Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@23:35:33 GMT

اجرای طرح شهر امن در منطقه ١٩

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۲۴۵۲۹

اجرای طرح شهر امن در منطقه ١٩

خبرگزاری آریا - شهر امن عنوان طرحی است که با شناسایی و ساماندهی نقاط بی دفاع شهری در منطقه ١٩ اجرا می شود.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ١٩، علی توکلی شهردار منطقه با اعلام اینکه این طرح با هدف امنیت بخشی به شهروندان بویژه بانوان برای حضور در شهر صورت می گیرد، گفت: در همین راستا تاکنون 30 نقطه طی تشکیل شوراهای اجرایی و کسب نظر از معتمدین و شهروندان بخصوص بانوان شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با اشاره به فاکتورهای کالبدی که در این طرح مورد ارزیابی قرار می گیرد، افزود: تاریکی، ازدحام و یا خلوتی بیش از حد و عدم دسترسی به وسیله نقلیه عمومی، فرم، فضا و آلودگی دیداری از جمله شاخص های مورد ارزیابی در این طرح هستند.
ضمن اینکه طی این طرح کیفیت و امنیت پیاده‌روها، رویت‌پذیری مکان، ایجاد نظارت اجتماعی و تنوع کاربری و فعالیت‌ها نیز بررسی می شود.
توکلی با تاکید بر اینکه ارتقای امنیت با مشارکت شهروندان محقق می شود بیان کرد: در این طرح طی مراحل تسهیلگری از شهروندان و اهالی محلات بویژه بانوان نظرسنجی می‌شود که برای دریافت خدمات اولیه در محلات در چه مکان‌هایی احساس ناامنی می‌کنند.
همچنین ضمن تعامل با نمایندگان ومعتمدین محله، NGO ها و دفاتر توسعه محلی، متخصصین حوزه های شهری برای استخراج و تعیین نقاط ناامن و بی دفاع در نقشه، پیرامون معضلات محله و شناسایی گروه های ذینفع ایده پردازی و گفتگو و در نهایت نیز اقدامات اجرایی در حوزه کالبدی برای رفع مشکلات و تامین امنیت زنان اجرایی خواهد شد.
به گفته این مسئول نقاط بی دفاع شناسایی شده پس از غربالگری و تایید نهایی وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۴۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۵ موردتقلب در آزمون سراسری نوبت اول

 عبدالرسول پورعباس، امروز در حاشیه مراسم نکوداشت استاد نمونه کشوری در جمع  خبرنگاران در مورد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در اردیبهشت گفت: کنکور ۱۴۰۳ ماه یکی از ایمن ترین آزمون های سراسری بود و با صحت کامل برگزار شد واقعا مردم خیلی خوب با سازمان سنجش همراهی کردند و فریب بازی شبکه های زیرزمینی را که داوطلبان را اغفال می کنند نخوردند. 

وی ادامه داد: در مجموع ۲۵ مورد تقلب در ابتدای جلسه آزمون روز پنجشنبه صبح (۶ اردیبهشت) شناسایی شد که داوطلبان تلاش کرده بودند  دستگاه‌های الکترونیکی با خود داخل جلسه ببرند و در لحظه شناسایی شدند. 

پورعباس گقت: این دستگاه‌ها در حد دستگاه‌های جاسوسی و پیچیده بود‌‌ ولی تلاش‌های ما در مسیر اعمال امنیت به ثمر نشست. این افراد به نیروی پلیس امنیت تحویل داده شدند. 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور بدون اشاره به اینکه این داوطلبان از کدام شهرستان‌ها یا استان ها بودند یا جنسیت داوطلبان متقلب چه بوده، گفت: این افراد به هیات‌های بدوی و هیات های تجدید نظر  ارجاع می‌شوند و  معمولا برای این داوطلبان محرومیت کمتر از ۵ سال نداریم. 

وی گفت: آزمون فقط صبح روز پنجشنبه برای شهرستان‌ها دوباره برگزار می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • ‌بازداشت ۵۷ محکوم متواری در گیلان
  • کشف ۲۵ مورد تقلب در آزمون سراسری نوبت اول
  • کشف ۲۵ موردتقلب در آزمون سراسری نوبت اول
  • نیروهای یگان ویژه موجب ارتقاء احساس امنیت شهروندان است
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند
  • قدردانی شهروندان آزادشهر و گالیکش از پلیس برای اجرای طرح نور
  • دستگیری عامل تیراندازی در خفر
  • عامل تیراندازی در خفر دستگیر شد
  • کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده در خراسان جنوبی
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند