Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،‌ «علی کفاشیان» روز جمعه در مصاحبه‌ای تلویزیونی در خصوص عدم حضور کمیته ملی المپیک در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: زمانی که معاون سازمان تربیت بدنی شدم، تغییراتی در اساسنامه‌های فدراسیون‌های ورزشی دادیم که در آن زمان مصوب شد. قبل از آن همه اساسنامه‌ها از جمله فوتبال، یکنواخت بود و نوع مشخصی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیته ملی المپیک هم طبق آن اساسنامه جزو مجمع عمومی فدراسیون‌ها بود. 

وی ادامه داد: در سال ۸۶ فیفا از اساسنامه ما ایراد گرفت و قبل از اینکه من رییس فدراسیون فوتبال شوم، کمیته ملی المپیک طبق اساسنامه جدید با نظر فیفا از مجمع فدراسیون حذف شد. فیفا در همان زمان با عضویت سازمان تربیت بدنی در مجمع فدراسیون موافق نبود اما در نهایت قبول کرد وزارت ورزش عضو شود اما به هیچ عنوان عضویت کمیته ملی المپیک را قبول نکرد. البته من معتقدم که هر دو نهاد می‌توانند به فوتبال کمک کنند.

کفاشیان در خصوص ادعای موافق بودن فیفا مبنی بر حضور کمیته ملی المپیک در مجمع فدراسیون، عنوان کرد: فدراسیون جهانی فوتبال اعلام کرده که این نهاد می‌تواند به صورت افتخاری در مجمع حضور داشته باشد اما نمی‌تواند عضو شود. اما در آینده اگر نظر فیفا تغییر کند و موافقت مجمع با این موضوع باشد، کمیته المپیک هم می‌تواند عضو مجمع فدراسیون فوتبال باشد. 

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال در مورد تغییر تعداد اعضای مجمع به ۸۹ نفر و امکان رایزنی نامزدها برای گرفتن ۴۵ رای و پیروزی در انتخابات، گفت: نامزدها لازم نیست برای ورود به انتخابات این تعداد رای را داشته باشند. اعضای مجمع باید از فرد موردنظر شناخت داشته باشند و خود او نیز باید در تمامی مسائل مربوط به فدراسیون، صاحب نظر باشد. هر استانی یک مجمع ۶ یا هفت نفره دارد که با همفکری یکدیگر رای می‌دهند.   

وی در خصوص حضور افراد فوتبالی مانند «علی کریمی» در انتخابات فدراسیون، اظهار داشت: به نظر من این افراد می‌توانند کمک خوبی به فوتبال داشته باشند. هرکسی که خودش را برای خدمت به این رشته آماده می‌بیند، باید بیاید و در انتخابات شرکت کند.

کفاشیان افزود: باید به این افراد فضا داد. افراد مجمع به طور قطع برای حضور در فوتبال سرمایه‌گذاری کرده‌اند و مطمئن باشید که اگر حس کنند نامزدهای فوتبالی برنامه دارند، به آن‌ها رای می‌دهند. همه باید از منتخب مجمع حمایت کرده و به رای اعضای مجمع احترام بگذارند. امیدوارم انتخابات به خوبی برگزار شود و ما نیز بتوانیم درست‌آوردهای خوبی برای فوتبال داشته باشیم.

برچسب‌ها علی کفاشیان کمیته ملی المپیک فیفا علی کریمی محمد دادکان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علی کفاشیان کمیته ملی المپیک فیفا علی کفاشیان کمیته ملی المپیک فیفا علی کریمی محمد دادکان اخبار کنکور کمیته ملی المپیک فدراسیون فوتبال مجمع فدراسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۲۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی

رئیس جدید فدراسیون دوومیدانی به احتمال فراوان در دهه سوم خرداد ماه سال جاری معرفی خواهد شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، نشست هیئت رئیسه فدراسیون دوومیدانی روز گذشته (پنجشنبه) در حالی برگزار شد که مهم‌ترین مصوبه آن، صدور مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی بود که مورد توافق میان اعضا قرار گرفت.

برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی در این باره به خبرگزاری تسنیم گفت: در مشخص شدن زمان مجمع، باید برای قوانین و قواعد را رعایت کنیم. یکی از این قواعد، برگزاری مجمع انتخاباتی 45 روز بعد از نشست هیئت رئیسه و مورد دوم برگزاری آن 75 روز بعد از انتخابات کمیسیون‌ها است. با توجه به همین موضوع، فکر می‌کنیم که انتخابات در نیمه خرداد برگزار شود، اما با توجه به تعطیلی 14 و 15 خرداد، به نظر می‌رسد که هفته سوم ماه آینده، زمان مناسبی برای برگزاری مجمع انتخاباتی باشد.

وی ادامه داد: تاریخ دقیقی در نشست هیئت رئیسه مشخص نشد، اما با هماهنگی با وزارت ورزش، قطعاً به زودی زمان انتخابات مشخص و اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عضو کمیته استیناف: حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!
  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند
  • فوتبال کلمبیا دنیا را شگفت زده کرد
  • رسوایی در کلمبیا: چاقو پرت کردند، قسر در رفتند!‏
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • کفاشیان: زور فوتبال به صدا و سیما نمی‌رسد!
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس
  • آرنه اسلوت یا روبن آموریم؛ آن‌ها به چه فوتبالی علاقه‌ دارند و چگونه فکر می‌کنند؟ / ایستگاه تاکتیک
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی