Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، میثم ضارب‌نیا در جلسه بررسی فرآیند اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اظهارکرد: پایش، ارزیابی و استعدادسنجی بیش از ۷۰۰ نفر انجام شده و با همکاری پیشران‌ها، دوره‌های توانمندسازی متقاضیان فاقد مهارت اولیه با توجه به اولویت‌های شغلی در حال اجرا است.

وی به اهمیت اجرای بهینه این طرح در استان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی فرصت مناسبی برای اشتغال، توانمندسازی و معرفی ظرفیت‌های تولیدی استان فراهم کرده که نقش تاثیرگذاری در تحقق شعار سال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضارب‌نیا از ثبت‌نام ۲ هزار و ۷۰۰ متقاضی مشاغل خانگی در استان خبر داد و افزود: اردبیل از لحاظ ثبت‌نام متقاضی در بین ۳۱ استان رتبه هفتم را دارد که این موضوع همکاری موثر متولیان را در اجرای فاز اولیه طرح نشان می‌دهد.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: این طرح با هم‌افزایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و برنامه‌ریزی مشترک با این نهاد در حال اجرا است و با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته در تلاش هستیم تا اهداف هر فاز در زمان مقرر آن محقق شود.

بهرنگ کوهی ادامه داد: لازم است از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به عنوان رسانه وابسته به جهاد دانشگاهی برای آگاهی‌بخشی به جامعه هدف و انعکاس اخبار حوزه مشاغل خانگی در استان استفاده شود.

او تشریح کرد: جهاد دانشگاهی با برنامه مناسب و همکاری پیشران‌ها، هر یک از مشاغل و مزیت استان را به سمت شبکه‌سازی و برندسازی پیش ببرد و از ظرفیت بازارچه‌های محلی، فرهنگسراها و فروشگاه‌های اینترنتی نیز در فاز اتصال به بازار به نحو مطلوب استفاده شود.

وی اظهارکرد: از ظرفیت مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی برای هدایت و توانمندسازی متقاضیان این طرح استفاده می‌شود تا روند مهارت‌آموزی افراد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در جهت اهداف پیش برود.

نرخ بیکاری رسمی اعلام شده در استان اردبیل حدود ۱۶ درصد و ۶۵ هزار نفر است ولی برخی مراجع که آمارهای کشوری بیکاری را اعلام می‌کنند، نرخ بیکاری در این استان را حدود ۱۰ درصد اعلام کرده‌اند.

برچسب‌ها اشتغال زایی اردبیل ثبت مشاغل خانگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال زایی اردبیل ثبت مشاغل خانگی اشتغال زایی اردبیل ثبت مشاغل خانگی اخبار کنکور جهاد دانشگاهی مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۱۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره بهزیستی نیشابور گفت: تاکنون تعداد ۳۴۱ نفر از جامعه هدف سازمان به تفکیک به تعداد ۲۷۵ نفر افراد دارای معلولیت، ۱۲ نفر زنان سرپرست خانوار و ۵۴ نفر از ببهبودیافتگان در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور مشغول به کار شدند.
علی صدر  افزود: فرایند معرفی، مشاوره شغلی و حمایت مستمر توان‌یابان از این پس از طریق مرکز پشتیبانی شغلی بهیاب تحت نظارت این شهرستان و تسهیلگران شغلی پیگیری خواهد شد. 
 وی گفت: در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۵۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات از طریق اداره بهزیستی جذب و برای اشتغالزایی تعداد ۳۵۲ نفر از جامعه هدف سازمان پرداخت شد.
صدر افزود: تسهیلات کارفرمایی به کارفرمایانی که برای مددجویان اشتغال ایجاد کنند، برای هر مددجو ۱۵۰ میلیون تومان وام و تا سقف ۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود که در سال ۱۴۰۲ برای ایجاد اشتغال به تعداد ۱۷ نفر به ۳ کارفرما به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است. 
وی گفت: به منظور فراهم اوردن انگیزه ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر برای افراد تحت پوشش و ترغیب کارفرمایان برای جذب این افراد و نیز فراهم سازی اشتغال پایدار، فرایند هزینه کرد اعتبارات بیمه سهم کارفرما تاسقف ۲۰ درصد به کارفرمایان پرداخت می‌شود، که در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۳۴۱ نفر طی سه مرحله به مبلغ ۳ میلیارد تومان پرداخت شد.

دیگر خبرها

  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • ۴۰۹ متقاضی واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری پاسدار زبان فارسی شدند