Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مردم شهر حسکه امروز (دوشنبه) با برگزاری تجمع به اقدامات نیروهای اشغالگر ترکیه در قطع آب آشامیدنی این شهر یک میلیون نفری همچنین تخلفات شبه نظامیان «قسد» مورد حمایت نیروهای اشغالگر آمریکایی مبنی بر تلاش برای محاصره و فشار بر مردم شهر  اعتراض کردند. 

شرکت کنندگان در این تجمع اعتراض آمیز بنرهایی را در دست داشتند که بر روی آن‌ها جمله‌هایی در محکومیت اشغالگری ترکیه و مزدوران وابسته آن و محکومیت اقدامات شبه نظامیان قسد نوشته شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مردم حسکه سوریه در این تجمع اعتراضی،  اقدام اشغالگران در به کار گیری شبه نظامیان به منظور  ادامه وضعیت هرج و مرج برای ایجاد فضا و شرایط مناسب جهت سرقت و غارت کالاهای مردم سوریه را محکوم کردند. 

شرکت کنندگان، سکوت جامعه بین الملل در برابر تخلفات اشغالگران ترکیه یا شبه نظامیان قسد مورد حمایت آمریکا که مردم حسکه را هدف قرار داده است، محکوم و تاکید کردند که این سکوت، اشغالگران و مزدوران آن‌ها را تشویق می‌کند تا با تکرار تخلفات روز مره، برنامه های خود برای گرسنه کردن مردم سوریه و ارتکاب فجیع‌ترین جنایات بشری علیه مردم حسکه که با شرایط بد انسانی مواجه هستند را به  پیش ببرند. 

مهندس «محمود العکله» مدیر آب شهر حسکه گفت: اشغالگران ترکیه در روزهای گذشته برای هجدهمین بار آب آشامیدنی مردم شهر حسکه را قطع کردند و با استفاده از این کار سعی کردند آرامش منطقه را بر هم بزنند.  

وی خواستار تلاش ارگانها و سازمان‌های بین المللی برای اطمینان از پایداری ایستگاه « علوک» و جلوگیری از سیطره اشغالگران ترکیه و مزدوران آن‌ها بر این ایستگاه شد.  

مسئولان محلی سوریه اعلام کردند که در روزهای گذشته شبکه برق شهر «تل تمر» در استان «الحسکه» در شمال شرقی این کشور هدف حملات خمپاره‌ای نظامیان ترکیه قرار گرفت که در پی آن آبرسانی به ایستگاه علوک متوقف شد. 

پیشتر نیز سازمان عمومی آب آشامیدنی استان «الحسکه» در سوریه اول ماه جاری ( دی ) اعلام کرد که انتقال آب به مرکز این استان که به دلیل مانع تراشی ارتش ترکیه قطع شده بود، پس از ۲۵ روز دوباره از سر گرفته شد. 

بر اساس ادعای سوریه، نیروهای اشغالگر ترکیه ایستگاه انتقال آب علوک را که منبع اصلی تأمین آب آشامیدنی بیش از یک میلیون نفر در شهر حسکه و مناطق مسکونی مجاور آن است، از ۳۰ نوامبر (۱۰ آذر) اشغال و آب‌رسانی از این ایستگاه را قطع کرده بودند. 

این مخزن آب آشامیدنی تقریبا یک میلیون شهروند ساکن در شهر حسکه و اطراف آن و حومه غربی استان الحسکه را تامین می‌کند. 

مقامات محلی حسکه اخیرا" مدعی شدند که نیروهای اشغالگر ترکیه و مزدوران تروریستی وابسته به آن‌ها پس از توقف فعالیت ایستگاه «آلوک» در حومه شهر راس العین، از ورود کارگران به این ایستگاه برای راه‌اندازی مجدد و از سرگیری جریان آب آشامیدنی دوباره شهر حسکه و حومه غربی آن، جلوگیری کردند. 

این در حالی است که منابع امنیتی ترکیه این سخنان مسئولان سوریه را رد کرده و گفتند که ادعای دمشق درباره اقدام آنکارا در قطع کردن آب این منطقه صحت ندارد. 

دولت سوریه تاکنون بارها حضور نیروهای ترکیه در شمال این کشور را مصداق «اشغالگری» توصیف کرده و خواستار خروج آن‌ها از کشورشان شده‌اند. 

ارتش امریکا نیز از سال ۱۳۹۴ در راستای حمایت از تروریست‌های مستقر در شرق سوریه و بدون اجازه دولت این کشور نیروهای خود را وارد بخش‌های شرقی سوریه و مرزهای مشترک این کشور با عراق و اردن کرده است.  

استان الحَسَکه یکی از استان‌های کشور سوریه در شمال شرق این کشور است. شهر الحسکه مرکز استان کردنشین الحسکه است و شهرهای قامشلی، دیرک، سری کانی و عمودا از مهم‌ترین شهرهای این استان هستند.  

برچسب‌ها قسد سوریه آسیای غربی ایالات متحده آمریکا ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قسد سوریه آسیای غربی قسد سوریه آسیای غربی ایالات متحده آمریکا ترکیه اخبار کنکور نیروهای اشغالگر شبه نظامیان آب آشامیدنی شهر حسکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۲۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکوت کایل اسنایدر درباره شکست سنگین و تاریخی شکست!

کایل اسنایدر از شکست سنگینی که تجربه کرد می گوید.

طرفداری | قهرمان کشتی المپیک و جهان که در تورنمنت زاگرب مغلوب نماینده ایران شد، می‌گوید باخت او مقابل کشتی‌گیر روسی‌الاصل بحرین روش مبارزه رقبایش مقابل او را تغییر داده است.

کایل اسنایدر که بار دیگر به عضویت تیم ملی آمریکا درآمده و قرار است نماینده 97 کیلوگرم این کشور در بازی‌های المپیک پاریس باشد، در حالی که سهمیه حضور در المپیک را هم با سومی در رقابت‌های 2023 بلگراد به دست آورد، درباره شکست سنگین 11 بر صفری که آنجا مقابل اخمد تاج‌الدینوف تجربه کرد، گفت:

قد او بلند است و استایلش متفاوت. سبک کشتی من به سبک تاج‌الدینوف نمی‌خورد. او منتظر است که حریف حمله کند و بعد از اشتباه او امتیاز بگیرد اما من کشتی‌گیری هستم که وسط تشک هر چه آمد، می‌زنم. استراتژی کشتی من به او نمی‌خورد.

قهرمان المپیک و جهان قد بلند کشتی‌گیر روسی‌الاصل بحرین را مانع سختی در راه اجرای فن دانسته و ادامه داد:

اینکه قدش بلند است، اذیتم می‌کند. استراتژی قبلی من مقابل او جواب نمی‌دهد. باختی که به تاج‎‌الدینوف دادم، باعث شد خیلی از رقبایم در دنیا روش کشتی‌شان را با من عوض کنند.

اسنایدر امسال کار سختی برای قرار گرفتن روی سکو دارد. او که سال گذشته در پی آسیب‌دیدگی عبدالرشید سعدالله‌یف و انصرافش از حضور در مرحله نیمه‌نهایی بعد از شکست مقابل تاج‌الدینوف، بدون مبارزه مدال برنز مسابقات جهانی را به خود اختصاص داد، حالا پیش روی خود علاوه بر تاج‌الدینوف که شکست سنگینی را مقابل در بلگراد تجربه کرد، امیرعلی آذرپیرا را می‌بیند که پیش از کسب سهمیه المپیک در تورنمنت زاگرب موفق به شکست او شد.

همچنین اگر عبدالرشید سعدالله‌یف به پاریس بیاید، خودش هم رقیب سنتی و سرسخت اسنایدر است و اگر هم همچنان اسیر محرومیت باشد، به جایش علیخان جبرئیلوفی خواهد آمد که سهمیه المپیک را در این وزن برای روس‌ها به دست آورده است.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار شد
  • تجمع دانشگاهیان کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی
  • دانشگاهیان سراسر کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه
  • اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد
  • جامعه دانشگاهی در برابر جنایات رژیم غاصب اسرائیل سکوت نمی‌کند
  • جامعه دانشگاهی در مقابل جنایات رژیم غاصب اسرائیل سکوت نمی‌کند
  • انصارالله یمن سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • سکوت کایل اسنایدر درباره شکست سنگین و تاریخی شکست!