Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@06:51:11 GMT

توضیحی درباره حکم حبس و انفصال شهردار اهواز

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۳۴۵۹۷

توضیحی درباره حکم حبس و انفصال شهردار اهواز

رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای شهر اهواز با اشاره به صدور حکم حبس و انفصال برای شهردار اهواز و مدیرعامل سابق آبفا، در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا ایزدی، اظهار کرد: متاسفانه استان خوزستان و به ویژه کلانشهر اهواز به عنوان مرکز استان، سال‌های زیادی است که از سوءمدیریت برخی مدیران رنج می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از مشکلات اصلی اهواز بعد از هر بارش باران، بحث بالازدگی فاضلاب و آبگرفتگی خیابان‌ها و معابر است که این موضوع، رنجش و نارضایتی مردم را به دنبال داشته است.

عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: اعضای شورا نیز مانند سایر شهروندان از وضعیت آبگرفتگی‌ها ناراحت هستند. در بارندگی سال ٩٨ اوضاع اسفباری رقم خورد و بسیاری از مناطق و خانه‌های مردم دچار آبگرفتگی شدید شدند بنابراین قوه قضاییه و در راس آن آیت‌الله رئیسی دستور ویژه‌ای برای پیگیری و برخورد با مقصران آبگرفتگی‌های اهواز صادر کرد. در پی این دستور، دادستان اهواز به عنوان مدعی‌العموم وارد صحنه شد.

رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای شهر اهواز افزود: از سوی دیگر، مرکز بهداشت غرب اهواز نیز در خصوص این وضعیت شکایت کرد.

وی گفت: با تشکیل پرونده و نظرخواهی از کارشناسان بعد از گذشت یک سال از این موضوع، اکنون شهردار اهواز و مدیرعامل سابق آبفا به یک سال حبس تعزیری، دو سال انفصال از خدمت و عذرخواهی از مردم محکوم شده‌اند؛ البته این حکم فعلا قطعی نیست.

ایزدی بیان کرد: شورای پنجم شهر اهواز همواره از اقدامات آیت‌الله رئیسی و دستگاه قضا در حذف حاشیه امن مدیران، برخورد با مسئولان ناتوان، مدیران کم کار و مفاسد حمایت می‌کند، اما یک نکته را نباید فراموش کرد که مشکلات فعلی اهواز به امروز یا دیروز برنمی‌گردد بلکه این حجم از مشکلات و معضلات در کلانشهر اهواز به چند دهه قبل برمی‌گردد.

عضو شورای شهر اهواز گفت: از مدعی‌العموم و دستگاه قضا تقاضا داریم با مسببان و مدیران سابقی نیز که نقشی در مشکلات امروز اهواز دارند برخورد قاطع کنند تا هیچ مدیری به خود اجازه ندهد در دوران مسئولیش نسبت به مشکلات و معضلات مردم بی‌تفاوت باشد.

وی افزود: بعد از اعلام حکم شهردار و مدیر سابق آبفای اهواز، جلسه‌ای در شورای شهر تشکیل و این موضوع بررسی شد و قرار است روز یکشنبه جلسه‌ای با حضور اصحاب رسانه برگزار شود و اقدامات اعضای شورای شهر، شهرداری و آبفا برای مقابله با آبگرفتگی در این سه سال تشریح شود.

ایزدی بیان کرد: اعضای شورا، در خصوص برخورد با مدیران ناکارآمد و کم‌کار و بالاخص مقصرین آبگرفتگی‌ها تاکید دارند، اما از دستگاه قضا انتظار دارند با برخی از مدیران قبلی و مدیران حداقل از ۱۵ سال قبل تاکنون نیز برخورد کند تا هیچ مدیری حاشیه امنی نداشته باشد و مسئولان بدانند در صورت اهمال‌کاری و کوتاهی در هر برهه زمانی حتی در چند سال بعد نیز باید پاسخگوی اقدامات‌شان باشند.

وی افزود: اگر اقداماتی که در این دوره در خصوص رفع آبگرفتگی، عمران شهر و خدمات‌رسانی به مناطق محروم انجام شد، در دوره‌های قبل نیز به همین منوال انجام می‌شد قطعا امروز شاهد شرایط بهتری در اهواز بودیم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: شورای شهر اهواز اهواز شورای شهر اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۴۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم

شهردار اصفهان گفت: مدیریت شهری اصفهان آمادگی دارد تا برای رفع مشکلات استان در کنار مدیریت استان به‌ویژه استاندار بایستد و ایفای نقش کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا علی قاسم‌زاده امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: مدیریت شهر و شورا، استانداری و فرمانداری همیشه در کنار هم بوده‌اند و از برکت این همدلی بسیاری از مشکلات استان و شهر رفع شده است.

وی افزود: امیدوارم در فرصت باقی‌مانده نیز کماکان کنار هم مشکلات باقی مانده که احصا شده است را رفع کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه موضوعاتی همچون آب که مشکل اول است و دیگر موضوعات همچون قطار سریع السیر که جز رویاهای شهر ما است، تصریح کرد: قطار شهری، رینگ چهارم، حمل‌ونقل بین شهری به‌ویژه خط هوایی که مقدمه‌ای برای توسعه گردشگری است، مورد توجه است.

قاسم‌زاده گفت: مدیریت شهری اصفهان آمادگی دارد تا برای رفع مشکلات استان در کنار مدیریت استان به‌ویژه استاندار بایستد و ایفای نقش کند.

کد خبر 748828

دیگر خبرها

  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم
  • خط راه‌آهن تهران ـ اهواز منتقل می‌شود
  • ماجرا‌های کنسرت «سیروان خسروی» در اهواز تکرار نمی‌شود
  • وعده یک تهیه‌کننده برای از سرگیری کنسرت‌ها در خوزستان
  • ماجراهای کنسرت «سیروان خسروی» در اهواز تکرار نمی‌شود
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز