Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شیوا قاسمی پور در جلسه شورای اداری سروآباد که با حضور پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان برگزار شد اظهار داشت: در واقعیت جوانان این شهرستان به دلیل بیکاری به کولبری روی آورده‌اند و مجبورند برای تامین مایحتاج خود به این شغل آسیب زا  که بسیار سخت است روی بیاورند.

وی تاکید کرد: کولبری در شان مردم کردستان نیست اما امروز در سروآباد و مریوان وجود دارد و جوانان این شهرستان‌ها در ارتفاعات سخت و خطرناک جان خود را به خطر می‌اندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی پور اضافه کرد: پروژه‌های بسیار خوبی در شهرستان سروآباد از جمله ویژه طرح توسعه باغات دهکانان، طرح توسعه شیلات و مجتمع پرورش ماهیان سردآبی روستای دیوزناو در حال انجام بوده که نیازمند کمک و حمایت بنیاد مستضعفان است.

معاون توسعه و منابع استانداری کردستان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه اعتبارات دولتی برای شهرستان سروآباد تنها 6 درصد اعتبارات استان کردستان است، گفت: توزیع اعتبارات شهرستانی باتوجه به شاخص‌های جمعیت و وسعت است که شهرستان سروآباد به نسبت سایر شهرستان های دیگر استان اعتبارات کمتری دارد.

خالد جعفری افزود: باتوجه به کمبود اعتبارات در این شهرستان، بنیاد مستضعفان در این شهرستان مستقر شده تا کمک حالی برای این شهرستان باشد و از محل اعتبارات این نهاد بتوانیم چهره محرومیت را از این شهرستان برداریم.

وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان (علوی) رقیب دولت نیست تاکید کرد: همه مجموعه ها از استانداری تا بنیاد علوی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نهادها همه به صورت عام یکی هستیم و زیر مجموعه نظام بوده و در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی کار می کنیم.

وی یادآور شد: بنیاد مستضعفان اقدامات خوبی را در شهرستان سروآباد و در سطح استان انجام داده است و فردا یکی از پروژه های مهم اقتصادی در سطح استان کردستان با حضور رییس بنیاد مستضعفان کشور در سنندج افتتاح می شود.

بنیاد مستضعفان از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال در ۸۵ پروژه و برنامه‌های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در این شهرستان هزینه کرده است.

۳۱ شهرستان در کشور به عنوان شهرستان‌هایی که از محرومیت برخوردارند توسط بنیاد علوی از زیر مجموعه‌های بنیاد مستضعفان انتخاب شدند تا با اجرای طرح‌های مختلف، محرومیت را در این مناطق کاهش دهند، یکی از این شهرستان‌ها، سروآباد است.

بنیاد مستضعفان از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال در ۸۵ پروژه و برنامه‌های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در این شهرستان هزینه کرده است.

۳۱ شهرستان در کشور به عنوان شهرستان‌هایی که از محرومیت برخوردارند توسط بنیاد علوی از زیر مجموعه‌های بنیاد مستضعفان انتخاب شدند تا با اجرای طرح‌های مختلف، محرومیت را در این مناطق کاهش دهند، یکی از این شهرستان‌ها، سروآباد است.

برچسب‌ها کردستان سروآباد بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سروآباد بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی کردستان سروآباد بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اخبار کنکور شهرستان سروآباد بنیاد مستضعفان شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۲۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا فایق رستمی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم روز ملی شوراها که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در آیات قرآن کریم به اهمیت شورا و مشورت اشاره شده و خداوند در آیه «والذین استجابوا لربهم و اقاموالصلواه و امرهم شوری بی نهم و مما رزقنهم ینفقون» در کنار شورا بزرگترین ارکان دین یعنی نماز را ذکر کرده است.

وی افزود: از سعادت جامعه اجرای عدالت است که قدم‌های زیادی در این راستا برداشته شده است اما باز هم نیاز به استمرار دارد.

وی بیان کرد: خداوند بر پیامبر نیز تاکید داشته که با مردم مشورت کند و در امور مختلف مشورت را مورد توجه قرار دهد.

امام جمعه سنندج وظیفه دولت عدالت مدار را توجه به جامعه و مبارزه با فقر و تبعیض خواند و اعلام کرد: مسؤولان لاید زمینه رفع محرومیت را در جامعه فراهم کنند چرا که جامعه‌ای که در فقر و بیکاری و شکاف طبقاتی باشد شور و مشورت نخواهد داشت.

وی اعلام کرد: کار و فعالیت اقتصادی در برنامه‌ریزی مسؤولان قطعاً وجود دارد اما باید برای رونق اقتصادی از ظرفیت‌ها استعداد جوانان نیز بهره برد و همه ظرفیت‌ها را بکار بست.

ماموستا رستمی خواستار توجه به اشتغال و رفع بیکاری جوانان شد و جهش تولید و رونق اقتصادی را نیازمند توجه و همراهی مسؤولان و مردم دانست.

کد خبر 6090892

دیگر خبرها

  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به این استان کردنشین است
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر