Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر مرادی عصر امروز در حاشیه بازدید از رودخانه چاف و چمخاله در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنگرود با بیان اینکه این رودخانه یکی از گردشگرپذیرترین مناطق گیلان است، اظهار کرد: گیاه مزاحم سنبل آبی ۴۰ هکتار از شهر چاف و چمخاله را پوشانده و برای مردم این منطقه که منبع درآمد آنان از جاذبه‌های این رودخانه بوده است مشکلاتی را ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از زحمات شهرداری، شورا و ستاد مدیریت بحران شهرستان لنگرود گفت: هر چه برای از بین بردن این گیاه دیر اقدام شود بر مشکلات آن افزوده‌شده و کار برای جمع‌آوری سخت‌تر می‌شود به این دلیل شورا و شهرداری شهر چاف و چمخاله و همچنین ستاد مدیریت بحران شهرستان لنگرود منتظر اعتبارات نمانده و کار جمع‌آوری گیاه مزاحم سنبل آبی را آغاز کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان یکی از دستاوردهای جمع‌آوری گیاه سنبل آبی در رودخانه چاف و چمخاله را بازگشت امید به مردم این منطقه برشمرد و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته گیاه سنبل آبی توسط هیئت دولت به یک گیاه خطرناک در گیلان و کشور شناخته و اعتبارات قابل‌توجهی برای نابودی آن در نظر گرفته‌شده است.

مرادی با اذعان به اینکه جذب اعتبارات لازم به استان دارای یک مراحل اداری پیچیده است، تصریح کرد: با تصمیم هیئت دولت و وزیران مبلغ ۱۲ میلیارد تومان اعتبار به گیلان در خصوص از بین بردن گیاه سنبل آبی در نظر گرفته‌شده ولی آمدن این اعتبار در استان دارای یک مراحل اداری است ولی ستاد مدیریت بحران استان تمامی هزینه‌ها را تقبل کرده و در ماه جاری هزینه پاک‌سازی گیاه سنبل در رودخانه چاف و چمخاله پرداخت می‌شود.

تأکید بر لزوم استمرار پاک‌سازی گیاه سنبل آبی در چاف و چمخاله 
فرماندار شهرستان لنگرود نیز در حاشیه این بازدید با بیان اینکه بسیاری از بلایای حادث‌شده در کشور چندوجهی است، اظهار کرد: بعد از وقوع هر آفت و یا بلایی در جامعه افراد مختلفی را با مشکل مواجه می‌کند، لذا باید به هر طریقی از وقوع هرگونه حادثه در جامعه جلوگیری شود.

رحیم حیدری گلرودباری سنبل آبی را یکی از مخرب‌ترین گیاه آسیب‌رسان به محیط‌زیست برشمرد و گفت: سنبل آبی در طبیعت به گیاه مهاجم‌ شناخته‌شده و به محیط‌زیست، ذخایر آبی و کشاورزی آسیب و آبراه‌های این منطقه را با مشکل مواجه می‌کرد.

وی با اذعان به اینکه گیاه سنبل آبی  تنفس موجودات آبزی را با مشکل مواجه می‌کند، تصریح کرد: با بررسی و پیگیری‌های ستاد بحران شهرستان لنگرود و محیط‌زیست از ۲۱ شهریورماه کار جمع‌آوری گیاهان سنبل آبی در رودخانه شهر چاف و چمخاله آغاز و امروز این معضل بزرگ در این منطقه برطرف شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان لنگرود با تأکید بر لزوم استمرار داشتن پاک‌سازی رودخانه‌های چاف چمخاله از گیاه سنبل آبی بیان کرد ریشه این گیاه سی سال می‌تواند به‌طور مداوم رشد کند لذا باید در فصول بهار و در ماه‌های اردیبهشت و خرداد به جمع‌آوری این گیاهان کمک کرد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان مدیریت بحران محیط زیست سنبل آبی امیر مرادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان فرماندار شهرستان لنگرود گیاه سنبل آبی شهرستان لنگرود مدیریت بحران چاف و چمخاله پاک سازی جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۰۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ مجلس و در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر علت اجرا نشدن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مجوز گرفت.

وی افزود: بر این اساس، دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد، اگر فروردین مشکلی در این زمینه وجود داشته است، به‌طور قطع در اردیبهشت باید رفع شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است؛ دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

کد خبر 749318

دیگر خبرها

  • قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است
  • قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق اردیبهشت بازنشستگان | درباره همسان‌سازی حقوق اطمینان می دهم که ...
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است