Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی از تدوین سطح بندی خدمات درمانی در این سازمان در سه محور خدمات بستری، مراکز سرپایی و تجهیزات پزشکی پیشرفته به عنوان اقدامی نوین در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش برنا؛ امیرعباس منوچهری، معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: با توجه به ضرورت توزیع عادلانه امکانات درمانی، تامین دسترسی بیمه شدگان به خدمات درمانی مورد نیاز و همچنین در راستای اجرای تکالیف برنامه و بودجه سال جاری مصوب هیات امنای سازمان تامین اجتماعی، بازنگری سطح بندی خدمات درمانی در سال جاری به صورت ویژه در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ضابطه سطح بندی خدمات بستری مشتمل بر شاخص های درمانی و با استفاده از نقشه راه ۱۴۰۴ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت اختصاصی برای سازمان تامین اجتماعی بومی سازی شد، به ‌نحوی که وضعیت ۴۳۹ شهرستان کشور از نظر نیاز به خدمات بستری از اولویت یک تا ۴۳۹ برای تامین خدمات با اولویت خرید خدمت در شهرستان های فاقد بیمارستان ملکی و توسعه خدمت در شهرستان های دارای بیمارستان ملکی مشخص شد.

منوچهری ادامه داد: براساس این برنامه، مجوز افزایش تعداد ۵۵۱ تخت بستری در ۲۹ استان کشور صادر و در حال حاضر در مرحله آماده سازی برای بهره برداری است.

او با بیان اینکه ضابطه سطح بندی تجهیزات پزشکی پیشرفته نیز تدوین و تمامی شهرستان های حائز شرایط از نظر نیاز به تجهیزات موصوف اولویت بندی شدند، گفت: در این راستا و با لحاظ تاثیر کرونا بر بیماردهی برخی از بخش ها در سال جاری مجوز خرید ۱۴ قلم تجهیزات پزشکی پیشرفته برای سراسر کشور که شامل ۱۲ دستگاه سی تی اسکن، یک دستگاه آنژیوگرافی و یک دستگاه سنگ شکن است، صادر شد.

منوچهری تصریح کرد: باتوجه به اینکه احداث مراکز درمانی سرپایی در شهرستان های فاقد مرکز درمانی همواره در زمره مطالبات شرکای اجتماعی سازمان است، ضابطه سطح بندی مراکز درمانی سرپایی با بهره گیری از شاخص هایی از قبیل تعداد بیمه شده تحت پوشش، تعداد مراکز و موسسات طرف قرارداد، محرومیت منطقه، فاصله تا اولین مرکز درمانی ملکی و غیره تدوین و در نهایت تعداد ۵۳ شهرستان حائز شرایط برای احداث مراکز درمانی شناسایی و از اولویت یک تا ۵۳ اولویت بندی شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تامین اجتماعی خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی سطح بندی خدمات خدمات درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۵۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، سلامت صفری ظهر شنبه در نطق پیش از دستور جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: وجود پروژه های نیمه کاره اقدامات بزرگ انجام یافته را کم ارزش می کند.

وی با تاکید بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خاطرنشان کرد: انتظار داریم تمامی برنامه‌ها و پروژه های شهرداری در قالب برنامه مصوب پیش رود.

سخنگوی شورای شهر اردبیل با بیان اینکه تعداد ۵۰۰ پروژه عمرانی داریم که ۱۰ درصد آنها بزرگ و مهم هستند، افزود: بعضی از آنها ۱۰ سال است که در سرفصل برنامه ها تکرار و بعضی ها در جمع بندی و درصدگیری ها حیات خلوت بعضی از مسئولین هستند که نگران هستیم روزی تعدادی از این پروژه ها به جنازه ای در شهر تبدیل شوند.

صفری با بیان اینکه وجود پروژه های نیمه کاره ارزش کارهای انجام یافته را هم پایین می‌آورد، تصریح کرد: اولویت بندی و اتمام زمانبندی پروژه‌ها مشخص نیست و از شهردار درخواست داریم اتمام حداقل ۱۰ درصد پروژه‌های مهم را اولویت بندی و زمان‌بندی کند.

صفری گفت: پروژه های پل بسیج، بالخلی چای، خروجی محله شهریار، تکمیل حلقه شهردار الکترونیک و شهر هوشمند، پلاک هوشمند، خیابان ۴۵ متری سید صدرالدین، انتقال بازار آهن فروشان و تمهیدات احداث باغ شریعت از جمله پروژه های اولویت دار است که شهرداری باید برای اتمام آنها چاره اندیشی کند.

وی ادامه داد: تعریض پل آقا باقر، شروع نهضت آسفالت معابر، تفکیک زباله از مبدا، توسعه گلخانه و تبدیل به نمایشگاه گل و گیاه، انجام تعریض‌های عادلانه در مناطق، خروجی احمدیه، رسیدن به سرانه فضای سبز، ساماندهی وانت بارها و اتمام فرایند حسابرسی‌های سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ از دیگر اقدامات نیمه تمام اولویت دار است.

عضو شورای شهر اردبیل بیان کرد: بازبینی و اصلاحیه در متن عقد قراردادها، ساماندهی دفن زباله، تعمیر زباله‌دان‌ها، تعمیر و احداث ۳۴ پارک، خرید ۱۱۰ دستگاه اتوبوس و۲۰ دستگاه ون و خرید ماشین آلات برفروبی و عمرانی و خدماتی هم که در سر فصل برنامه هاست باید به موقع اقدام شود.

صفری اظهار کرد: پارکینگ حاشیه‌ای و پارک سوارها، تجهیز پارک‌ها با وسایل بازی، احداث دو ایستگاه آتش‌نشانی، پرداخت بدهی ها و تحویل شهرک‌های قدیمی از جمله دیگر پروژه های مهم است که باید در برنامه های شهرداری در سال جاری باشد.

سخنگوی شورای شهر از شهردار اردبیل خواست؛ تا با پرهیز از ارسال لوایح سبک وزن، سفارشی و غیر ضروری وقت شورا گرفته نشود.

صفری وی درپایان پیشنهاد داد؛ تا کمیسیونی برای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» در شورا و شهرداری فعال شود.

کد خبر 6090014

دیگر خبرها

  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • کددار شدن درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن