Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@04:07:47 GMT

کتاب «جعبه جادویی بخش خصوصی» منتشر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۸۲۲۱۳

کتاب «جعبه جادویی بخش خصوصی» منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «جعبه جادویی بخش خصوصی؛ جامعه‌شناسی سریال‌سازی شبکه نمایش خانگی» به بررسی چرایی و چگونگی شکل‌گیری پدیده نوظهور سریال‌سازی شبکه نمایش خانگی، ماهیت و کارکرد آن در حوزه فرهنگ و هنر جامعه معاصر ایران می‌پردازد.

درواقع، این اثر تلاش می‌کند تا از خلال تحلیل این پدیده به‌عنوان مصداقی از تولید محصولات فرهنگی در جامعه امروز به شناختی از روند کنونی تولید محصولات فرهنگی فراگیر در سطح ملی و خط‌مشی فکری حاکم بر آن دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویسنده در این پژوهش تلاش می‌کند با بهره‌گیری از نظریه انتقادی «صنعت فرهنگ» مکتب فرانکفورت، فرآیند هژمونیک شدن رویکرد اقتصاد سیاسی بازار آزاد با محوریت مبادله و سود را در حوزه تولید محصولات فرهنگی و هنری در ایران مطالعه کند و با تحلیل این رویکرد و نقد پیامدهای آن؛ ازجمله کالایی‌شدن فرهنگ، تجاری‌سازی مدیوم‌های هنری، خصوصی‌سازی تولید محصولات فرهنگی، از بین رفتن معیارهای زیبایی‌شناختی در تولید آثار هنری و تأثیر این فرآیند بر ذهنیت و زیست اجتماعی‌، نمایی از منطق کنونی فرماسیون جامعه امروز را به‌مثابه یک کلیت آشکار کند.

در این مطالعه تلاش می‌شود ابتدا از طریق روش نقد درونی، گرایش و تمایل درون ماندگار مدیوم و فرم سریال‌سازی شبکه نمایش خانگی روشن شود و سپس مبتنی بر تحلیل محتوای کیفی دو سریال «شهرزاد» و «عاشقانه» مقولات و انگاره‌های اجتماعی و فرهنگی آن‌ها آشکار شود.

نتایج و یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که این مدیوم بر اساس گرایش درونی خود به کالایی‌سازی و کسب سود از تولیدات فرهنگی و هنری، تمام داعیه‌های اولیه خود را نقض می‌کند.

نویسنده در پایان، این نتایج را بیانگر تسلط رویکردی غالب در تولید محصولات فرهنگی و هنری جامعه امروز ایران می‌داند که از منطق تولید محصولات درون صنعت فرهنگ پیروی می‌کند؛ کالایی‌سازی بی‌وقفه و فراگیر همه مدیوم‌های هنری و فرهنگی.

کد خبر 5114967

منبع: مهر

کلیدواژه: فیلم سینمایی معرفی کتاب پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات شبکه نمایش خانگی قاسم سلیمانی اولین سالگرد شهادت حاج قاسم معرفی کتاب آیت الله مصباح یزدی ترجمه تازه های نشر نمایشگاه مجازی کتاب ادبیات جهان دفاع مقدس جشنواره صنعت چاپ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مرکز فرهنگی شهر کتاب جشنواره نقد کتاب موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران تولید محصولات فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۲۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) آهنگ زیبای رضا یزدانی در سریال افعی تهران

قطعه جدید رضا یزدانی برای سریال «افعی تهران» منتشر شد.

این قطعه با نام «چلچراغ» با آهنگسازی علیرضا افکاری و تنظیم سعید زمانی و شعری از مهدی ایوبی منتشر شده است. سریال «افعی تهران» هر چهارشنبه صبح، ساعت ۸ به طور منتشر می‌شود. سامان مقدم کارگردانی این سریال را برعهده دارد. پیمان معادی هم نقش اصلی سریال را بازی کرده و هم فیلمنامه را با پویا مهدوی‌زاده نوشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

tags # سریال افعی تهران سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • (ویدئو) آهنگ زیبای رضا یزدانی در سریال افعی تهران
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • خاندوزی: جعبه ابزار تامین مالی برای تحقق جهش تولید آماده شد
  • چاپ جعبه مقوایی اختصاصی در تیراژ بالا از کجا بخریم
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین