللی کشورمان در این مراسم آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کرد و محمد رستمی، مداحی نمود که با استقبال خوبی از سوی حضار روبرو شد. این مراسم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد و به همه شرکت کنندگان در بدو ورود یک بسته بهداشتی شامل ماسک و محلول ضد عفونی کننده و یک بسته فرهنگی شامل عکس، وصیت نامه و زندگی نامه شهید سلیمانی اهدا شد.

 

امام جماعت مسجد روحانی افزود: برنامه دوم این مسجد در بزرگداشت سردار دل ها، امشب (شنبه، 13 دی ماه) با سخنرانی سردار محمد کوثری و مداحی سید محمد موسوی و پس از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می شود. این مراسم نیز همچون مراسم روز جمعه به صورت زنده از اینستاگرام این مسجد به نشانی masjed ruhani  پخش می شود.

 

اجرای طرح ختم قرآن و صلوات به یاد حاج قاسم

 

وی اضافه کرد: طرح ختم قرآن و صلوت بهنیت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی نیز از فاطمیه اول و روز شهادت حضرت زهرا (س) (13 جمادی الاولی) در مسجد روحانی آغاز شد و تا فاطمیه دوم (سوم جمادی الثانی) ادامه دارد. علاقمندان به شرکت در این طرح و تقدیم ثواب آن به روح فرمانده شجاع جریان مقاومت می توانند شماره جزء قرآن و تعداد صلوات را به ادمین کانال این مسجد در پیام رسان های سروش و گپ به نشانی @masjed_admin ارسال کنند.

 

به گزارش شبستان، مراسم نخستین سالگرد درگذشت شهید حاج قاسم با کلیدواژه «مرد میدان» در سراسر کشور در حال برگزاری است و پایگاه بسیج شهدای مسجد روحانی نیز در همین راستا مسابقه نقاشی ویژه نوجوانان با محوریت این شعار را برگزار کرده است و علاقمندان می توانند تا 12 بهمن ما امسال نقاشی های خود را در این ارتباط به نشانی مزبور ارسال کنند. علم الهدی در این ارتباط گفت: شهید سلیمانی در همه عرصه ها مرد میدان بود و همین موضوع، ایشان را محبوب گروه های مختلف سنی نیز کرده بود.

 

برگزاری مسابقه فرهنگی با محوریت وصیت نامه سردار دلها

برنامه جالب دیگری که به همت بچه های مسجد روحانی روحانی و با محوریت شهید حاج قاسم برگزار می شود مسابقه فرهنگی با موضوع وصیت نامه ارزشمند این شهید جبهه مقاومت است، بر این اساس علاقمندان می توانند یک جمله از وصیت نامه این شهید را انتخاب و نظر و تحلیل خود را درباره آن به نشانی مزبور ارسال کنند. امام جماعت مسجد روحانی در این ارتباط گفت: به تعدادی از شرکت کنندگان در این مسابقات که در دهه فجر انقلاب اسلامی امسال به قید قرعه انتخاب می شوند، جوایز ارزشمند مادی و معنوی اهدا می شود.

 

شهید سردار سلیمانی به دستگیری از نیازمندان و توجه به ایتام و خانواده شهدا شهرت داشتند و بر همین اساس اهالی مسجد روحانی، 110 بسته ارزاق را در ایام فاطمیه و به نیت شهیدان حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و شهید محسن فخری زاده، میان خانواده های نیازمند توزیع می کنند.

 

ایستگاه صلواتی نیز به مدت 20 شب از فاطمیه اول تا دوم در خیابان شهید حدادعادل و توسط بسیجیان مسجد روحانی برپا و ضمن پخش کلیپ های مداحی، بسته های فرهنگی به صورت رایگان میان مردم توزیع می شود و همچنین اقلام بهداشتی با تخفیف ویژه میان شرکت کنندگان در برنامه های این مسجد توزیع می شود.

 

علم الهدی در پایان با بیان اینکه امسال نیز دسته سوگواری مسجد روحانی پس از اقامه نماز ظهر و عصر به اجتماع بزرگ فاطمی جنوب تهران می پیوندند، گفت: البته به دلیل اینکه امسال این مراسم از اذان ظهر شروع می شود، اعضای این دسته، پس از ۱۰ دقیقه حضور در این اجتماع، به مسجد روحانی بازمی گردند تا در مراسم سوگواری ظهر شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در این مسجد شرکت کنند.

 

تداوم کمک مومنانه به همت اهالی مسجد روحانی

 

به گزارش شبستان، مسجد روحانی از اسفندماه ۱۳۹۸ تاکنون بیش از هزار بسته ارزاق و بهداشتی را میان نیازمندان توزیع کرد و به گفته علم الهدی این کار به همت هیئت امنا، بسیجیان و نمازگزاران این مسجد و شماری از خیران متدین، و در عمل به فرمایش مقام معظم رهبری ادامه دارد.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: سردار حاج قاسم سلیمانی ایثار و شهادت فعالیت های مسجدی سردار دل ها علم الهدی شرکت کنند وصیت نامه حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۱۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در این مراسم که خانواده های معظم شهدا، یادگاران دوران دفاع مقدس، طلاب و روحانیون و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند، شرکت کنندگان با ادای احترام به مقام شهیدان، بر ادامه راه و مکتب شهدا تأکید کردند.

مسئول قرارگاه جهاد تبیین کشور در این مراسم، با بیان اینکه تفکر مقاومت در برابر ظلم و استکبار برآمده از مکتب حضرت امام خمینی رحمت الله علیه است گفت: امروز تفکر مقاومت پس از گسترش در کشورهای منطقه، در حال ظهور و بروز در جای جای جهان است و ماجرای ایستادگی مردم غزه در برابر حملات رژیم صهیونیستی، تبدیل تفکر مقاومت به جریانی جهانی را تسریع کرد.

سردار عظیم ابراهیم پور عملیات وعده صادق را سرآغاز معادلات جدید جهانی و تغییر معادلات از غرب و آمریکا به سایر مناطق  جهان عنوان کرد و گفت: تظاهرات در دانشگاه های آمریکا و کشور های اروپایی نشان می دهد یک قیام نخبگانی در حمایت از مکتب مقاومت شکل گرفته است.

وی افزود:در عملیات وعده صادق قدرت آفندی و پدافندی ایران در برابر دشمنان به نمایش در آمد و این عملیات، تثبیت گر قدرت کشورمان در منطقه غرب آسیاست.

حجت الاسلام موسوی مدیر مدرسه علمیه رضویه هم در این آیین با تاکید بر اینکه شهدا، بالاترین نعمت خود را که جان بود، در راه خدا تقدیم کردند گفت: آنان الگو و فرهنگ سازان این آب و خاک هستند.

برپایی نمایشگاه آثار شهدا از برنامه های جنبی مراسم یادواره شهدای رواحانیت و مدرسه علمیه رضویه قم بود.

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • ۲۰۰ عنوان برنامه عقیدتی سیاسی در استان تهران برگزار می‌شود
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟