Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA گزارش داد، رهبر این کشور روز سه‌شنبه همزمان با آغاز کنگره نادر حزب حاکم کارگران تاکید کرد، برنامه اقتصادی پنج ساله‌اش تقریبا در همه بخش‌ها در تحقق اهداف ناکام بود.

 به نوشته روزنامه تلگراف، این گردهمایی سیاسی نادر که آخریم بار کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی در سال 2016 میلادی ریاست آن را برعهده داشت، توجهات بین‌المللی را به خود جلب کرده چرا که انتظار می‌رود کیم در این کنگره یک برنامه اقتصادی پنج ساله جدید را اعلام کند و تنها دو هفته مانده به مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا به مسائل مربوط به سیاست خارجه بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیم در جریان سخنرانی در آغاز این کنگره با اشاره به پیشرفت‌های نظامی که با آزمایشات موفقیت‌آمیز موشک‌های بالستیک قاره‌پیما در سال 2017 میلادی به اوج خود رسید، گفت: کره شمالی از زمان نشست قبلی تاکنون با تقویت قدرت و پرستیژ جهانی‌اش به یک پیروزی معجزه‌آسا دست یافته است.

وی افزود: حزب حاکم کارگران به دنبال راه جدیدی برای برداشتن یک خیز سریع و بزرگ است.

رهبر کره شمالی تاکید کرد: اما این استراتژی اقتصادی پنج ساله که در سال 2016 میلادی تعیین کرده بودیم، ناموفق بود. من در همینجا تقویت اتکاء به نفس کره شمالی را برای مقابله با چالش‌های داخلی و خارجی که مانع پیشرفت این کشور می‌شود خواستار هستم.

وی افزود: این استراتژی سال گذشته بود اما تقریبا در همه بخش‌ها در تحقق اهداف تعیین شده ناکام بود.

در رابطه با پاندمی کرونا، کیم جونگ اون کارمندان حزب را برای تضمین اوضاع باثبات علیه ویروس کرونا از آغاز تا پایان تحسین کرد.  

وی گفت: کارمندان حزب حاکم قاطعانه بر مشکلاتی که در مواجهه با یک بحران بهداشتی جهانی بی‌سابقه، طولانی و نادر پیش آمد، غلبه کردند.

کیم جونگ اون گفت: در این کنگره که هشتمین کنگره کره شمالی و دومین کنگره تحت ریاست من محسوب می‌شود، 4750 هیات و 2000 تماشاگر شرکت کردند.

در تصاویر منتشر شده توسط خبرگزاری KCNA، هیچ کسی که ماسک به صورت داشته باشد به چشم نمی‌خورد و شرکت‌کنندگان همانند دیگر رویدادهای عمومی اخیر با فاصله از یکدیگر ننشسته‌اند.

در این کنگره معاونین ارشد کیم جونگ اون از جمله "کیم یو-جونگ" خواهرش و یکی از مقامات ارشد حزب، "چو ریونگ هائه" از اعضای کمیته مرکزی حزب حاکم و معاون رئیس حزب و همچنین "کیم توک-هون" نخست وزیر این کشور وی را همراهی کردند.

این کنگره چند روز به طول می‌انجامد و در جریان آن انتظار می‌رود کیم جونگ اون تغییراتی را در نظام رهبری که احتمالا شامل خواهرش می‌شود، اعلام کند و درباره دیگر موضوعات سازمانی و بودجه مذاکره خواهد کرد.

این کنگره در حالی برگزار می‌شود که کره شمالی به گفته کیم جونگ اون با چالش‌ها و دشواری‌های عظیمی مواجه شده است؛ چالش‌هایی که به خاطر بسته شدن مرزها به منظور جلوگیری از شیوع پاندمی کرونا و مشکلات اقتصادی متعاقبش، موج بلایای طبیعی و تحریم‌های شدید به رهبری آمریکا با هدف متوقف کردن برنامه موشکی و اتمی این کشور به وجود آمده‌اند.

این کنگره اصلی‌ترین ارگان تصمیم‌گیری حزب حاکم کارگران است. مسئوولیت‌های این کنگره شامل تعیین سیاست‌های جدید، بررسی پروژه‌های قبلی، بازنگری در آیین‌نامه‌های حزب و تغییر سمت مقامات است./ ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اقتصادی پنج ساله کیم جونگ اون کره شمالی حزب حاکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۰۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت قدم‌برداشتن در مسیر تولید برای تحقق شعار سال

وزیر کار با بیان "برای تحقق شعار سال باید در مسیر جهش تولید گام برداریم."، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار امسال با کارگران فرمودند که جهش از رشد متفاوت است؛ جهش یعنی چند گام بلند برداشتن و سیر صعودی سپری کردن که باید در این مسیر پیش رویم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ سید صولت مرتضوی, وزیرتعاون,کار و رفاه اجتماعی در گرامیداشت هفته کار و کارگر در «مراسم اولین جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی استان تهران» با حضور مدیران عامل کارخانه‌ها، فعالان اقتصادی و جمعی از کارگران و کارآفرینان استان تهران  در کارخانه «ساپکو»  با اشاره به عجین شدن روز کارگر و روز معلم افزود: باید بگویم هم کارگران معلم هستند و هم معلم‌ها کارگر. معلم در کسوت تعلیم و تربیت است و کارگر علاوه بر این در کسوت‌ها در بخش تولید و رونق نیز فعال است.

وی بیان کرد: موضوع کار و تولید یکی از مولفه‌های بزرگ در تکریم بشریت است.در احکام و آموزه‌های دینی ما به این موضوع اشاره شده، آن گوهر گران‌بهایی که جایگاه انسان را رفعت می‌بخشد، سعی، تلاش و کوشش است. مقام معظم رهبری امسال به منظور ایجاد استقلال شعار سال را جهش تولید با مشارکت مردم انتخاب کردند. گرچه مخاطب شعار ایشان آحاد مختلف جامعه مانند مدیران، فرهنگیان، کارفرمایان و... هستند، اما مخاطب اصلی جامعه کار و تولید است.

وزیر کار تاکید کرد: کشورهایی که به استقلال برسند در تمام مولفه‌های حاکم و رایج بر مدیریت کلان جهان اثرگذار هستند. بعضی از کشورها دارای استقلال سیاسی و برخی دارای وابستگی سیاسی هستند. برخی‌ها استقلال اقتصادی و برخی وابستگی اقتصادی دارند.

مرتضوی با اشاره به اینکه  اثرگذاری استقلال سیاسی برای هر قومی زمانی در جهان موثرتر خواهد بود که توام با استقلال اقتصادی باشد افزود: در دهه گذشته رهبر انقلاب به موضوع استقلال اقتصادی به مبحث رشد و جهش تولید، اقتصاد مقاومتی پرداخته‌اند. امسال بر جهش تولید نیز تأکید کردند. در ملاقاتی که به مناسبت روز کارگر با ایشان داشتیم فرمودند که جهش از رشد متفاوت است. جهش یعنی چند گام بلند برداشتن و سیر صعودی سپری کردن.

وی با تأکید بر اینکه  ما در اجرای فرمان رهبر انقلاب باید به این موضوع توجه کنیم، اکنون استقلال سیاسی کشور ما در کره زمین زبانزد است ادامه داد: استقلال فرهنگی ما بی‌نظیر است و در حوزه استقلال اقتصادی هم گام‌های بلندی برداشته‌ایم، زیرا این کشور 40سال با تحریم‌ها مواجه بوده است. اما اکنون در بخش‌های مختلف حوزه نرم‌افزار و سخت افزار ما پیشرفت‌های بسیار وسیعی را داشته‌ایم.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • نمایش محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب
  • تمام محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب به نمایش در می‌آید
  • شلوار عجیب و غریب کیم جونگ اون سوژه رسانه‌های جهان شد + تصاویر
  • ضرورت قدم‌برداشتن در مسیر تولید برای تحقق شعار سال
  • نصب تصاویر ۴۱۲ شهید در بلوار‌ها و معابر دهدشت
  • مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است