Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@10:15:55 GMT

طرز تهیه مارشمالو انار خانگی

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۴۲۶۷۳

طرز تهیه مارشمالو انار خانگی

در ادامه همراه ما باشید تا طرز تهیه مارشمالو انار خانگی؛ یک دسر خوشمزه و پرطرفدار را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه مارشمالو انار خانگی

آب انار نصف فنجان
آب یخ نصف فنجان
پودر ژلاتین بدون طعم چهار و نیم قاشق چای‌خوری
شربت ذرت نصف فنجان
شکر دانه ریز سه چهارم فنجان
پودر شکر شش قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت یک چهارم فنجان
عصاره وانیل یک قاشق چای‌خوری
نمک یک چهارم قاشق چای‌خوری

مواد لازم برای تهیه شربت ذرت

اسانس وانیل دو تا سه قطره
ذرت چهار عدد
شکر ۹۵۰ گرم
آب پنج لیوان
نمک دو قاشق چای‌خوری

طرز تهیه شربت ذرت

برای تهیه این شربت ذرت خوشمزه ابتدا پوست بلال‌ها را بگیرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طوری که هیچ چیز از پوست و سایر قسمت‌های آن باقی نماند. سپس آن‌ها را به صورت بزرگ و حلقوی ببرید.

میک قابلمه را با پنج لیوان آب پر کرده و بلال‌ها را به همراه شکر اسانس وانیل و نمک داخل قابلمه قرار دهید و روی حرارت ملایم بگذارید تا به جوش آید. پس از به جوش آمدن، زیر حرارت را کم کرده و صبر کنید تا حدود دو لیوان آب باقی بماند.

در این مرحله بلال‌ها را آبکش کرده و اجازه دهید آب آن‌ها گرفته شود. با دست آن‌ها را فشار دهید تا شیره آن خارج شود. سپس بقیه مواد را با شیره ذرت مخلوط کرده و حدود ۶۰ دقیقه روی حرارت قرار دهید تا غلیظ شود. شربت ذرت شما آماده است. آن را کنار بگذارید.

طرز تهیه مارشمالو انار خانگی

مارشملو یکی از دسر‌های خوشمزه و محبوب در بین کودکان است که طرز تهیه بسیار آسانی داشته و می‌توانید به راحتی آن را در منزل آماده کنید. پیش از این طرز تهیه کاپ کیک مارشملو با روکش شکلاتی و مارشمالوی وانیلی را به شما آموزش داده‌ایم، اما این‌بار نوبت مارشملوی انار است. برای تهیه این دسر خوشمزه ابتدا باید سینی شیرینی پزی را با کمی کره یا روغن چرب کنید و کنار بگذارید. در یک کاسه کوچک آب انار، یک چهارم فنجان آب سرد و پودر ژلاتین را با هم بزنید.

یک ماهیتابه متوسط را روی حرارت بالا بگذارید و شربت ذرت که دستور تهیه‌اش را در همین صفحه به شما آموزش داده‌ایم را به همراه شکر دانه ریز و یک چهارم فنجان آب یخ و نمک به آن اضافه کنید. مواد را مدام هم بزنید و اجازه دهید به جوش آیند. سپس زیر آن را خاموش کنید و اجازه دهید سرد شود.

مخلوط شربت ذرت را به کاسه همزن اضافه کرده و هم بزنید. مخلوط ژلاتین به دست آمده‌ای که در مرحله اول آماده کرده‌اید را به مدت ۳۰ ثانیه، یا تا زمانی که کمی گرم شود در درجه بالای مایکروفر قرار دهید. سپس آن را به مخلوط شربت ذرت داخل کاسه اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید. همزن را روی دور متوسط بگذارید و آن را به مدت سه دقیقه بزنید. سپس به مدت یک تا دو دقیقه آن را روی دور تند بزنید و عصاره وانیل را به آن اضافه کنید. در نهایت حجم مخلوط مارشمالو به دست آمده سه برابر خواهد شد.

خمیر مارشمالو را در سینی شیرینی‌پزی از قبل آماده شده قرار دهید. سطح مارشمالو را صاف کنید و روی آن را با مقداری پودر شکر بپوشانید. اجازه دهید به مدت هشت ساعت در یک مکان خشک و خنک بماند.

در یک کاسه کوچک، پودر شکر و نشاسته ذرت را مخلوط کنید و کنار بگذارید. مارشمالو‌ها را از یخچال در بیاورید و به اندازه دلخواه ببرید و آن‌ها را در مخلوط پودر شکر و نشاسته ذرت بزنید و سپس تکان دهید تا شکر اضافه آن گرفته شود. مارشمالو‌ها را در ظرف دلخواه قرار دهید و در یک جای خنک و خشک نگهداری کنید. مارشمالو انار خانگی شما آماده است؛ نوش جان!

چند نکته برای تهیه مارشمالو انار خانگی

اگر دوست داشته باشید می‌توانید از پودر مغز گردو یا پسته یا پودر نارگیل تفت داده شده برای کف قالب استفاده کنید و بعد مارشمالو را داخل قالب بریزید.

می‌توانید مارشمالو را با ژله‌های مختلف درست کنید تا رنگی شود، یا به آن رنگ خوراکی اضافه کنید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: طرز تهیه مارشمالو طرز تهیه مارشمالو سبک زندگی پارسی خبر دسر اجازه دهید اضافه کنید برای تهیه قرار دهید هم بزنید پودر شکر شربت ذرت قاشق چای طرز تهیه یک چهارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۲۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلیمو هم سریال «حشاشین» را به ساترا حذف کرد

پلتفرم «فیلیمو» با گذشت دو روز از ابلاغیه شورای مجوز ساترا مبنی بر ممنوعیت پخش سریال «حشاشین» به پخش این سریال ادامه می‌داد که سر انجام شامگاه ۱۰ اردیبهشت پخش این سریال را متوقف و از خروجی خود حذف کرد.

به گزارش برنا؛ شب گذشته ۱۰ اردیبشهت ماه «فیلیمو» دو روز بعد از ابلاغ نظر شورای صدور مجوز ساترا در خصوص ممنوعیت پخش «حشاشین» از سکو‌های نمایش خانگی ایران، «فیلیمو» هم این سریال را از روی خروجی خود حذف کرد.   ممنوعیت پخش سریال «حشاشین» در سکو‌های شبکه خانگی  معاون امور کاربران و تنظیم گری ساترا ضمن تائید خبر ممنوعیت پخش سریال «حشاشین» در سکو‌های شبکه خانگی، اظهارداشت: پخش سریال های خارجی در پلتفرهای داخلی پس از انتشار مورد بررسی قرار می‌گیرند و اصطلاحا سریالهای خارجی مشمول ممیزی پسینی هستند، به همین دلیل انتشار سریال مصری «حشاشین» از امروز توسط معاونت پایش و نظارت ساترا بر اساس رای و نظر شورای صدور مجوز ساترا ممنوع اعلام شد.    محمدصادق افراسیابی در خصوص دلایل ممنوعیت پخش سریال «حشاشین» در شبکه های خانگی داخلی، گفت: پخش این سریال به دلیل تحریف وقایع تاریخی و نشان دادن چهره‌ای نادرست از ایرانی ها از سوی ساترا ممنوع اعلام شد.   گفتنی است کانال اطلاع رسانی ساترا در پیام رسان داخلی به نقل از مهدی سیفی مدیرکل نظارت و تطبیق ساترا نوشت: سریال «حشاشین» محصول کشور مصر است و روایت آن از تاریخ اسلام متضمن تحریف‌های فراوانی است که به نظر می‌رسد با رویکرد سیاسی مغرضانه تولید شده است. بر همین اساس طبق نظر شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال «حشاشین» (The Assassins)، در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نیست.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • طرز تهیه اکبر جوجه با آب نمک به سبک رستورانی + راز خوشمزگی و نرم شدن گوشت جوجه
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد
  • ببینید | اقدام عجیب یک شهروند؛ گشت و گذار با گرگ خانگی در خیابان‌!
  • (ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی
  • فیلیمو هم سریال «حشاشین» را به ساترا حذف کرد
  • انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند
  • چه کار کنیم نعناع روی دوغ نماند؟ | ترفند مخلوط شدن سبزی خشک در دوغ با کمک آب جوش
  • این مربا را برای صبحانه نخورید!
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار