Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،هوت تئوک یا هوتوک یک نوع پنکیک پفکی مغزدار و شیرین کره‌ای است که با خمیر مخصوص درست می‌شود و داخل آن از انواع مغز‌های شیرین پر شده است.

این پنکیک کره‌ای طعمی بسیار لذیذ و ظاهری بسیار جذاب دارد و به عنوان یک میان وعده اصیل کره‌ای محسوب می‌شود.

مواد لازم برای خمیر ۶ عدد پنکیک

آب ولرم: ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

شکر: نصف قاشق چایخوری

خمیر مایه فوری: نصف قاشق چایخوری

آرد سفید: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

نمک: ۱/۴ قاشق چایخوری

روغن برای سرخ کردن: ۲ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای داخل پنکیک

گردو یا هر مغز دیگری مثل فندق، بادام، پسته: ۲ قاشق غذاخوری

شکر قهوه‌ای یا سفید: ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

دارچین: ۱/۴ قاشق غذاخوری

بیشتر بخوانید

آموزش آشپزی؛ از کراکت مرغ و آرانچینی ایتالیایی تا فوت و فن مزه‌دار کردن ماهی شکم پر + تصاویر

طرز تهیه
مرحله اول
در اولین مرحله از طرز تهیه پنکیک نرم و پف دار کره‌ای باید شکر و آب ولرم را با هم مخلوط کنید و سپس خمیر مایه فوری را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد را برای چند دقیقه به حال خود رها کنید تا روی سطح آب کف ایجاد شود. سپس آرد و نمک و ترکیب خمیر مایه و آب را در یک ظرف بزرگ با هم ترکیب کنید و مواد را با دست خوب هم بزنید تا یک خمیر نرم و منسجم تشکیل شود. خمیر شما باید نسبتاً سفت باشد، ولی اگر احساس کردید سفتی آن زیاد است می‌توانید حدود ۱ قاشق غذاخوری یا بیشتر به خمیر آب اضافه کنید.

مرحله دوم

در مرحله دوم از طرز تهیه پنکیک کره‌ای باید خمیر را برای ۲ دقیقه ورز دهید. سپس یک ظرف را کمی چرب کنید و خمیر را در آن قرار دهید. یک حوله روی خمیر بکشید و آن را در محلی گرم و تاریک قرار دهید. برای اینکه حجم خمیر دو برابر شود باید خمیر را از ۱ تا ۳ ساعت به حال خود بگذارید. در این مدت زمان می‌توانید مواد داخل پنکیک را آماده کنید. برای این کار باید گردو یا هر مغزی را که برای داخل پنکیک تهیه کرده‌اید را به خوبی خرد کنید. سپس آن را با شکر و دارچین مخلوط نمایید.

مرحله سوم

در مرحله سوم از طرز تهیه پنکیک کره‌ای و بعد از آماده کردن مواد داخل پنکیک و استراحت دادن به خمیر، باید روی خمیر را بردارید. در این مرحله خمیر نیاز به ورز دادن ندارد، فقط کافی است کمی آرد به دستتان بزنید و خمیر را از داخل ظرف بردارید و روی تخته چوبی که روی سطح آن آرد پاشیده‌اید، قرار دهید. حال خمیر را به ۶ بخش مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را به صورت گلوله در آورید. به اندازه ۲ قاشق غذاخوری روغن داخل ماهیتابه با اندازه نسبتاً بزرگ بریزید و اجازه دهید با حرارت متوسط داغ شود.

مرحله چهارم

در این مرحله از طرز تهیه پنکیک کره‌ای باید دستان خود را با روغن کمی چرب کنید و یک تکه از خمیر را بردارید. خمیر را داخل ظرفی که سطح آن را با کمی روغن چرب کرده‌اید، قرار دهید و کمی پهن کنید. یک قاشق از مواد داخل پنکیک را داخل آن بریزید و اطراف خمیر را به سمت وسط آن جمع کنید تا مواد داخل خمیر محو شود. مطمئن شوید که هیچ شکافی بین خمیر وجود ندارد و مواد به خوبی داخل پنکیک جای گرفته است. این کار را برای همه پنکیک‌ها تکرار کنید. همه خمیر‌ها را روی سطح روغنی قرار دهید.

مرحله پنجم

این مرحله از طرز تهیه پنکیک کره‌ای باید پنکیک‌ها را داخل ماهیتابه بپزید. برای این کار باید هر ۳ عدد پنکیک را با فاصله داخل ماهیتابه قرار دهید. سطح پنکیک‌ها را با کفگیر صاف کنید و اجازه دهید در روغن پف کنند و آماده شوند. زمانی که خمیر را در ماهیتابه قرار می‌دهید حالت گرد دارد و شما باید در این مرحله سطح پنکیک را تا جایی که مواد آن خارج نشود و سطح آن آسیب نبیند، کمی فشار دهید. هر طرف پنکیک را حدود ۳ دقیقه بپزید و زمانی که کناره‌های آن شروع به قهوه‌ای شدن کرد، آن را برگردانید تا طرف دیگر پنکیک مغزدار نیز پخته شود.

توجه داشته باشید اگر پنکیک‌ها زود قهوه‌ای شدند، شعله گاز زیاد است و باید آن را کم کنید.

قبل از برداشتن هر پنکیک خانگی آن را کمی فشار دهید تا روغن اضافی آن خارج شود و بعد داخل ظرف قرار دهید.

پنیکیک‌های پف و مغزدار خوشمزه هوت تئوک یا هوتوک را داخل ظرف بچینید و به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی در کنار خانواده نوش جان کنید.

منبع: مجله کوروش

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش شیرینی پزی قاشق غذاخوری کره ای داخل پنکیک مواد داخل قرار دهید داخل ظرف پنکیک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۲۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر شبکه بهداشت و درمان چناران گفت:هزار و ۱۶۷ کیلوگرم موادغذایی غیر قابل مصرف و غیربهداشتی در این شهرستان کشف، جمع‌آوری و نابود شد. یعقوب مظفری گلوگاهی گفت: از ابتدای فروردین ماه تا کنون بیش از هزار و ۳۴۸ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۷۰۱ مورد سنجش مواد غذایی انجام شده است.   وی افزود: در این بازدیدها، ۱۴۵ اخطار صادر شده و سه مورد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.   مدیر شبکه بهداشت و درمان چناران با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در روند تهیه، توزیع و نگهدای فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی گفت: شهروندان در هنگام خرید، نکات لازم همچون شرایط نگهداری، تاریخ انقضا و برچسب اصالت کالا را مورد توجه قرار دهند.

دیگر خبرها

  • طرز تهیه اکبرجوجه با آب نمک به سبک رستورانی
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • طرز تهیه اکبر جوجه با آب نمک به سبک رستورانی + راز خوشمزگی و نرم شدن گوشت جوجه
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر