Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین ولدی  روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این بازه زمانی در مجموع ، ۲۸۴ هزار و ۸۷۲ تن کالا در پایانه ریلی آستارا حمل شده که نسبت به ۲۶۴ هزار و ۷۳۷ تن مدت مشابه پارسال، هشت درصد رشد را نشان می دهد.

وی افزود: در این مدت ۱۱۴ هزار و ۲۴۰ تن کالا نیز  از طریق پایانه ریلی آستارا وارد شده و بیش از ۱۱ هزار تن کالا در از طریق این پایانه ریلی ترانزیت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه آهن شمال ۲،  عمده کالاهای ترانزیتی و وارداتی در پایانه ریلی آستارا را  شامل چوب، الوار، عدس، گندم و جو عنوان و تصریح کرد،: کشور عراق مقصد اصلی بارهای ترانزیتی پایانه ریلی آستارا محسوب می شود.

وی افزود:  همچنین سیمان، کلینر، مواد شیمیایی، کاشی، آهن آلات و لوازم خانگی عمده کالاهای صادراتی از طریق این خط ریلی به کشور آذربایجان است.

ولدی  همچنین با اشاره به  بارگیری و تخلیه کالا از طریق راه آهن شمال۲ یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ؛ بیش‌از ۸۷۹ هزار تن کالا در پایانه ریلی راه‌آهن شمال ۲ بارگیری و بیش‌ از یک میلیون تن کالا تخلیه شده  است.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ اظهار کرد: این آمار  در زمینه بارگیری ۱۰۱ درصد و در زمینه تخلیه ۱۳۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

ساخت پروژه راه آهن قزوین - رشت از سال ۱۳۸۵ آغاز شد و در نیمه اسفند سال ۹۷ به بهره برداری رسید ِ، راه آهن قزوین - رشت به صورت یک خطه برای قطارهای باری، از ایستگاه سیاه چشمه در استان قزوین شروع شده و با عبور از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد. این مسیر ریلی از ایستگاه رشت دو شاخه شده که یک شاخه با عبور از شهر پیربازار به بندرانزلی متصل شده و شاخه دوم آن به شهر مرزی آستارا در منتهی الیه غرب گیلان می رسد.
همچنین تعداد ۹ ایستگاه شامل دستجرد، کوهین، شیرین سو، لوشان، منجیل، رستم آباد، امامزاده هاشم، رشت و پیربازار در این مسیر احداث و پیش بینی شده است. این طرح علاوه بر آنکه از لحاظ حمل ‌و نقل داخلی بار و مسافر برای استان های قزوین و گیلان اهمیت دارد، از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس و آب های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران بسیار مهم است.

برچسب‌ها رشت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گیلان رشت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گیلان اخبار کنکور پایانه ریلی آستارا پایانه ریلی راه آهن تن کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۳۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل کالا و بار در قم ۲۹ درصد افزایش یافت

علیرضا اسدی گفت: طی سال ۱۴۰۱ در مجموع پنج میلیون و ۲۶۶ هزار تن کالا و بار در قم جابه‌جاشده بود.

 معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم با بیان اینکه جابه‌جایی این میزان تناژ کالا در سال ۱۴۰۲ در قالب ۵۲۴ هزار بارنامه صادر شده انجام شده‌است، اضافه کرد: تعداد بارنامه‌ها نیز در مقایسه با سال ۱۴۰۱ (۴۶۱ هزار بارنامه) ۱۴ درصد رشد داشته است.

اسدی عنوان کرد: ۴۲ شرکت حمل‌ونقل کالا، ۳ هزار و ۸۷۳ دستگاه ناوگان باری، ۲ هزار و ۸۷ دستگاه وانت‌بار و درمجموع چهار هزار و ۹۲۹ نفر راننده در بخش حمل‌ونقل کالا استان قم به فعالیت مشغول هستند.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم تصریح کرد: فراورده‌های دامی، سیمان، آهن‌آلات و کود به ترتیب بیشترین فراوانی کالای حمل شده طی سال ۱۴۰۲ از این استان را به خود اختصاص داده‌است.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم یادآورشد: با توجه‌به بررسی‌های به‌عمل‌آمده و هدف‌گذاری‌های لحاظ شده، پیش‌بینی می‌شود شاهد جابه‌جایی بیش از هفت میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا طی امسال  در استان قم باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است
  • حمل کالا و بار در قم ۲۹ درصد افزایش یافت
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • ◄ سهم 8 درصدی راه آهن در جابجایی بار
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران