Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دیوان محاسبات با اشاره به معافیت مدارس از آب، برق و گاز گفت: سال ۹۷ حدود ۳۵ میلیارد تومان آن عمل شد در حالی که تا ۱۰۰ میلیارد تومان جا داشت. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش در شانزدهمین نشست " گفت و گوی هفته" وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: همه می‌گویند آموزش و پرورش مهم است اما کار خاصی انجام نمی‌دهند، فرزندان ما نزد آموزش و پرورش امانت هستند و این وزارتخانه فارغ از اینکه یک دستگاه اجرایی است، یک دستگاه فراگیر، فرهنگی و متعلق به همگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  کرونا نظام رسیدگی ما را دچار تغییر خواهد کرد. ما موظف به رعایت شکل قانون هستیم و حسابرسی ما حسابرسی رعایت است، هنوز حسابرسی عملکرد انجام نمی‌دهیم چون هنوز بودجه عملیاتی دست ما نیست و بودجه‌ای که خود شما هم به استان ها ابلاغ می‌کنید عملیاتی نیست و تا محقق نشود توقعاتی به جا می‌ماند.

بذرپاش گفت: مطمئن هستم در حوزه حسابرسی عملکردی پرچم آموزش و پرورش بالاست، اما مکانیزم‌های ابلاغی شما مبتنی بر این موضوع نیست و کار ما را هم در عملیات حسابرسی سخت می‌کند. دیوان محاسبات موظف به رعایت شکل قانون است، به موضوع تفاوت تطبیق و افزایش ضریب 1.1 حق شغل برای نیروهای آموزشی در این جلسه اشاره شد. قانون می گوید 1.1 حق شغل برای نیروی آموزشی تخصیص یابد، شکل قانون نیروی آموزشی و اداری را جدا کرده، پس دیوان هم شکل قانون را رعایت می‌کند.  ما موظفیم شکل قانون را رعایت کنیم، البته هرجا بتوانیم کمک می‌کنیم.

هر‌کجا بتوانیم قانون را به نفع آموزش و پرورش تفسیر می‌کنیم

رئیس دیوان محاسبات  گفت: هر کجا بتوانیم قانون را به نفع آموزش  و پروش تفسیر می‌کنیم، حتی شکل قانون را‌. نظر ما این است که حتما کار گروه مشترکی با وزارت آموزش و پرورش تشکیل شود تا مشکلاتی از این دست حل شود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش کمترین تخلف را در دیوان محاسبات دارد و انحراف از معیارها حداقلی است. اگر همفکری بیشتر باشد حتما به سمت صفر میل می‌کند. اکثر کارمندان آموزش و پرورش ، افراد منضبط، چارچوب دار و اهل رعایت قانون هستند و کمترین تخلف‌ها را مشاهده می‌کنیم. درست است که 97 درصد منابع آموزش و پرورش صرف حقوق و دستمزد می‌شود،  اما در سایر دستگاه‌ها در همین حقوق و دستمزد، اتفاقات دیگری می‌افتد.

مدیرانی که در ماه‌های پایانی دولت کاری انجام نمی‌دهند

بذرپاش با اشاره به اینکه اکنون سال آخر دولت است، ما کنار شما هستیم، متذکر شد: برخی تصور می‌کنند در ماه‌های آخر ممکن است پرونده‌هایی شکل بگیرد و مانع تراشی‌هایی بشود، در  ماه‌های پایانی دولت برخی مدیران تصمیم نمی‌گیرند و کاری نمی‌کنند برای آنکه گرفتار نهادهای نظارتی نشوند، از یک سو حق هم دارند، برخی مدیران تصمیم نمی‌گیرند و ضرر آن بیشتر است، ما تا روز آخر حمایت می‌کنیم مدیران تصمیم بگیرید بنابراین حرکت کنید که کارها روی زمین باقی نماند.

رئیس دیوان محاسبات کشور بیان کرد: جای دیگر که می‌توانیم به آموزش و پرورش کمک کنیم اجرای سند تحول بنیادین است، بسیاری از دستگاه‌ها اسناد بالادستی دارند مانند سندتحول  آموزش و پرورش، در کارگروهی که تشکیل خواهد شد تا جایی که بشود  برای تحقق  هر بند از سندتحول که بتوانیم، کمک خواهیم کرد.

بذرپاش درباره قوانین بر زمین مانده مانند ماده 13 و 18 قانون شوراها، قانون بودجه 99  عنوان کرد: به عنوان مثال در تبصره 6 ماده واحده قانون بودجه سال 99 معافیت آب و برق و گاز آمده است. سال 97 حدود 35 میلیارد تومان آن عمل شد در حالی که تا 100 میلیارد تومان جا داشت، از این بخشودگی می‌توانید استفاده کنید و ما می‌توانیم به شما در این زمینه کمک کنیم. دیوان محاسبات درباره اماکنی که متعلق به آموزش و پرورش است و باید تخلیه شود، می‌تواند کمک کند. درباره تفاوت تطبیق 1.1 حق شغل هم در کارگروه مشترک کمک می‌کنیم.

وی درباره پرداخت عوارض شهرداری‌ها به آموزش و پرورش طبق قانون شوراهای آموزش و پرورش مطرح کرد: درباره وصول عوارض شهرداری‌ها در همان کمیته مشترک موضوع را پیگیری می‌کنیم. موضوع دیگر تغییر کاربری فضاهای آموزشی است. آموزش و پرورش مجوز قانونی داشته است اما شاید قدری به علت رویه‌های اداری و ملاحظات اجتماعی محتاط عمل کرده است، اکنون زمان خوبی است و می‌توانیم کمک کنیم که این کار را انجام دهید.

واکنش آموزش و پرورش به سهم ناچیز دانش‌آموزان سیستا‌ن‌وبلوچستان از مدارس سمپاد30 درصد دانش‌آموزان چاق و 6 درصد لاغر/ باید به تدریج مدارس را باز کنیم

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدارس دولتی دیوان محاسبات مدارس دولتی دیوان محاسبات دیوان محاسبات میلیارد تومان آموزش و پرورش شکل قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۵۱۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: امسال ۲۷ هزار دانش‌آموز استان در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند و اوراق امتحانی در استان تصحیح نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، ابوالقاسم اکبری امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری ۲۶۰۱ آموزشگاه در استان با ۱۹۷ هزار دانش‌آموز در ۹ هزار کلاس فعال است.

وی افزود: ۱۷۵ هزار دانش‌آموز در مدارس دولتی و ۱۷ هزار در مدارس غیردولتی درس می‌خوانند؛ ۱۳ هزار و ۷۶۹ معلم در مدارس دولتی مشغول به کار هستند که ۷۳۳۳ نفر خانم و مابقی آقایان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های آموزش و پرورش طی دو سال گذشته با رشد خوبی مواجه شده، گفت: ۷۰ پروژه طی این مدت به بهره‌برداری رسیده و ۸۵ پروژه با ۳۶۰ کلاس درس در حال ساخت است.

وی افزود: ساخت ۱۳ مدرسه با ۱۲۰ کلاس درس در مناطق طرح جهش ملی مسکن ساخته خواهد شد؛ اکنون ۳۷۳ کودکستان در سراسر استان مجوزهای فعالیت را از آموزش و پرورش اخذ کرده و ۳۲۶ مورد فعال شدند.

اکبری زیرساخت‌های ورزشی را نیز تشریح کرد و گفت: ساخت چمن‌های مصنوعی در خراسان شمالی نسبت به استان‌های هم طراز ۵۰ درصد بیشتر است.

اکبری گفت: ۱۸ زمین ورزشی رو باز برای دختران در حال ساخت است؛ ساخت ۲۰ اتاق درس تربیت بدنی نیز انجام شده و ۱۷ میلیارد تومان برای تجهیزات ورزشی مدارس جذب شده است.

وی با اشاره به پراکندگی بالای روستاهای استان افزود: ۴۸ درصد مدارس استان در روستاها هستند و ۱۸ مدرسه تک دانش‌آموزی و ۱۳۴ مدرسه کمتر از پنج دانش‌آموزی در خراسان شمالی فعال است که نشان می‌دهد جمهوری اسلامی چه مقدار به عدالت آموزشی اهمیت می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در پایه‌های دهم تا دوازدهم آزمون‌ها به صورت نهایی برگزار می‌شود؛ مجموعاً حدود ۲۷ هزار دانش‌آموز در این آزمون‌ها شرکت خواهند کرد.

وی افزود: تصحیح اوراق امتحانی نهایی در خراسان شمالی انجام نمی‌شود تا از هر گونه تخلف احتمالی جلوگیری شود؛ تصحیح نیز به صورت سوال به سوال خواهد بود و هر معلم یک سوال را بررسی می‌کند.

وی افزود: امسال ۵۰۹ دانش‌آموز خراسان شمالی در المپیادهای علمی حائز رتبه برتر شدند که آماری خیره‌کننده است؛ همچنین سه مدال برنز جهانی کسب شد.

اکبری خاطرنشان کرد: ۱۳۱۱ نفر کودک شش تا ۱۱ سال بازمانده از تحصیل در استان وجود داشتند که ۱۰۱۱ نفر شناسایی و تعیین تکلیف و جذب آموزش و پرورش شدند.

وی در انتها گفت: طی دو سال گذشته حدود دو هزار ردیف استخدامی ماده ۲۸ اخذ شده است؛ از این تعداد ۱۰۸۹ نفر مربوط به امسال است که این رقم در دهه اخیر بی سابقه است.

کد خبر 748897

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • سند تحول آموزش و پرورش به طور کامل اجرا شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست