Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست انعقاد تفاهم نامه همکاری آموزشی و پژوهشی میان موسسه آموزش عالی علمی- کاربردی شهرداری تهران و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور مدیران ارشد این دو مجموعه برگزار شد.

در این نشست روح الله علیخان گرگانی سرپرست موسسه آموزش عالی علمی کاربردی شهرداری تهران با تاکید بر لزوم نهادینه سازی فرهنگ و ارزش‌های هویتی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، ایجاد بسترهای همکاری مستمر و هم افزایی سازمانی در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، علمی و فرهنگی در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با استفاده از ظرفیت‌های مادی و معنوی طرفین را از اهداف این تفاهم نامه برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از راه اندازی دپارتمان تخصصی آموزش علمی کاربردی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خبر داد و افزود: بر این اساس با همکاری مرکز علمی-کاربردی اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، آموزش‌های حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در فرایند تخصصی‌تر ادامه خواهد یافت.

گرگانی افزود: با اجرای این تفاهم نامه، نشست‌ها، دوره‌های تخصصی و کارگاهی آموزشی، سمینار، وبینار، همایش و… و همچنین دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت به منظور ارتقاء و توانمند سازی مدیران و کارکنان موزه برگزار می‌شود.

سرپرست موسسه آموزش عالی علمی کاربردی شهرداری تهران، توسعه و گسترش همکاری‌های پژوهشی را از نکات مهم این تفاهم نامه دانست و عنوان کرد: بر اساس این تفاهم نامه، همکاری‌های مشترک موسسه آموزش عالی علمی کاربردی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی حضوری و غیرحضوری با استفاده از ظرفیت‌های هر دو مجموعه، توسعه و گسترش خواهد یافت.

در ادامه، علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضمن تشریح جایگاه و نقش این موزه، اعتلای آرمان‌های انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و توجه هر چه بیشتر به رخدادها و واقعیات دفاع مقدس را از وظایف موزه عنوان کرد.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همچنین با اعلام آمادگی این مجموعه برای همکاری با موسسه علمی کاربردی شهرداری تهران، بر ضرورت بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اجرای مفاد این تفاهم نامه تاکید کرد.

به موجب این تفاهم نامه، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به تهیه زیر ساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری راه اندازی دپارتمان آموزش علمی کاربردی، ارائه عناوین و سرفصل‌های آموزشی بلندمدت یا کوتاه مدت مورد نیاز مکلف شده است.

همچنین، اجرای کارگاه‌های آموزشی، توجیهی و تخصصی ویژه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تهیه و تدوین سرفصل و محتوای آموزشی دوره‌های مورد نیاز، راهبری و اجرا و نظارت کیفی در راستای راه اندازی دپارتمان تخصصی آموزش موزه، برگزاری کلاس‌ها با استفاده از متخصصین واجدالشرایط و صدور مدارک آموزشی معتبر نیز از تعهدات مؤسسه آموزش عالی علمی- کاربردی شهرداری تهران به شمار می‌رود.

کد خبر 5124806

منبع: مهر

کلیدواژه: علی اصغر جعفری دفاع مقدس شهرداری تهران انقلاب اسلامی ایران تفاهم نامه دانشگاه علمی کاربردی شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا قوه قضاییه آلودگی هوا شهر تهران کمیته امداد امام خمینی میدان میوه و تره بار آب و هوا مترو پلیس راهور گردشگری سربازی مدیریت بحران موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کاربردی شهرداری تهران موسسه آموزش عالی علمی راه اندازی دپارتمان تفاهم نامه علمی کاربردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۲۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به منظور توسعه کمی و کیفی پژوهش‌های بین‌رشته‌ای بالینی، گسترش خدمات و فناوری‌های نوین و توانمندسازی نیروی انسانی در زمینه علوم شناختی و اعصاب، مراحل احداث مرکز ملی نوآوری مغز در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی فیروزگر تهران درحال اجرا است.

مرکز ملی مغز به عنوان یک مرکز پژوهشی، آموزشی، درمانی، توانبخشی، ترجمان دانش و تولید فناوری‌های نوین در زمینه اختلالات عصبی و سلامت مغز به صورت کنسرسیومی از دانشگاه‌ها و کادر علمی و آموزشی مرتبط با مطالعات بالینی و پایه مغز و اعصاب و حوزه‌های مرتبط در دانشگاه‌های وزارت بهداشت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی ایجاد و فعالیت خواهد داشت.

ماهیت اصلی مرکز ملی مغز، عملی کردن دیدگاه همکاری‌های علمی و تحقیقات بین‌رشته‌ای و نزدیک کردن فضای علوم پایه و بالینی است. این مرکز به عنوان یک واحد مستقل با تمامی دانشگاه‌ها و مراکز علمی همکاری‌های علمی و فناورانه خواهد داشت و برای قسمت درمان با بیمارستان چندتخصصی متعلق به دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات آموزشی، پژوهشی و درمانی فیروزگر در تعامل خواهد بود.

مراحل اجرایی ایجاد مرکز ملی مغز هم اکنون با ۳۰ درصد پیشرفت عمرانی طرح و تشکیل هسته‌های تخصصی با حضور متخصصان بین‌رشته ای، تفاهم همکاری با شرکت‌های فعال درحوزه نوروتکنولوژی و مراکز علمی از جمله آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و همکاری با انجمن جهانی آلزایمر و شروع اجرای پروژه پیشگیری از افت عملکردهای شناختی سالمندان در ایران دردست اقدام است.

همزمان با اجرای این برنامه، دو فراخوان در حوزه توسعه نوروتکنولوژی برگزار و کتاب کار «ذهن فعال» در سالمندی نیز انتشار یافته است و تلاش‌هایی نیز برای همکاری در برگزاری مدرسه علوم اعصاب اجتماعی، تدوین پروپوزال بانک داده جامع عصبی ایرانیان در مرحله ثبت، تأسیس آزمایشگاه فوتوبایوماجولیشن و درد نیز انجام شده است.

در راستای اجرای این طرح ملی شماری از پزشکان پژوهشگر جذب و همکاری با اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و فنی نیز انجام شده و ۲۰ پروژه تحقیقات کاربردی درحوزه های اولویت دار، فعالیت کمیته عصب روانپزشکی دستیاران روانپزشکی و تدوین برنامه کمیته دستیاری نورولوژی، راه‌اندازی پروژه نوراکس در قالب دوره‌های تربیت پژوهشگر و فناور و همچنین راه‌اندازی وب سایت و شبکه‌های اجتماعی مرکز از دیگر اقدامات در راستای ایجاد مرکز ملی مغز نیز صورت گرفته است.

کد خبر 6098081

دیگر خبرها

  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد