Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@23:01:11 GMT

این مملکت با دعواهای سیاسی ساخته نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۰۴۴۵۳

این مملکت با دعواهای سیاسی ساخته نمی‌شود

ایسنا/قزوین استاندار قزوین گفت: این مملکت با دعواهای سیاسی ساخته نمی‌شود، امروز کشور در معرض تهدیدات جدی رقبا است و بیش از ۵۰ سال دشمنان در پی تخریب کشور هستند اما باید دید چه کاری عزت و سربلندی این کشور را رقم می‌زند امروز زمان ایستادن پای شهداست.

هدایت‌الله جمالی‌پور در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان قزوین که امروز ۱۸ دی در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: ما باید به رفتارهای خود در ادوار مختلف نگاه کنیم، عیب ما در این است که وقتی مسئول می‌شویم رفتار ما تغییر می‌کند، باید ببینیم که با سرمایه‌های انسانی چه برخوردی کردیم، نسبت به چه افرادی بی‌حرمتی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ساختن این کشور در گرو اندیشه‌های سرمایه انسانی است نباید با اندیشه تقابل کنیم چراکه تقابل باعث تخریب می‌شود تضارب اندیشه جامعه را به بزرگی و به قله‌های اوج برساند، ما هم از این وضعیت نگران هستیم که چرا نمی‌توانیم با اندیشه‌های مخالف صحبت کنیم.

استاندار قزوین اظهار کرد: سردار سلیمانی مظهر وحدت و انسجام بود و همه آحاد جامعه را فرزندان و برداران خود می‌دانست، در طول دوران حیاتش رفتاری نکرد که تفرقه‌اندازی باشد، در جنگ مظهر عزت و در صلح مظهر وحدت بود، چرا ما با نگاه سیاسی و حذفی برخورد می‌کنیم و نمی‌توانیم مظهر وحدت باشیم درحالی‌که این مملکت در دست من و شماست.

وی خاطرنشان کرد: تخریب سرمایه انسانی، تخریب ثروت و نابود کردن یک مملکت عقوبت زیادی دارد، ما باید در مقابل تخریب ظرفیت پاسخگو باشیم، از امروز تصمیم بگیریم برای عزت کشور و شهدا فعالیت کنیم و وحدت را حفظ کنیم، ما حق نداریم شهدا را براساس منافع خود تفسیر کنیم اگر قرار است کشور به توسعه برسد باید وحدت را حفظ کنیم.

جمالی‌پور یادآور شد: هر اقدامی که منتج به تضعیف شود ظلم بزرگی است، هر کس نظری دارد که برای جامعه و کشور مفید است آن را با فراغ بال می‌پذیریم، نقد سازنده چاره ساختن کشور است اما نقد با تخریب متفاوت است گاهی به بهانه نقد سرمایه را تخریب می‌کنیم، افتخار می‌کنیم که صدای مخالف خود را رسا می‌شنویم و نصیحت درست را می‌پذیریم، باید نصیحت درست را چراغ راه خود قرار دهیم.

 وی خاطرنشان کرد: مهم این است که بلد باشیم با هم صحبت کنیم و ظرفیت‌های کشور را به خوبی استفاده کنیم، همه ما دارای یک هدف هستیم تا مردم به جایگاه خود برسند، صحبت از فقر، زنان سرپرست خانوار و کودکان کار در این کشور ثروتمند دردناک است، استان قزوین پر از ظرفیت‌هاست اما به خاطر این دعواها و تخریب‌های ظالمانه نمی‌توانیم به اوج برسیم.

استاندار قزوین بیان کرد: ما پشتوانه غنی در عرصه تاریخی، علمی، اقتصادی، گردشگری، نیروی انسانی خوبی داریم اما دعواهای سیاسی موجب می‌شود که نتوانیم رشد کنیم ما برای انتصاب یک رئیس دانشگاه که شخصیت علمی است هم در قزوین دعواهای سیاسی داریم درحالی‌که رئیس دانشگاه باید فرد دانشگاهی و علمی و دارای قوه مدیریت باشد، این فکر که فرد با ماست یا برماست این مملکت را تخریب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: قزوین دارای هشت هزار سال پشتوانه تاریخی است اما به خوبی از آن استفاده نکردیم، داشته‌ها و آثار تاریخی ما در منازعات سیاسی غرق شده است، زدن سرمایه انسانی به بهانه نگاه سیاسی خیانت به توسعه و نسل آینده است.

جمالی‌پور خاطرنشان کرد: این مملکت با دعواهای سیاسی ساخته نمی‌شود، امروز کشور در معرض تهدیدات جدی رقبا است و بیش از ۵۰ سال دشمنان در پی تخریب کشور هستند اما باید دید چه کاری عزت و سربلندی این کشور را رقم می‌زند امروز زمان ایستادن پای شهداست.

استاندار قزوین بیان کرد: امروز زمان رقابت سیاسی نیست بلکه باید پای ارزش شهدا بمانیم، توطئه‌های زیادی علیه کشور وجود دارد ما باید با ظرفیت‌سازی در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم. ما باید به اندیشه‌های یکدیگر احترام بگذاریم و اجازه ندهیم تفاوت دیدگاه سیاسی کشور را به چالش بکشاند. امروز حوزه زنان و خانواده در معرض تهدید جدی قرار دارد و سرمایه‌گذاری عظیمی توسط دشمن در این حوزه صورت گرفته و همه به دنبال تخریب این نهاد هستند.

جمالی‌پور خاطرنشان کرد: ما باید نهاد خانواده را تقویت کنیم و کسی حق ندارد در این حوزه سیاسی رفتار کند، بلکه باید عالمانه در این حوزه فکر کنیم و برنامه مناسبی انجام دهیم و بستر برای ورود همه افراد فراهم است. در حوزه زنان و خانواده در استان قزوین به دنبال تأسیس شهرک برند پوشاک با محوریت بانوان هستیم، بانوان در حوزه پوشاک به خوبی می‌توانند تأثیرگذار باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی حوزه زنان استاندار قزوین استاندار قزوین دعواهای سیاسی جمالی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۴۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک سیاسی جدید رخ ندهد، احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در گفتگو با ایسنا با اشاره به این موضوع که نرخ ارز در کشور تحت تاثیر جریان‌های روانی است، گفت: در سایه جریان‌های روانی انتظارات تورمی شکل می‌‎‌گیرد و این انتظارات نیز عاملی برای افزایش تقاضا و نرخ ارز است.

چه کسی از افزایش نرخ دلار سود می‌برد؟

وی افزود: عده‌ای متخصصِ ایجاد جنگ روانی هستند؛ بنابراین مخالفان دولت در حین رخداد تنش‌‎های‌ سیاسی از ابزار جنگ روانی استفاده می‌کنند؛ البته برخی از ذی‌نفعان نیز از بالارفتن نرخ دلار سود می‌برند؛ در نتیجه شرایطی را ایجاد می‌کنند تا مسیر انتظارات مردم را تغییر دهند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق اظهار داشت: برخی با نشان دادن فضای ملتهب ناشی از بحران‌های سیاسی منطقه، نرخ ارز را بالا می‌برند و اقدام به فروش دلار می‌کنند و سپس با آرام شدن فضا اقدام به خرید ارز می‌کنند تا جیب‌های خود را پر کنند.

وی افزود: با حمله به کنسولگری ایران در دمشق شوک و تنش سیاسی در کشور ایجاد شد و سوداگران با سواستفاده از این شوک‌ها باعث افزایش نرخ دلار شدند.

نیازها قانونی کشور در حال تامین است

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با بیان اینکه گاهی نرخ ارز به علت تغییر در واقعیت‌های اقتصادی یعنی عرضه و تقاضا افزایش پیدا می‌کند، اظهار داشت: هم‌اکنون از سمت کانال اقتصادی تغییری در قیمت دلار رخ نداده؛ چون تمامی نیازهای قانونی کشور با نرخ 28 هزار و 500 و نرخ حدود 40 هزار تومان مرکز مبادله‌ تامین می‌شود، بنابراین التهابات ناشی از تنش‌های سیاسی، تنها عامل افزایش نرخ ارز است.

آل اسحاق با اشاره به این موضوع که شرایط کنونی بازار ارز ناپایدار است، گفت: تحولات بازار ارز به علت رخدادهای سیاسی است؛ بنابراین زمانی که این فضا آرام شود؛ نرخ ارز به صورت خودکار به محدوده‌های قبلی خود بازمی‌گردد.

وی در پایان تاکید کرد: درصورتی که شوک جدید سیاسی رخ ندهد، شرایط اقتصادی کشور با آرام شدن فضای منطقه و مسائل سیاسی، احتمالا به گونه‌ای رقم می‌خورد که دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعطیلی که به معضل مملکت بدل شد | پنجشنبه یا شنبه؛ بالاخره کدام؟
  • وزیر کار: جامعه کار و تولید مخاطب اصلی شعار سال
  • ۳۰۰۰خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است
  • از حضور رکابزنان قزوینی در تیم ملی تا نقل و انتقالات در کراپ الوند
  • احتمال بازگشت قیمت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان چقدر است؟
  • تقویت اقتصاد کشور دشمنان را ناامید خواهد کرد
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • سرنوشت توماج صالحی چه می‌شود؟ 
  • بنای اقتصاد کشور به دست کارگران ساخته می‌شود
  • شوک سیاسی جدید رخ ندهد، احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد