Web Analytics Made Easy - Statcounter

متقی بیان کرد: بایدن قصد دارد هرچه سریعتر فعالیت‌های اجرایی خود را آغاز کند و وقفه در فضای انتقال قدرت و دولت از ترامپ به دولت جدید را محدودتر کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص چرایی درخواست و تاکید بایدن در تسریع تایید صلاحیت اعضای کابینه از مجلس سنا با دکتر ابراهیم متقی، استاد دانشگاه به صورت تلفنی گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم متقی با بیان اینکه تایید صلاحیت کاندیداهای کلیدی مانند وزیر دفاع و وزیر امور خارجه و همچنین مشاور امنیت ملی همیشه کمی طولانی است، گفت: بایدن واقف است که کمیته صلاحیت های عمومی مربوط به انتسابات در اختیار جمهوری خواهان است و در عین حال نقش خانم کاملا هریس بسیار تعیین کننده است.

وی افزود: بایدن قصد دارد هر چه سریعتر فعالیت های اجرایی خود را آغاز کند و وقفه در فضای انتقال قدرت و دولت از ترامپ به دولت جدید را محدودتر کند زیرا در یک ماه گذشته ترامپ هیچ گونه همکاری برای انتقال قدرت انجام نداده است و هیچ اطلاعات راهبردی را در اختیار دولت جدید در این زمینه صورت نداده است و بنابراین با مشکل در دریافت برنامه های راهبردی مواجه هستند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه بایدن فعالیت های خود را از زمان تائید مایک پنس یعنی روز هفتم ژانویه شروع کرد، اظهار کرد: این مسئله سبب تاخیر زیادی در آغاز فعالیت بایدن به عنوان رئیس جمهور دولت بعد دارد و بنابراین طبیعی است بایدن تلاش داشته باشد مقامات کلیدی مانند وزرای دفاع مورد تائید قرار بگیرند تا بتوانند تصمیم گیری های راهبردی را بر اساس موقعیت ساختاری اتخاذ کنند.

متقی با تصریح بر اینکه اقدام هواردان ترامپ در اشغال کنگره به وجه این کشور در نظام بین الملل آسیب زده است، اظهار کرد: عکس روی جلد مجله اکونومیست، تصویری از اشغال کنگره بود و آن را به عنوان میراث دوران ترامپ نام گذاری کرده است و این میراث را در قالب شرم و خشونت عنوان کرده است.

وی بیان کرد: طبیعی است الگوی رفتاری ترامپ مبتنی بر یک نوع خودشیفتگی بود که در حوزه اقتصاد مربوط به عرصه خصوصی افراد است می توانست جواب بدهد اما در حوزه سیاسی هرگز کار نمی کند و تمام کسانی که با ترامپ کاری کرده اند، زخم خودشیفتگی ترامپ را احساس کرده اند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ترامپ و بایدن ترامپ دونالد ترامپ جو بایدن بایدن متقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۵۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، سید کریم حسینی با تذکر به وزارت نیرو به جهت قطع برق صنایع و چاه‌های کشاورزی در فصل گرما که ضرر‌های اقتصادی فراوانی به دنبال دارد، گفت: در ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم به وزارت نیرو این دولت ساخت نیروگاه‌ها به منظور تامین برق کشور گوشزد شد چراکه طی دهه گذشته کمتر به این موضوع توجه شده بود، لذا عدم توسعه نیروگاه‌ها تهدیدی برای صنعت کشاورزی و صنایع به شمار می‌آید.   وی افزود: تامین برق صنایع فولادی و حتی محدودیت‌های پیرامون برق این کارخانجات تاثیر بسیار منفی در تولید داشته و ارزش‌افزوده را به شدت کاهش می‌دهد هرچند طبق قانون صنایع می‌تواند با احداث نیروگاه برق مورد نیاز خود را تامین کنند، اما بخش خصوصی نیاز به حمایت بیشتری جهت به نتیجه رساندن چنین پروژه عظیمی دارد.   نماینده اهواز در مجلس با تاکید بر اینکه وزارت نیرو باید با افزایش تولید برق محدودیت برق صنایع در تابستان را کاهش دهد، گفت: در شرایط فعلی راحت‌ترین استراتژی و راهبرد برای مدیریت برق، صرفا قطع آن است چراکه راهکار‌های دیگر زحمت بسیاری دارند.

دیگر خبرها

  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان