Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران زمین / با تکمیل ارزیابی واحدهای خسارت دیده از سیل خوزستان، کار نوسازی 1104 واحد درماهشهر از هفته آینده آغاز می‌شود، این واحدها در بندر امام خمینی (سربندر) و شهر چمران شهرستان ماهشهر هستند که متحمل بیشترین خسارت سیل شده بودند.


«مسعود انصاریان» مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان به «ایران» گفت: البته این واحدها به‌دلیل بروز سیلاب تخریب نشده‌اند ولی به‌دلیل اینکه آب مدت زیادی در آنها بوده و این واحدها  نیز قدیمی هستند که از نظر فنی مهندسی قابلیت سکونت ندارند، نسبت به نوسازی آنها اقدام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: 43 واحد مسکونی در اهواز و 19 واحد مسکونی نیز در کارون هستند که به‌دلیل خسارت ناشی از سیل نیاز به تخریب و نوسازی دارند که کار ساخت آنها نیز از هفته آتی کلید می‌خورد. در جریان سیل اخیر خوزستان همچنین 2002 واحد نیز احتیاج به تعمیرات دارند و به اسباب و اثاثیه 4 هزار و 757 واحد نیز خسارت وارد شده است. انصاریان تصریح کرد: تاکنون 16 میلیارد تومان کمک بلاعوض معیشتی و تعمیری به حساب خسارت دیدگان واریز شده که میزان پرداختی به هر خانوار 5 تا 10 میلیون تومان بوده است.وی تصریح کرد: برای پرداخت وام ساخت و تعمیرات نیز بانک‌های عامل مشخص شده‌اند که منتظر ابلاغیه به بانک‌ها برای شروع کار هستیم.
کار ساخت واحدها و تعمیر واحدهای خسارت دیده از سیل با تشکیل 4 هزار پرونده در حالی از هفته آینده آغاز می‌شود که مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان تأکید کرد: فعلاً نمی‌توان کار ساخت واحدهای بدون پروانه و تصرفی را شروع کرد ولی این واحدها شناسایی و فهرست آن به شهرداری شهر‌های مذکور رفته که با حل مشکل و صدور پروانه برای آنها کار نوسازی این دست واحدها نیز شروع می‌شود.گفتنی است به واحدهای احداثی سیل خوزستان 100میلیون تومان تسهیلات و 20میلیون تومان کمک بلاعوض، واحدهای تعمیراتی 30میلیون تومان تسهیلات و 15 میلیون تومان کمک بلاعوض و واحدهای معیشتی (واحدهایی که اسباب و اثاثیه خسارت دیده) 30میلیون تومان تسهیلات و 15میلیون تومان کمک بلاعوض تعلق می‌گیرد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تومان کمک بلاعوض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۸۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت طوفان و تند باد به زیر ساخت و شبکه برق هرمزگان

محمد کریمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: طوفان و تندباد اخیر بیش از ۸۹۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌ها و شبکه برق استان خسارت زد که بیشترین خسارت‌ها با ۵۵۰ میلیارد ریال مربوط به زیرساخت‌های آسیب دیده برق در جزیره قشم است.

وی افزود: از همه ظرفیت‌های قانونی برای تامین و توزیع بهینه برق خصوصا در جزیره قشم بهره‎ می‌گیریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان طول خطوط توزیع برق خسارت دیده در جزیره قشم را حدود ۲۴ کیلومتر و تعداد تیر‌های فشار متوسط و فشار ضعیف را ۳۵۳ عدد اعلام کرد.

کریمی گفت: ۲ دستگاه ترانس نیز در حوادث تند باد و طوفان خسارت دید که نیرو‌های عملیاتی این شرکت به سرعت نسبت به رفع خرابی‌ها اقدام کردند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان افزود: شهرستان بندرلنگه و سپس مناطق برق ناحیه یک بندر عباس و بندرخمیر هم در رتبه‌های بعدی میزان خسارت شامل سقوط و خسارت پایه و ترانس قرار دارند که بیشتر آن ترمیم و جایگزین شده است.

کریمی گفت: ترمیم و بازسازی شبکه‌های آسیب دیده از سیل به‌ویژه در قشم و بندرلنگه در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد.

وی افزود: نیرو‌های عملیاتی با مشارکت کم‌نظیر مردم در بندرلنگه در شرایطی سخت و زمینی باتلاقی ۳۰ اصله پایه چوبی نصب کردند و بعد از تلاش ۴۸ ساعته شبکه روستای حسینیه این شهرستان برقدار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ۱۱۰هزار مدرسۀ آسیب‌دیده در کشور سال ۱۴۰۳ نوسازی می‌شود
  • شناسایی ۳۰ هزار خانه خالی در شهرهای جدید
  • بازداشت عضو شورای بندر ماهشهر
  • شهرهای جدید دیگر بهشت محتکران نخواهد بود
  • خسارت عجیب به روستای امامزاده ابراهیم + فیلم
  • دستگیری عضو شورای بندر ماهشهر
  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد تا خرداد ماه
  • سیستم کنترلی واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس نوسازی شد
  • خسارت طوفان و تند باد به زیر ساخت و شبکه برق هرمزگان
  • خسارت سیل و تگرگ به مزارع کازرون