Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@05:20:27 GMT

بازگشت سیستم رفت و برگشت به لیگ قهرمانان آسیا؟

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۷۵۶۶۹

بازگشت سیستم رفت و برگشت به لیگ قهرمانان آسیا؟

یک روزنامه اماراتی اعلام کرد مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۱ ممکن است به میزبانی چند کشور برگزار شود اما از مرحله یک چهارم نهایی سیستم رفت و برگشت بر این رقابتها حاکم می‌شود.

به گزارش مشرق، روزنامه الاتحاد امارات در گزارشی آخرین وضعیت برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا و راهکارهای AFC برای برگزاری این رقابت‌ها را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الاتحاد اعلام کرده است که کنفدراسیون آسیا نظر اکثر فدراسیون‌های قاره را جویا شده و چند پیشنهاد ارائه کرده است. اکثر فدراسیون‌ها با برگزاری مسابقات در هفته دوم ماه اپریل یا هفته نخست ماه می موافقت کرده‌اند.

این روزنامه به نقل از منابعی در AFC مدعی شد برگزاری متمرکز مسابقات محتمل‌ترین گزینه برای AFC تا مرحله یک هشتم است و برای نخستین بار ۴۰ تیم در این مسابقات حضور دارند؛ پنج گروه در غرب و پنج گروه در شرق قاره.

درباره برگزاری مرحله پلی آف و پیش از مرحله گروهی، انتظار می‌رود این مسابقات اوایل فوریه و یا در ماه مارس آغاز شود و سپس رقابت‌ها وارد مرحله گروهی شود.

بیشتر بخوانید:

تغییر لوگوهای لیگ قهرمانان و ۵ تورنمنت دیگر آسیا

الاتحاد درباره نحوه و محل برگزاری مسابقات خبر داد که کنفدراسیون آسیا از ماه فوریه اقداماتش را برای تعیین نحوه میزبانی آغاز می‌کند و هیچ مانعی در تعیین یک کشور برای برگزاری متمرکز یا چند کشور به عنوان میزبان وجود ندارد.

این روزنامه اماراتی در بخشی از گزارش خود آورده است: «مرحله گروهی و یک هشتم مسابقات لیگ قهرمانان به صورت متمرکز برگزار می‌شود. در ماه سپتامبر مرحله یک چهارم نهایی با سیستم رفت و برگشت خواهد بود. سپس مرحله نیمه نهایی در ماه اکتبر و فینال در شرق و این بار به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد.»

«داتو ویندزور جان» دبیر کل AFC در این خصوص به روزنامه الاتحاد گفت: در روزهای آینده جلساتی با چند فدراسیون برگزار می‌شود تا برای تاریخ جدید شروع لیگ قهرمانان به توافق برسیم.

وی افزود: بعد از تصمیم فیفا برای انتقال جام جهانی باشگاه‌ها به ماه فوریه ۲۰۲۱، تمایل به برگزاری لیگ قهرمانان در ماه آپریل و می و با سیستم متمرکز بیشتر است.

دبیر کل AFC ادامه داد: کنفدراسیون آسیا درهای دریافت درخواست میزبانی برای برگزاری متمرکز مسابقات را باز می‌کند که ممکن است در چند کشور برگزار شود. حتی شاید هر گروه در یک کشور برگزار شود. اگر هم کشورها درخواستی برای میزبانی نداشته باشند، رقابت‌ها در یک کشور در شرق و در یک کشور در منطقه غرب برگزار می‌شود.

ویندزور جان در خصوص احتمال میزبانی امارات در لیگ قهرمانان آسیا هم تاکید کرد: قطعاً از این موضوع استقبال می‌کنیم. ممکن است امارات درخواست میزبانی دو سه و یا حتی پنج گروه را داشته باشد. در این صورت استانداردهایی برای میزبانی و ارسال مدارک و پرونده وجود خواهد داشت.

دبیر کل AFC در پایان بحث واکسینه کردن تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا را رد کرد و گفت: این موضوع دشوار است. هر کشوری برای مقابله با کرونا سیستم واکسیناسیون خاص خودش را دارد. واکسینه کردن تیم‌ها به خود کشورها سپرده شده است و ما به هیچ وجه آن‌را تحمیل نخواهیم کرد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا شهید سلیمانی کنفدراسیون فوتبال آسیا واکسن کرونا لیگ قهرمانان آسیا لیگ قهرمانان آسیا رفت و برگشت یک کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۵۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود مدعیان به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های تنیس ساحلی

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، در ادامه برگزاری مسابقات بین‌المللی تنیس ساحلی در جزیره کیش تنیسورها برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی هفته نخست بازی ها به مصاف حریفان خود رفتند.

این مسابقات در بخش آقایان با انجام ۱۲ دیدار برگزار شد و در پایان با انجام ۲ راند جدول اصلی تیم های حاضر در نیمه نهایی مشخص شدند.

در بخش آقایان کامبیز درویش نژاد – سامی داوطلب ، مهدی بازگیر – سالار ریاحی ، رسول آراوند – فربد فتاح و فرهاد اهرزاد با شکست حریفان خود به نیمه نهایی رسیدند و در بخش بانوان نیز ساره هژبری -فاطمه سرسنگی ، نیکی ثابتی – نیکو شیرازی فرد، یاسمن حیدری -شیرین سیدیان و نیلوفر گونودی و درنا یگانه به مرحله نیمه نهایی صعود کردند.

این مسابقات امروز با انجام دیدارهای نیمه‌ نهایی و فینال به پایان می رسد.

در بخش بانوان ۱۴ تیم و در بخش آقایان ۳۰ تیم حضور دارند.

این مسابقات از ۷ تا ۱۳ اردیبهشت ماه در زمین های تنیس مارینا و پلاژ بانوان آغاز شده و در حال برگزاری است.

سرداوری این مسابقات در بخش آقایان بر عهده مسیح صلاح سرداور نشان نقره کشورمان است و کسری حجازی مدیریت بازی ها را بر عهده دارد و در بخش بانوان نیز لعیا خیام باشی داور نشان سفید و سمیرا قدسی به عنوان سرداور و مدیر مسابقات حضور دارند.

کد خبر 6090750

دیگر خبرها

  • برگزاری رقابت‌های تنیس دختران ۱۲ غرب آسیا
  • نوری قزلجه: با زور گشت ارشاد دین حفظ نمی‌شود /موضوع لایحه حجاب هنوز در رفت و برگشت است
  • صعود مدعیان به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های تنیس ساحلی
  • پیروزی النصر در شب بازگشت کریستیانو رونالدو
  • لیگ قهرمانان آسیا لغو شد!
  • شمشیرباز یزدی از کسب سهمیه المپیک بازماند
  • برگزاری دومین نشست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC به ریاست تاج
  • اعلام زمان قرعه‌کشی مرحله بعدی جام حذفی
  • تاریخ برگزاری مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
  • تاریخ برگزاری مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال