Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا، بیست و ششم دی ماه سالروز شهادت یکی از شهدای عملیات «کربلای ۵» به نام شهید «داود مایلی» است؛ شیرمردی که فرمانده لشکر عاشورا او را «شیر نخلستان های شلمچه» می‌خواند.

 این شهید عالی مقام برادر استاد خلبان سردار شهید «حاج احمد مایلی» (فرمانده یگان ویژه هوایی «صابرین» و یگان ویژه هوایی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران) است که مهرماه سال ۱۳۹۵ به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ایام فاطمیه و در آستانه سالروز حضرت زهرا (س) یاد تمام شهدا و این دو برادر شهید که در تمام زندگی به «ام ابیها» توسل جسته اند را گرامی می‌داریم

شلمچه، زیارتگاه دل های خسته از گناه و بریده از دنیاست. وجب به وجب خاکش، روضه ای است از گوشت و پوست و استخوانِ شهدا و عملیات کربلای ۵، کربلای شلمچه است. رزمنده ها با رمز یا زهرا و ایمان قوی اما دست های خالی، مقابل گلوله و توپ و تانک ایستادند.

داود مایلی یکی از همان رزمنده های باغیرت جبهه است که به دلیل شجاعت بالایش او را با نام شیر نخلستان‌های شلمچه می‌شناختند.

سلاحش آرپی جی بود و نیت اش فقط اطاعت از دستور امامش. سهم او از کربلای ۵ شهادت بود و سهم شلمچه، بدن های بسیاری که به آغوش کشید.  اما به حرمت چشم های منتظر پدر و مادر داوود ها، عده ای از پیکرها برگشت.

در مراسم تشییع شهدا، بدن های تکه تکه، روضه علی اکبر و جسم اربا اربایش را تداعی می کرد. از مراسم داود همین بس که برادرش احمد بر گلوی مجروحش بوسه زد و اشک ریخت و طلب شهادت کرد.

حال که نام حاج احمد با واژه زیبای شهید مزین شده است، به این می اندیشم که دعای خیر برادر شهیدش، عاقبت بخیرش کرد...

 در این ایام که غم مادر هجده ساله قدکمان، بر دلمان سنگینی می کند و با دیدن کوچه و دیوار، بغض هایمان سر باز می کند، از شهدا می خواهیم به رسم حضرت مادر، برایمان دعا کنند.

آه و صد افسوس بر ما جاماندگان از قافله عشق، که حسرت شهادت در هوایی پر از غبار گناه، نفسمان را به شماره انداخته است.

عملیات کربلای ۵ در بامداد ۱۹ دی ماه ۱۳۶۵ با رمز مقدس «یا زهرا(س)» در منطقه شلمچه و شرق بصره آغاز و با اراده رزمندگان اسلام و فرماندهی و مدیریت هوشمندانه و خردمندانه حضرت امام خمینی(ره) به فروریختن دژهای مستحکم دشمن بعثی و آشکار شدن نقطه غفلت و هزیمت ارتش صدام منجر شد.

دستاوردهای سترگ و تاثیرات عملیات کربلای ۵، ماشین جنگی رژیم بعثی صدام را زمین گیر و قدرت‌های جهانی حامی آن را با یک مخمصه‌ جدی روبرو ساخت به گونه‌ای که بسیاری از رسانه‌ها و کارشناسان زبده نظامی غربی روند جنگ را به سمت رقم خوردن پیروزی ایران و شکست راهبرد ابرقدرت ها در نابودی نظام اسلامی ارزیابی کردند.

برچسب‌ها نیروی زمینی سپاه پاسداران عملیات کربلای ۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیروی زمینی سپاه پاسداران عملیات کربلای ۵ نیروی زمینی سپاه پاسداران عملیات کربلای ۵ اخبار کنکور عملیات کربلای ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۲۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیداری از جنس تکریم خانواده شهدا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ سردار منصوری در این دیدار، پیگیر مشکلات این خانواده شهید گرانقدر شد.
شهید قباد چولکی در هفتم اسفندماه سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۹ در منطقه مرزی کردستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دیگر خبرها

  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • شهادت ۳۷ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • دیداری از جنس تکریم خانواده شهدا
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • بعد از شهادت هم کار همرزمش را راه انداخت!
  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا
  • ۸۰۰۰هکتار از نخلستان‌های استان بوشهر بهسازی می شود