Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@08:04:49 GMT

درج تاریخ اعتبار بر روی چک‌ها از سال آینده

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۲۴۲۳۱

بر اساس جزئیات تازه از قانون جدید چک که به صورت تدریجی اجرایی خواهد شد، از سال آینده تاریخ اعتبار بر روی هر برگه چک درج می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

بنابراعلام روابط عمومی بانک توسعه تعاون، با توجه به دستور بانک مرکزی در خصوص اجرای مرحله‌ای قانون جدید چک، در اجرای گام اول به موجب ماده ۶، ارائه دسته چک به متقاضیان واجد شرایط صرفاً از طریق سامانه صیاد صورت خواهد گرفت و بدین ترتیب، صدور و اعطای دسته چک به مشتریان خارج از این سامانه توسط شبکه بانکی ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بر اساس همین ماده، درج کد یکتای دریافتی از سامانه صیاد بر روی هر برگه چک ضروری است.

در نسل جدید چک‌ها که به چک‌های "صیاد دو" موسوم هستند، "تاریخ اعتبار چک" با عبارت "صدور این برگه چک حداکثر تا مورخ--‌-‌-‌-‌-‌-‌- مجاز است." بر روی هر برگه چک الزامی است. وفق ماده فوق، "تاریخ اعتبار چک"، بر روی هر برگه چک درج خواهد شد که حداکثر سه سال از تاریخ دریافت دسته چک است.

بر اساس مصوبات بانک مرکزی عملیات صدور، انتقال و وصول برگه دسته چک‌های ارائه‌شده به مشتریان پیش از ابلاغ دستورالعمل، کماکان به روال سابق صورت می‌پذیرد.

گفتنی است بر اساس تصمیم بانک مرکزی با توجه به تغییرات بنیادین در روش‌های صدور، انتقال، وصول و سایر عملیات مربوط به چک در قانون جدید، مقرر است اجرای قانون جدید چک به صورت مرحله‌ای و تدریجی صورت پذیرد، تا ضمن فرهنگ‌سازی و ارتقای آگاهی عمومی از قواعد جدید چک، کمترین چالش و اثرات منفی را برای فعالین اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار‌ها به دنبال داشته باشد و به همین منظور، مقررات لازم‌الاجرا، طی گام‌های تدریجی مورد نظر اطلاع‌رسانی و اجرایی خواهد شد.

برچسب ها: دسته چک ، صدور چک ، سامانه صیاد ، چک کشیدن ، تاریخ اعتبار چک ، چک بانکی ، چک بلامحل ، قانون چک ، قانون جدید چک

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: دسته چک صدور چک سامانه صیاد چک کشیدن تاریخ اعتبار چک چک بانکی چک بلامحل قانون چک قانون جدید چک قانون جدید چک تاریخ اعتبار دسته چک بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۴۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، وحید زمان زاده افزود: در صورت خلا مراکز درمانی از نیروهای پرستاری، این مساله لطمه بزرگی بر پیکره سلامت کشور وارد خواهد آورد، مصداق این‌موضوع، افزایش استعفای پرستاران از مراکز درمانی است که به طور مستقیم سلامت مردم را نشانه گرفته است.

بیشتر بخوانید: لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران به کجا رسید؟

وی گفت: امروز ضروت توجه به خواسته های پرستاران، از مرز درخواست های شخصی یا پیگیری های صنفی در سازمان نظام پرستاری و سایر نهادهای پرستاری عبور کرده و در صورت ادامه این شرایط بحرانی، سلامت مردم به خطر خواهد افتاد.

زمان زاده افزود: تنها راه بازگشت و ترغیب پرستاران جهت ماندگاری در مراکز درمانی، فارغ از بوروکراسی های اداری، توجه اورژانسی به مشکلات معیشتی و قانونی پرستاران به صورت ویژه و آن طور که مورد نظر قانون و خود پرستاران در زمینه های مختلف مانند تعرفه گذاری خدمات پرستاری، فوق العاده خاص با بالاترین ضریب، تبدیل وضعیت و…، است.

وی خاطر نشان کرد: باید مسئولین در قوای سه گانه برای حفاظت از سلامت و رفاه مردم که بنیادی ترین هدف حاکمیتی است، پرستاری را به صورت اختصاصی در نظر بگیرند چرا که در صورت عدم تغییر نگرش ها نسبت به مقوله پرستاری و مراقبت، دچار بحران بزرگی در حوزه سلامت خواهیم شد و تاخیر در این موضوع عواقب جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت که مسئولان خدوم در دولت باید جوابگوی آن باشند.

زمان زاده افزود: امیدوارم دلسوزان نظام‌سلامت چشمان خود را شسته و با یک نگاه منطقی تر و معقولانه تر به مساله مسائل رفاهی و معیشتی پرستاران که از عوامل اصلی مهاجرت پرستاران می باشد، ورود نمایند زیرا آیندگان اعمال ما را به بهترین شکل، تحلیل خواهند کرد و این آینده خیلی دور نیست.

کد خبر: 1228954 برچسب‌ها پرستار

دیگر خبرها

  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده/ تسریع در صدور کارت‌های سوخت
  • خبر جدید مجلس برای دارندگان دسته‌چک/ شرایط دریافت دسته چک تغییر کرد
  • بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد
  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • طلافروشان ماهانه ۸۰۰ هزار تومان مالیات دادند
  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه
  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه تجارت
  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه جامع تجارت
  • بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد
  • تصاویری از جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه