Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرحله پایانی نهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی البرز برگزار شد و گروه‌های برگزیده در آن به مرحله کشوری این مسابقات اعزام می‌شوند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، احمدرضا فیروزی، رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز در اختتامیه نهمین دوره مسابقه مناظره دانشجویی استان البرز که به صورت آنلاین برگزار می‌شد، گفت: جامعه ما به شدت به گفتگو نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
ما خواهان یک جامعه گفتگو محور هستیم که قطعا اگر چنین باشد، بسیاری از مشکلات برطرف می‌شوند و روند حل آن‌ها به سمت و سوی بهتری سوق پیدا کند.

فیروزی خطاب به تیم‌های راه یافته به مرحله نهایی این دوره از مسابقات مناظره گفت: باید با روی باز از گفتگو استقبال کنیم و صحبت کردن را بپذیریم تا شاهد نتایج خوب آن در ادامه باشیم. در صورتی که فرهنگ گفتگو نهادینه شود و تعاملات گروهی افزایش یابد، قطعا شاهد خواهیم بود که خشونت در جامعه به کمترین حد خود می‌رسد. در واقع با گفتگو، کنش‌های ارتباطی تلطیف می‌شوند و از فضای خشن دور می‌مانند. هرچه ما بیشتر به سمت گفتگو برویم، جامعه‌ای با فضای مثبت‌تر خواهیم داشت.
رئیس جهاد دانشگاهی البرز با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ گفتگو و تعامل در جامعه ادامه داد: همه می‌دانیم که در جامعه کنونی ما، عامل گفتگو در سطح مطلوبی قرار ندارد لذا باید تلاش کنیم که این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم. نخستین گام این است که الزامات گفتگو را هم بپذیریم، یعنی در مرحله اول ابتدا خوب بشنویم سپس نقد کنیم. همچنین زمانی که نقدی بر ما مطرح شد که مستدل و عادلانه بود، پذیرای آن باشیم و قبولش کنیم. لازم است که تلاش کنیم تا مستند صحبت کنیم و در ادامه بکوشیم که اخلاق را در جریان گفتگو‌ها رعایت کنیم. تحمل آرا مخالف نیز از عواملی است که باید در روند گفت و گوها، در طرفین وجود داشته باشد.
وی تصریح کرد: اگر چنین ویژگی‌هایی در ما ظهور کند، جامعه‌ای گفتگو محور خواهیم داشت. این نوع از مسابقات مناظره‌ای کمک می‌کند که چنین فرهنگی در ما شکل بگیرد. مناظرات دانشجویی در واقع الگویی هستند برای شکلگیری گفتگو و به عنوان یک تمرین نقد پذیری بسیار مفید عمل می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه مسابقات دوره‌ای مناظره گروهی بین دانشجویان، بر نقش دانشجو در جامعه تاکید دارد، گفت: این مسابقات این ظرفیت را دارد که دانشجویان را بیشتر به سمت پذیرش نقش‌های اجتماعی و کنش‌گری سوق دهد. این موضوع در این دوره و دوره‌های قبل احساس شده است و دانشجویانی که در این نوع از مناظرات شرکت کردند، در ادامه توانستند زمینه ساز فعالیت‌های اجتماعی خوبی در جامعه باشند.
فیروزی در پایان با بیان اینکه دانشجو طیف پرسشگر جامعه است، عنوان کرد: همه ما متولیان فرهنگی باید تلاش کنیم با شکل دادن ساختار‌ها و سازماندهی امور، جامعه را برای بروز نقش‌های اجتماعی به ویژه برای جوانان و دانشجویان آماده کنیم. قطعا اگر بحث سرمایه آفرینی در حوزه جامعه دانشگاهی رخ بدهد، می‌تواند کمک بزرگی به این موضوعات بکند، اما متاسفانه فعلا با رکود مواجه است.
سعید قاسمی جیردهی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی هم در این مراسم گفت: در نهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی در استان البرز ۲۲ تیم از دانشگاه‌های استان شرکت داشته‌اند و با برگزاری مسابقات نیمه نهایی و فینال، تیم‌های آرمان از دانشگاه امیرکبیر فرهنگیان با کسب مقام اول و تیم رعد از پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با کسب مقام دوم به مرحله منطقه‌ای راه یافتند.
وی افزود: مسابقات مناظره دانشجویی «فرصتی برای یادگیری» است و هدف اصلی از برگزاری این مسابقات تقویت فن گفتگو و گسترش دانش دانشجویان است که در محیطی سالم و بانشاط به گفتگو و بحث و جدل حول موضوعات روز جامعه به رقابت با هم می‌پردازند.
قاسمی جیردهی خاطرنشان کرد: امید است که دانشگاه‌های استان در دهمین دوره نیز حضور پررنگتری داشته باشند و دانشجویان را به این سمت و سو راهنمای کنند و همراه و مشوق دانشجویان برای شرکت در مسابقات مناظره دانشجویی باشند.
وی در پایان گفت: تیم آرمان با اعضای تیم شکیبا نوروزی و حدیثه وزیری و تیم رعد با اعضای تیم آرین جوادی اقدم و علی پاشایی بیدار به مرحله منطقه‌ای راه یافتند و امیدواریم شاهد کسب مقام در مرحله کشوری مسابقات مناظره این دانشجویان فعال و کوشا باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی البرز مسابقه مناظره دانشجویی دانشگاه خوارزمی پردیس کشاورزی دانشگاه تهران مسابقات مناظره دانشجویی نهمین دوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۸۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد جامعه‌پرداز با موضوع خانواده و جمعیت در البرز برگزار می‌شود

مهران افشاری در گفت‌وگو با خبر آنلاین البرز؛ اشاره به اینکه البرز اواخر اردیبهشت ماه میزبان رویداد جامعه پرداز است، اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری این رویداد توجه به موضوع خانواده، جمعیت و هویت زن است.

وی ادامه داد: شناسایی کنشگران حوزه جوانان و ایجاد هم افزایی برای تبادل و همکاری فعالان حوزه جمعیت از دیگر اهداف برگزاری این رویداد است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه فعلان اجتماعی استان همیشه از دغدغه‌مندان حوزه جمعیت و خانواده هستند امیدواریم این رویداد گامی موثر در شناخت ظرفیت‌های مردمی استان باشد.

افشاری با تاکید بر منویات رهبر معظم انقلاب در راستای جوانی جمعیت افزود: با توجه به اهمیت موضوع رویداد، لازم است تمامی دستگاه‌های اجرایی استان با سمن مجری رویداد همکاری لازم را داشته باشند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان البرز با بیان اینکه مهمترین نقطه استراتژیک هر کشور مسئله خانواده است، افزود: بدون شک اگر در این حوزه کار شود مشکلات تمامی حوزه‌ها حل خواهد شد.

وی اظهار کرد: دشمن تمام تمرکز خود را برای ضربه زدن به خانواده ایرانی به کار گرفته بنابراین باید این سنگر را حفظ کرده و نگذاریم دشمن به اهداف خود برسد.

وی گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته این رویداد به میزبانی البرز ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901279

دیگر خبرها

  • اعضای شورای علمی مسابقات ملی مناظره دانشجویی منصوب شدند
  • معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز آغاز شد
  • انتصاب اعضای شورای علمی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • رویداد جامعه‌پرداز با موضوع خانواده و جمعیت در البرز برگزار می‌شود
  • برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی
  • پیروزی ذوب آهن در دومین دیدار مرحله نیمه پایانی لیگ برتر بسکتبال
  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • مرحله دوم انتخابات در البرز به صورت نیمه الکترونیک برگزار می‌شود