Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حقوقی دیوان محاسبات کشور، گفت: گزارش تفریغ بودجه سال ۹۸ تخلفات و انحرافات زیادی را در بخش احکام نشان می‌دهد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، به نقل از دیوان محاسبات، محسن عمرانی معاون حقوقی دیوان محاسبات  با حضور در برنامه تلویزیونی شبکه 3 سیما، از گزارش تفریغ بودجه سالانه به عنوان تنها گزارشی که در قانون اساسی آمده است، یاد کرد و گفت: بنابر اهمیت این گزارش، اصل 55 قانون اساسی، دیوان محاسبات کشور را موظف کرده است که گزارش تفریغ بودجه سالانه را تهیه و ضمن ارائه به مجلس، آن را در دسترس عموم قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

عمرانی با بیان اینکه گزارش تفریغ بودجه سال 98 با تدبیر بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور و با تلاش شبانه‌روزی همکاران یک ماه زودتر از موعد قانونی به مجلس ارائه شد، افزود: این گزارش در دسترس عموم مردم قرار گرفته و همه می‌توانند با مراجعه به سایت دیوان محاسبات کشور از آن بهره لازم را ببرند و از سوی دیگر پیشنهادات دیوان محاسبات در این گزارش مورد استفاده اعضای کمیسیون تلفیق در بررسی لایحه بودجه 1400 است.

عمرانی گفت: گزارش تفریغ بودجه سال 98 تخلفات و انحرافات زیادی را در بخش احکام نشان می‌دهد.

وی با ذکر اینکه احکام قانون بودجه به شکل های مختلف از جمله احکام تکلیفی، تجویزی و... آمده است، اظهار داشت: از بین 274 حکم قانون بودجه سال 1398 تنها یک سوم آن اجرا شده و مابقی یا فاقد عملکرد بوده و یا ناقص اجرا شده است.

معاون حقوقی دیوان محاسبات عنوان کرد: دولت حتی در بخش احکام تجویزی که ظرفیت‌سازی برای دولت است، عملکرد خوبی نداشته است. اما بررسی‌های دیوان محاسبات بیشتر در بخش احکام تکلیفی است چرا که براساس آن دولت مکلف است تا مواردی را اجرا کند و اجرای این احکام تاثیر زیادی بر معیشت مردم دارد. هرچند دولت در این بخش نیز تنها حدود 28 درصد احکام را اجرا کرده است. هدف دیوان محاسبات این است که به نفع مردم عمل کند و اصلاح ساختار احکام بودجه در معیشت مردم تاثیرگذار باشد.

عمرانی در ادامه خاطر نشان کرد: گزارش تفریغ بودجه هزاران سند پشتیبان دارد و همزمان با ارائه این گزارش به مجلس شورای اسلامی، کمیسیون تلفیق از آن برای بررسی و تصویب بودجه سالانه بهره می‌برد. دیوان محاسبات کشور نیز تلاش و پیگیری‌های کامل خود را تا حصول نتیجه و جبران ضرر و زیان به بیت المال ادامه خواهد داد.

وی در خصوص نحوه پیگیری تخلفات دولت در اجرای قانون بودجه، گفت: تخلفات احصاء شده به دادسرای دیوان محاسبات ارجاع می شود و اگر تخلقات محرز شود، پرونده به هیات‌های مستشاری دیوان محاسبات می‌رود و در نهایت در صورت احراز تخلف در هیات‌های مستشاری، مجازاتی همچون مجازات‌های اداری، جبران ضرر و زیان و... اعمال می‌شود و تخلفات واجد حکم مجرمانه، به محاکم قضایی ارجاع خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون حقوقی دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه سال دیوان محاسبات کشور بخش احکام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۰۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور

 
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،  حاضرین در جلسه هم اندیشی مسئولین فنی بهداشتی شرکت‌ها، کارخانجات و مراکز عرضه مواد پروتئینی با رئیس شبکه دامپزشکی و کارشناسان اداره کل خواستار ارتقاء جایگاه حقوقی، مالی و اداری مسئولین فنی بهداشتی شدند.

در این جلسه که با حضور بیش از ۳۰ نفر از مسئولین فنی بهداشتی در محل شبکه دامپزشکی برگزار شد دکتر سلیمانی رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت: مسئولین فنی بهداشتی بازوی توانمند بخش دولتی در تحقق سلامت و امنیت غذایی در سطح جامعه می‌باشند و بایستی جایگاه آنها از هر نظر ارتقاء یابد.

سپس دکتر رضا افشاریان کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان در ارتباط با تعهد، حضور بموقع مسئولین در سر کار، گزارش دهی مستمر و نمونه برداری بصورت ادواری و غیر ادواری مطالبی ارائه کرد.

در ادامه مسئولین فنی بهداشتی حاضر در جلسه نقطه نظرات خود در ارتباط با افزایش تعرفه‌های حقوقی، بیمه، مالیات وسختی شرایط کار  را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • درآمدهای نفت و گاز روسیه ۲ برابر شد
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • ارز ترجیحی به واردات تجهیزات پزشکی قطعاً اشتباه است
  • محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
  • تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • دهن‌کجی نتانیاهو به احکام دادگاه لاهه/ تأثیری ندارد
  • رئیس سازمان سنجش: داوطلبان متخلف بین یک تا ۱۰ سال از تحصیل محروم می شوند
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود