Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدباقر محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: عملیات نجات و انتقال هوایی بعد از تماس یکی از این کوهنوردان با شماره ملی ۱۱۲ سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر یک تیم واکنش سریع توسط یک فروند بالگرد به منطقه اعزام شد.  

وی ادامه داد: این عملیات امداد و نجات کوهستان با اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات EOC استان مازندران مبنی بر حادثه سقوط و سرمازدگی چهار کوهنورد در بارگاه سوم دماوند هماهنگی لازم برای اعزام بالگرد از سازمان امداد و نجات صورت گرفت و در ساعت ١٠.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٣٠ دقیقه سه نفر مصدوم در محل پد بالگرد سازمان تحویل آمبولانس اورژانس ۱۱۵ شدند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: به رغم تاکیدات مجدد هواشناسی این گروه چهار نفره اقدام به صعود به قله دماوند را کرده بودند که شب گذشته(پنجشنبه شب)  دچار مشکل و حادثه شدند و طی تماس درخواست کمک اضطراری کرده بودند.

محمدی با بیان اینکه در زمان تماس این کوهنوردان هیچ تیم یا گروه دیگری در منطقه یادشده حضور نداشت، اضافه کرد: به دلیل باد شدید و نامساعد بودن شرایط جوی با روشن شدن هوا دستور اعزام تیم واکنش سریع سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توسط بالگرد صادر شد که پس از ساعتی جستجوی هوایی این تیم عملیاتی موفق شد که سه نفر از کوهنوردان را که حال مساعدی نداشتند را با قید فوریت های امدادرسانی به پایین دست انتقال دهند.

این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از کوهنوردان خواست در زمان حاضر از صعود انفرادی به مناطق کوهستانی سراسر کشور خودداری کنند و اگر قصد صعود به مناطق کوهستانی را دارند، به همراه گروهی مجرب و آموزش دیده و با هماهنگی فدراسیون کوهنوردی و سازمان های امدادرسان اقدام به این کار کنند.

وی از کوهنوردان و دیگر شهروندان دوستدار فصل زمستان و زیبایی ها آن در ارتفاعات کوهستانی و مناطق برف گیر خواست، در صورت نیاز به کمک و قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث کوهستان حتی بدون داشتن سیم کارت در تلفن همراه با شماره ۱۱۲ هلال احمر تماس بگیرند.

ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های کمک های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متاثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش‌های اصلی جمعیت هلال احمر وظیفه دارد با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا کند.

متخصصین هواشناسی درباره کوه‌نوردی، دره‌نوردی و اسکی در روزهای پایانی هفته هشدار داده‌اند. مشابه چنین هشدارهایی در هفته ابتدایی دی امسال هم مطرح شده بود اما نادیده‌گرفتن آنها، به روز تلخی در تاریخ کوه‌نوردی ایران و مرگ ۱۲ نفر در روز پنجم دی منجر شد.

دماوند کوهی در شمال ایران است که با ارتفاع ۵۶۱۰ متر از سطح دریا، بلندترین کوه ایران و بلندترین آتشفشان آسیا و خاورمیانه است و بیشترین صعود به این  قله نیز در ماه مرداد و اوایل شهریور انجام می‌شود.

دماوند در رتبه بندی های جهانی دوازدهمین کوه برجسته و مستقل دنیاست.

برچسب‌ها دماوند محمدی فدراسیون کوه نوردی سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دماوند محمدی فدراسیون کوه نوردی دماوند محمدی فدراسیون کوه نوردی سازمان امداد و نجات هلال احمر اخبار کنکور سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۰۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت

حمید محبوبی مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: عصر جمعه در جاده مهاباد به سردشت غرق‌شدن کودک ۲ ساله در روستای گردشیلان به هلال‌احمر گزارش شد.

وی افزود: نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امدادونجات کله‌کاوی مهاباد بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

محبوبی ادامه داد: در این حادثه کودک ۲ ساله مغروق بعد از انجام اقدمات پیش‌بیمارستانی، ساکشن و اکسیژن‌تراپی به مرکز درمانی انتقال داده شد.

دیروز همچنین ۲ نفر دیگر در رودخانه نازلو ارومیه غرق شده‌اند که جنازه یکی از آنها پیدا شده و امدادگران در حال جست‌‌وجو فرد غرق‌شده دیگری هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد