Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، بهروز منصورکیایی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه بکارگیری راهبران به منظور تحقق عدالت آموزشی و اجرایی کردن بند ۳ آیین نامه چگونگی تشکیل و اداره کلاس‌های چندپایه هر ساله در مناطق و نواحی استان اجرایی می‌شود، گفت: با توجه به وظایف خطیر راهبران در امر یاری رسانی و آموزش معلمان کلاس‌های روستایی و عشایری بالاخص کلاس‌های چندپایه، توجه در خصوص جذب و بکارگیری آنان بیش از پیش حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با اشاره به این موضوع که راهبران آموزشی- تربیتی از ارکان اصلی فرآیند یاد دهی - یادگیری هستند، افزود: باید از ظرفیت ها‌ی آن‌ها در امر تعلیم و تربیت استفاده بهینه شود. تحول در آموزش و پرورش نوین نیازمند حضور فعال با برنامه و منظم راهبران آموزشی است.

منصور کیایی با اشاره به احیای پست راهبران آموزشی، افزود: ارتقا کیفیت امور آموزشی در مدارس، پیگیری و نظارت امور آموزش دانش آموزان، ارتقا سطح مهارت‌های حرفه‌ای معلمان، تبادل تجربیات آموزشی و پرورشی، جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان با ارائه خدمات مشاوره‌ای و راهبری آموزشی و کاهش فاصله سطح علمی دانش آموزان از اهداف احیای پست راهبران آموزشی و تربیتی هستند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران گفت: امید است با استفاده از دانش روز و ایجاد مهارت‌های پایدار در فنون آموزش، توسط راهبران آموزشی نسبت به گذشته اقدامات موثرتری انجام شود همچنین در شرایط و زیست بوم جدید، نقش راهبران بیش از پیش حساس‌تر است.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش مازندران روستاییان و عشایر دانش آموزان راهبران آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۷۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۵۰۰ کلاس در هرمزگان در دولت سیزدهم/ رشد ۶۲درصدی قبولی پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان امروز در نشست شورای اداری استان که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای دولت سیزدهم و با حضور آقای دوستی به عنوان استاندار هرمزگان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری ایشان، حوزه آموزش و پرورش بود که با همت ایشان شاهد اتفاقات درخشانی از جمله افتتاح ۱۵۰۰ کلاس درس، راه اندازی ۲۹ هنرستان مجاور صنایع و نیز تأمین شمار بالایی از معلمان مورد نیاز برای استان فراتر از سهمیه‌های معمول باشیم.

وی به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توسعه حرفه آموزی میان دانش آموزان اشاره و گفت: متوسط سهم دانش آموزان در هنرستان‌های کشور ۴۰ درصد است که این میزان در هرمزگان ۵۲ درصد است که این مهم در سایه ایجاد هنرستان‌های مجاور صنایع در این دولت اتفاق افتاد.

قویدل از راه اندازی هنرستان انرژی اتمی در استان نیز خبر داد و گفت: از مهرماه شاهد پذیرش دانش آموز در این هنرستان خواهیم بود. همچنین در زمینه تأمین نیروی انسانی برای جزایر و بشاگرد نیز مجوز خاصی برای آزمون استخدامی ۳۰۰ نفری صادر شده و سهمیه دانش فرهنگیان استان نیز دو برابر شده که اتفاق بسیار مهمی در زمینه رفع مشکلات آموزش و پرورش استان هرمزگان است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از راه اندازی منطقه بیست و سوم آموزش و پرورش هرمزگان در منطقه لیردف در راستای عدالت آموزش یاد کرد و گفت: در ۲.۵ ساله اخیر شاهد بودیم در کنکور ۱۴۰۲ شمار رتبه‌های زیر ۱۰۰ استان دو برابر شده و رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ نیز ۲۰ درصد رشد داشته‌ ایم و میزان قبولی‌های در رشته‌های پزشکی نیز افزایش ۶۲ درصدی را داشته‌ایم.

توسعه وسایل کمک آموزشی در سطح مدارس استان، توسعه فضاهای اردوگاهی، میزبانی از جشنواره‌های ملی، مولد سازی به منظور تأمین منافع برای پروژه‌های معطل مانده، ایجاد مدرسه خاص برای کودکان بازمانده از تحصیل و کودکان کار، ایجاد ۲۱ مرکز مشاوره، اخذ ۴۰۰ سند مدارس و واحدهای آموزشی و کسب رتبه اول در ارزیابی تخصصی ادارات کل سراسر کشور نیز از جمله نکات مطرح شده از سوی قویدل در جلسه شورای اداری هرمزگان در حضور رئیس قوه قضائیه بود.

کد خبر 6095346

دیگر خبرها

  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • کلاس‌های تخریبی دانش‌آموزان و معلمان را عذاب می‌دهد
  • توجه به دغدغه‌های فرهنگیان مورد تاکید جدی است
  • ساخت ۱۵۰۰ کلاس در هرمزگان در دولت سیزدهم/ رشد ۶۲درصدی قبولی پزشکی
  • ضرورت طرح مسئله برای دانش آموزان در موضوع آب
  • از کلاس‌هایی که معلم نداشت تا رتبه بندی‌هایی که شاکی داشت
  • معلم عشایری که پدرانه مشق علم و ادب می‌کند
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 
  • افزایش سرانه آموزشی با ساخت 600 کلاس درس جدید
  • ده نکته کلیدی برای معلمان‌ دینی و استادان معارف در مدارس و دانشگاه‌ها