Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد انور هاشمزهی گفت: یک قطعه پرنده مهاجر از نوع گونه هوبره توسط دوستداران طبیعت و حیات وحش نجات یافت و تحویل محیط زیست شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدانور هاشمزهی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: همیاران و مردم طبیعت دوست ایرانشهر یک قطعه پرنده از نوع گونه هوبره را که تحت حمایت و حفاظت است به اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر تحویل دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این پرنده که توان پرواز و حرکت خود را از دست داده بود، توسط همیارن و مردم به این اداره تحویل و پس از انجام معاینات اولیه، بیومتری و ... در محل نگهداری خاص گونه و تحت مراقبت این اداره شهرستان تا زمان رها سازی تیمار خواهد شد.

هاشمزهی ادامه داد: شهرستان های ایرانشهر و دلگان واقع در مرکز جغرافیایی سیستان و بلوچستان با دشت ها، شرایط اقلیمی و پوشش گیاهی مناسب در فصل زمستان در فصل مهاجرت پرندگان زمستان گذران یکی از بهترین زیستگاه های هوبره در استان است.

این مقام مسئول اضافه کرد: بر اساس مشاهدات و پایش های مداوم یگان حفاظت محیط زیست و تیم های کارشناسی در سرشماری های صورت گرفته گله هایی تا 20 قطعه هوبره در حال پرواز را به ثبت رسانده اند.

هاشمزهی گفت: در فصل مهاجرت پرندگان زمستان گذران در سالیان متمادی افرادی سودجو به منظور کسب درآمد با تله های زنده گیری به صید هوبره و فروش آن اقدام می کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایرانشهر اضافه کرد: به منظور پیشگیری و مبارزه با این جرم زیست محیطی یگان اداره کل حفاظت محیط زیست استان با همکاری همیاران محلی ایرانشهر و دلگان به صورت مشترک و همه ساله و طی یک برنامه مدون از اول فصل مهاجرت تا پایان فصل کلیه دشتهای هدف را مورد پایش قرار می دهد و از زنده گیری و قاچاق هوبره و از بین بردن پوشش گیاهی منطقه جلوگیری می کنند.

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

کلیدواژه: حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۰۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد

 عبدالرحمن زحمتی گفت: هر سال با شروع فصل بهار، زاد و ولد حیوانات وحشی آغاز می‌شود و زیر چتر حمایت و حفاظت محیط‌بانان حفاظت محیط زیست به زندگی خود ادامه می‌دهند و زنده‌گیری نوزادان حیات‌وحش پیگرد قانونی دارد.

معاون حفاظت محیط زیست خراسان شمالی هم در این باره با اشاره به آغاز فصل زایش وحوش گفت: محیط بانان پارک‌های ملی سالوک و ساریگل در شهرستان اسفراین نخستین بره‌های متولد شده‌ی امسال را مشاهده کرده اند.

روح الله لایق افزود: بارندگی‌های مناسب اسفند و فروردین ماه سبب رویش گیاهان و پوشش مناسب گیاهان در مراتع شده وشرایط برای زیست گونه‌های علفخوار همچون قوچ و میش اوریال، آهو و کل و بز مناسب است.

وی در ادامه گفت: فصل بهار گردشگران بیشتردر طبیعت حضور می‌یابند که توصیه می‌شود در صورت مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت از لمس آنها خودداری کنند، زیرا موجب جدا کردن این نوزاد از چرخه طبیعی خواهد شد.

معاون حفاظت محیط زیست استان اضافه کرد: هر ساله در فصل بهار و زمان زادآوری حیات وحش، به علت نبود آگاهی بسیاری از مردم نسبت به برخورد صحیح هنگام مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت، بسیاری از نوزادان از چرخه طبیعت خارج می‌شوند.

لایق از طبیعت گردان خواست از نزدیک شدن و نوازش بره‌ها و نوزاد وحوش خودداری کنند، چون نوزادان حیواناتی که با لمس و نوازش کردن و یا در آغوش گرفتن بوی انسان به خود گرفته اند، تلف می‌شوند.

در طبیعت و مناطق حفاظت شده‌ی خراسان شمالی ۶۵ گونه از پستانداران زیست می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست