Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه تأیید کرد که ایران مراحل تحقیق و توسعه برای ارتقای سوخت موردنیاز در رآکتور تحقیقاتی تهران را آغاز کرده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «رافائل گروسی مدیر کل آژانس امروز (چهارشنبه) کشورهای عضو را در جریان آخرین تحولات مربوط به برنامه‌های ایران برای فعالیت‌های تحقیق و توسعه در زمینه تولید اورانیوم فلزی- که بخشی از هدف اعلانی این کشور برای طراحی نوع ارتقا یافته سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران است- قرار داد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کشورهای عضو که به رؤیت خبرگزاری رویترز رسید، ایران به برنامه‌های خود برای تولید اورانیوم فلزی از اورانیوم طبیعی و سپس تولید اورانیوم فلزی با غنای ۲۰ درصد برای سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران اشاره کرده است.

همچنین طبق گزارش آژانس انرژی اتمی، ایران روز چهارشنبه به اطلاع این نهاد رسانده است که «هیچ محدودیتی برای فعالیت‌های تحقیق و توسعه این کشور وجود ندارد» و اینکه «بهسازی و نصب تجهیزات مرتبط با فعالیت‌های تحقیق و توسعه مذکور پیش از این در کارخانه تولید صفحه سوخت در اصفهان آغاز شده است».

این در حالی است که روز گذشته «کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، اظهار داشت: «فعالیت تحقیق و توسعه برای طراحی نوع ارتقا یافته سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران آغاز شد».

وی با اشاره به اینکه مدیرکل آژانس روز چهارشنبه با انتشار گزارشی، موضوع را به اطلاع کشورهای عضو رسانید، گفت: «این فعالیت در سه مرحله انجام می‌شود و در مرحله اول آن، اورانیوم فلزی با استفاده از اورانیوم طبیعی تولید می‌شود».

غریب آبادی با اشاره به اینکه برنامه ایران از دو سال قبل به اطلاع آژانس رسیده است، گفت: «این اقدام، از لحاظ فنی ایران را در ردیف کشورهای پیشرو در تولید سوخت‌های جدید قرار خواهد داد».

وی همچنین افزود: «تمامی این مراحل به اطلاع آژانس رسیده و می‌رسد و بازرسان آژانس نیز سه روز قبل، از کارخانه تولید صفحه سوخت بازدید کردند».

کد خبر 5121975

منبع: مهر

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی اتمی کاظم غریب آبادی غنی سازی اورانیوم رآکتور تحقیقاتی تهران ایالات متحده امریکا عراق دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی کنگره آمریکا فلسطین استیضاح ترامپ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 سوریه ایران فالح الفیاض عربستان سعودی جنبش انصارالله یمن مایک پمپئو رآکتور تحقیقاتی تهران تولید اورانیوم اورانیوم فلزی تحقیق و توسعه بین المللی انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۰۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای

راهکارهای تقویت همکاری‌ها و حمایت‌های سازمان ثبت در تثبیت مالکیت‌های مادی و معنوی سازمان انرژی اتمی در دیدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه صنعت هسته‌ای پیشانی اقتدار کشور است اظهار کرد: این حوزه در راه رسیدن به اهداف بزرگ خود شهدای زیادی را تقدیم کشور کرده است و باید با همه توان برای تسریع و تسهیل امور این سازمان و تلاشگران آن تلاش کنیم.

وی با اعلام آمادگی کامل سازمان ثبت برای تثبیت کامل مالکیت اراضی و املاک این سازمان و صدور اسناد آن‌ها گفت: آمادگی داریم با انعقاد تفاهم نامه جامع همکاری، خدمات مهمی را در حوزه املاک و کاداستر، ثبت شرکت‌ها و مؤسسات، ثبت مالکیت‌های معنوی و شناسه ملی اشخاص حقوقی با تسهیل و تسریع و ایجاد مسیر ویژه برای این سازمان و شرکت‌های زیرمجموعه و همکار آن ارائه دهیم.

محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت صیانت از اموال و دارایی‌های فکری این سازمان جهت توسعه و گسترش فعالیت‌ها بویژه در بخش نیاز شرکت‌های دانش بنیان و نوآور به خدمات حوزه طرح‌های صنعتی، علائم تجاری و اختراعات و تثبیت مالکیت آن‌ها افزود: مرتفع کردن این نیازها مرهون مساعدت‌های سازمان ثبت است و با امضاء تفاهم نامه مشترک می‌توان گام‌های بزرگ و عملی برای حفظ و صیانت از این دارایی‌ها برداشت.

وی با اشاره به توطئه‌های مداوم دشمنان برای ضربه زدن به دستاوردهای بزرگ هسته‌ای اظهار کرد: ۱۳ موسسه پژوهشی قدرتمند با منابع بسیار زیاد و برخورداری از ظرفیت رسانه‌ای و شبکه‌ای گسترده در غرب با رصد مستمر فعالیت‌های ما سعی در مخدوش کردن جریان اطلاع رسانی و اخبار پیرامون صنعت هسته‌ای کشور را دارند تا به جای خدمات گسترده این عرصه برای مردم و کشور، تصویری سیاسی و امنیتی از آن ارائه کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: نیروگاه اتمی ۶۳ میلیارد کیلو وات ساعت برق به شبکه تزریق کرده است و طی ۱۰ سال موجب صرفه جویی ۱۰۳ میلیون متر مکعب سوخت فسیلی شده است.

در این دیدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و هیئت همراه از آزمایشگاه‌های تولید رادیو داروهای درمانی و مجموعه تولیدی کیت‌های رادیو دارویی این سازمان بازدید کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • ماجرای قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران چیست؟
  • ماجرای قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران | این دستگاه تاییدیه نهایی ندارد | وجود گاز خنده در این قلیان‌ها صحت دارد؟
  • ابداع جوراب‌هایی الکترونیکی برای رهایی‌بخشی بیماران دیابتی از زخم پا
  • حذف موازی کاری از صنعت داروسازی/ تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • حذف موازی کاری از مسیر صنعت داروسازی/تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • ایمنی بالای خودروهای دوگانه‌سوز با سوخت CNG با وجود تخریب‌های مافیای بنزین
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور