Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اردبیل از احداث و راه اندازی اولین شهرک صنعتی غیردولتی گیاهان دارویی در استان خبر داد.

به گزارش برنا،اکبر بهنام جو در جریان بازدید از مجموعه تولید گیاهان دارویی شرکت هلدینگ سرمایه گذاری امید فارمد پارسیان افزود: فاز اول این طرح به مساحت ۳۵ هزار متر مربع شامل چهار سوله بزرگ است که تا پایان سال جاری با ظرفیت حدود ۵۰۰ نفر اشتغال زایی به بهره برداری خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در فاز اول طرح  پالایشگاه گیاهان دارویی به عنوان مواد اولیه پایه تولید گیاهان دارویی،  تولید مایعات دارویی به شکل شربت و قطره،  قطعات بسته بندی دارویی از جنس پلاستیک راه اندازی و فاز دوم این طرح به مساحت ۸۰ هزار متر مربع برای تولید انواع گیاهان دارویی و دمنوش است.

استاندار اردبیل گفت: پرونده صدور مجوز شهرک صنعتی غیردولتی این مجموعه به مساحت ۲۲ هکتار در مرحله نهایی بوده و هم اکنون زیرساخت‌هایی همانند برق و گاز ، جدول گذاری و روشنایی معابر به اتمام رسیده و تخصیص آب مورد نیاز و ایجاد شبکه تلفن و فیبر نوری نیز در دست اقدام می باشد.

وی گفت: در سال جهش تولید پروژه های در حال احداث متوقف نشده و پیشرفت فیزیکی خوبی دارند که فاز اول کارخانه داروسازی امید فارمد پارسیان که در شهرک خصوصی داروسلزی در حال احداث است تا پایان سال جاری راه اندازی می شود.

وی اظهارکرد: در حال حاضر ۲۰۰نفر در مراکز آموزشی برای راه اندازی فاز اول آموزش می بینند و بیش از۱۰۰۰نفر در فاز اول و دوم این مجموعه شاغل می شوند.

وی افزود : خوشبختانه کار فیزیکی سوله های اصلی تمام شده و عملیات اجرایی محوطه سازی نیز آغاز شده است و پیشرفت فیزیکی خوبی که دارد و عملیات کلنگ زنی بهش های دیگر در زیربنای۸۰هزار متر زیربنا در سال اتی به زنین زده خواهد شد.

استاندار اردبیل ادامه داد: اولین خط تولید این مجموعه امسال و ۳ خط تولید نیز در سال آینده راه اندازی می شود که ظرفیت بزرکی برای استان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت های لازم در این شهرک از سوی دولت انجام می شود گفت: در شهرک صنعتی شماره ۲ مشکل خاصی از قبیل آب ، برق و گاز وجود ندارد و در رابطه با بهسازی معابر با تامین اعتبار بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان علاوه بر تعمیر و بازسازی معابر توسعه خیابان های شهرک صنعتی نیز اتفاق می افتد.

بهنام جو افزود:این مجموعه در نوع خود بزرگترین و بهترین کارخانه با برند opd  فعالیت می کند و در فاز دوم نیز تحت لیسانس  هلث اید انگلستان داروهای گیاهی و شیمایی و مایعات دارویی و همچنین کلیه ملزومات مورد نیاز دارویی را تولید خواهند کرد.

این مسوول گفت: در فازهای بعدی تولید سرم و انواع ظروف مورد نیاز دارویی کشور در این مجموعه تولید می شود و در صورت مساعد بودن هوا شاهد افتتاح فاز اول خواهیم شد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در دو سال اخیر اردبیل شاهد آغاز پروژه های دارو سازی خوبی بوده است تصریح ورد: علاوه بر این پروژه ، شاهد یک مجموعه دیگر در شهرک صنعتی شماره ۲ که در زمینه سرم سازی فعالیت خواهند کرد هستیم که یکی از بزرگترین کارخانه های سرم سازی بعد از انقلاب در کشور است.

بهنام جو اظهار کرد: در دو سال اخیر استان اردبیل جهش خوبی در زمینه گیاهان دارویی، شیمایی، ظروف دارویی و تحهیزات پزشکی داشته است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار اردبیل استاندار اردبیل گیاهان دارویی شهرک صنعتی راه اندازی فاز اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۰۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود

محمد اله‌بخش در حاشیه بازدید از مزارع پرورش ماهی مشگین شهر در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با مشارکت بخش خصوصی بزرگترین سایت پرورش ماهی استان اردبیل در شهرستان مشگین شهر ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با هدف شناسایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آبزی پروری شهرستان مشگین شهر و رفع موانع سرمایه‌گذاری و ارائه راهکارهای کارشناسی بازدیدهای مستمری را با حضور مسئولان ذیربط از این مزرعه پرورش ماهی انجام می دهیم.

مدیرکل شیلات استان اردبیل بیان کرد: نخستین مزرعه پرورش ماهی سردآبی استان با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در منطقه ییلاق قجل آسیا بخش مشگین شهر مورد احداث و بهره برداری قرار می گیرد.

اله‌بخش ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری به سال «جهش تولید با مشارکت مردم» تمام تلاش خود را در راستای ایجاد جهش واقعی در امر تولید آبزیان به کار خواهیم بست و در این راستا صدور موافقت نامه اصولی برای پرورش ماهیان سردآبی به ظرفیت ۵۰۰ تن در شهرستان مشگین شهر نمونه بارزی از اقدامات عملی و متناسب با تحقق شعار سال است.

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: با حمایت دولت و سرمایه گذاران شرایط و ظرفیت‌های لازم برای آبزی پروری در استان اردبیل و شهرستان‌های آن فراهم شده است.

اله‌بخش از تامین زیرساخت‌های لازم برای احداث مزارع پرورش ماهی در استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: زیرساخت‌های مناسبی از محل وجود منابع آبی متعدد در صنعت آبزی‌پروری استان وجود دارد که با حمایت از سرمایه گذاران این صنعت، می‌توان میزان تولید و پرورش آبزیان را در استان ارتقا داد.

کد خبر 6088789

دیگر خبرها

  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود