Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کانون فرهنگی هنری روستایی منتظران ظهور مسجد صاحب‌الزمان چمگلک شهرستان اندیمشک با تشریح فعالیت‌ها و اقدامات این کانون از ابتدای تاسیس تاکنون گفت: در قالب رزمایش کمک مومنانه، ۲۵۰ میلیون تومان به نیازمندان کمک شده است.

«حجت‌الاسلام سید کوروش میرعالی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با اشاره به اینکه کانون منتظران ظهور چمگلک در سال ۱۳۸۵ تاسیس شده است اظهار کرد: در یک سال نخست، موضوع آموزش نیروهای این کانون در دستور کار قرار گرفت و ۱۲ نفر به عنوان مربی در زمینه‌هایی همچون تاریخ اسلام، عقاید، احکام و تجوید و روخوانی قرآن آموزش دیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کانون فرهنگی هنری روستایی منتظران ظهور مسجد صاحب‌الزمان چمگلک شهرستان اندیمشک با بیان اینکه همزمان با شروع فعالیت‌های آموزشی، اقدامات عمرانی نیز آغاز شدند و خانه عالم مسجد به مساحت ۱۵۰ متر توسط کانون و نیروهای مسجد با هزینه‌های مردمی و خیرین محل ساخته شد افزود: با ورود نیروهای کانون و افراد جذب شده، صندوق‌های خیریه راه‌اندازی شدند و با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و خیرین، مسجد از ۷۰ متر به ۳۰۰ متر افزایش و توسعه یافت.

 

وی اذعان کرد: پس از ساخت مسجد، کانون فرهنگی هنری را در طبقه دوم احداث کردیم و همچنین آبدارخانه، وضوخانه، سرویس‌های بهداشتی و حمام را برای مسجد ساختیم.

 

حجت‌الاسلام میرعالی تصریح کرد: ما در نظر داشتیم در بحث تربیت و آموزش بچه‌ها اقدامی جدی را انجام دهیم که در این راستا تصمیم به ایجاد یک مجتمع فرهنگی گرفتیم و با مشارکت نیروهای کانون و خیرین زکات کشاورزان را دریافت کردیم و از محل زکات، طبقه اول مجتمع را ساختیم که دارای یک کلاس برای مهدکودک، ۲ کلاس برای پیش‌دبستانی و یک اتاق هم برای مدیریت مجتمع است.

 

وی عنوان کرد: هر ساله ۱۱۰ نوآموز ۳ تا ۶ ساله با پرداخت شهریه یک سوم در مجتمع هستند که مربیان در رابطه با مسائل معرفتی، قرآنی، شهدا، فرهنگی، احترام و رفتار اجتماعی و آموزش ریاضی و فارسی با آنها کار می‌کنند.

 

مدیر کانون منتظران ظهور چمگلک بیان کرد: با توجه به قدیمی بودن و نامناسب بودن اتاق پایگاه مقاومت بسیج مسجد، محیطی از مسجد را در اختیار بسیج قرار دادیم تا بتوانند مکان مناسبی را برای بسیج برادران و خواهران ایجاد کنند.

 

وی ادامه داد: مخارج مسجد بسیار بالا بود و به همین دلیل تصمیم به درآمدزایی گرفتیم که در این راستا در محیط مسجد ۷ مغازه ایجاد کردیم و در حال حاضر در هر مغازه ۲ نفر مشغول به کار هستند.

 

حجت‌الاسلام میرعالی با بیان اینکه با توجه به نیاز مردم منطقه به داروخانه، یکی از اتاق‌های مجتمع فرهنگی مسجد را در اختیار دکتر داروسازی قرار دادیم که سه نفر در آن مشغول به فعالیت هستند اضافه کرد: ما با راه‌اندازی آموزشگاه زبان انگلیسی نیز سه نفر دیگر را مشغول به کار کردیم تا در مجموع تعداد افراد مشغول به کار به ۲۳ نفر برسد.

 

وی ابراز کرد: یکی از نیروهای مسجد بخشی از ارث ماترک پدر خود را به ما داد و علاوه بر آن با کمک‌های مردمی توانستیم برای خواهران حسینیه‌ای به مساحت ۲۲۰ متر در طبقه دوم مجتمع فرهنگی مسجد راه‌اندازی کنیم.

 

مدیر کانون منتظران ظهور چمگلک تصریح کرد: مردم فعالیت‌ها و اقدامات مسجد را می‌پسندند و از آنها استقبال می‌کنند و به همین دلیل روزانه و ماهیانه کمک‌های مردمی به مسجد صورت می‌گیرد.

 

وی با اشاره به حضور فعال کانون و مسجد در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی و حمایت از نیازمندان، ایتام و بدسرپرستان افزود: با شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های زمینه سازندگی و عمرانی و همچنین اقدامات فرهنگی همچون کلاس‌ها، اردوها، محافل جشن و ... تعطیل شدند.

 

حجت‌الاسلام میرعالی اظهار کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی که گسترش ویروس کرونا ایجاد کرد، به سمت امور خیریه روی آوردیم و خواهران محله با بیش از ۱۰ چرخ خیاطی در ۲ شیفت کاری نسبت به تولید ماسک اقدام کردند که در نهایت حدود ۲۰ هزار ماسک میان مردم توزیع شد.

 

وی عنوان کرد: عملیات ضدعفونی به صورت مستمر در معابر عمومی و اماکن پرتجمع توسط برادران با همکاری کشاورزان در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شد.

 

مدیر کانون منتظران ظهور چمگلک بیان کرد: در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر برگزاری رزمایش کمک مومنانه، ۲۵۰ میلیون تومان در قالب این رزمایش با کمک‌های مردمی برای اقداماتی از جمله توزیع بسته‌های معیشتی هزینه شده است.

 

وی اضافه کرد: همچنین اقدامات مختلفی همچون مشارکت و همکاری با تعدادی از گروه‌های جهادی جهت ساخت منزل برای نیازمندان، ذبح گوسفند، توزیع البسه، پرداخت کمک هزینه برای خرید جهیزیه، دارو و درمان و تعمیر وسایل خانگی صورت گرفته است.

 

حجت‌الاسلام میرعالی عنوان کرد: خوشبختانه بازاریان شهر چمگلک در ایام کرونا در همکاری با کانون و مسجد سنگ تمام گذاشتند و اقدامات بسیار خوبی را انجام دادند.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ خانوار از خدمات واحد خیریه ما بهره‌مند هستند خاطر نشان کرد: ماهیانه حدود هفت تا ۱۰ میلیون تومان توسط این واحد خیریه کمک‌رسانی صورت می‌گیرد.

 

مدیر کانون منتظران ظهور چمگلک با بیان اینکه ما تا پیش از شیوع ویروس کرونا، در ایام تابستان بیش از ۲۵ عنوان کلاس برگزار می‌کردیم افزود: کلاس‌های احکام، روخوانی قرآن، نقاشی، زبان انگلیسی و درسی از جمله کلاس‌های برگزار شده بودند.

 

وی یاد آور شد: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا معلمانی را هر جمعه به مسجد بیاوریم تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی جهت رفع اشکال اقدام کنند.

 

پایان پیام/661

منبع: شبستان

کلیدواژه: رزمایش کمک مومنانه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خیریه اندیمشک کانون های فرهنگی هنری مساجد ایجاد اشتغال کمک های مردمی ویروس کرونا فعالیت ها کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۵۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت

حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر اجاق‌نژاد  امروز در نشست ستاد ملی دهه کرامت که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد، گفت: در مراسم نیمه شعبان تمام آستان‌های مقدس، نهاد‌های فرهنگی و امنیتی همکاری لازم را داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به اینکه در ایام دهه کرامت آماده ایفای نقش در یک حرکت عظیم فرهنگی هستیم، گفت: در دهه کرامت تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا میزبانی شایسته‌ای از زائران کریمه اهل بیت (ع) و مسجد مقدس جمکران داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین اجاق‌نژاد همچنین با استقبال از شعار‌های محوری دهه کرامت تصریح کرد: مسجد مقدس جمکران نیز در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی خود از این شعار‌های محوری بهره خواهد گرفت.

تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: همه این فعالیت‌های فرهنگی باید به سمتی برود که نسل جوان بیشترین بهره را از این برنامه‌ها ببرد و اثر گذاری آن درجامعه کاملا محسوس باشد.

وی اضافه کرد: بر اساس ظرفیت‌های مادی و معنوی و انسانی که به خدمت گرفته می‌شود باید تلاش کنیم هرسال بیش‌ترین بهره وری را نسبت به سال قبل از این برنامه‌ها داشته باشیم و بیش‌ترین اثرگذاری فرهنگی را شاهد باشیم.

اجاق‌نژاد با بیان اینکه در اینگونه امور و برنامه‌های فرهنگی باید از نخبگان فرهنگی بهره گرفت تصریح کرد: این برنامه‌ها باید حاصل اتاق‌های فکری باشد که نسبت به حوزه فرهنگ و دین بیش‌ترین اشراف را داشته باشند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه در کنار اجرای برنامه‌های مردمی، نهاد‌های فرهنگی باید نقش حمایتی و نظارتی خود را ایفا کنند گفت: در انجام اینگونه امور فرهنگی و مناسبتی همانند ایام عاشورا، فاطمیه و... باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه (س) در دهه کرامت
  • بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی