Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، صبح امروز سه‌شنبه ۳۰ دی از ساعت ۸:۳۰ با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایوب دهقانکار مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و رئیس اولین‌نمایشگاه مجازی کتاب تهران و هومان حسن‌پور رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در موسسه خانه کتاب و ادبیات آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این‌برنامه ایوب دهقانکار مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و رئیس اولین‌نمایشگاه مجازی کتاب تهران به بیان توضیحاتی درباره برگزاری این‌رویداد پرداخت.

سپس هومان حسن‌پور رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران گفت: معمولا نمایشگاه کتاب به‌خاطر حمایت از ناشران و کتابفروشان برگزار می‌شده و امسال به‌دلیل کرونا، روی چگونگی این‌حمایت، بسیار کار شد. معاونت فرهنگی وزارت ارشاد خیلی تلاش کرد این‌حمایت‌ را تنظیم کند. باید این‌توضیح را بدهم که حداکثر زمانی که می‌شد گذاشت و نمایشگاه را این‌گونه برگزار کرد، تا همین‌روزها بود. چون زمان در حال از دست رفتن بود و تسهیلاتی که به ناشران داده می‌شود از جنس وام است.

وی افزود: این‌کار برای اولین‌بار است که در جهان انجام می‌شود و اتفاقات زیادی ممکن است در آن بیافتد؛ کم و کسری‌هایی باشد. به‌نظرم تا می‌توانیم باید همکاری کنیم تا بتوانیم بهترین استفاده را از آن ببریم. اگر نقد و اشکالی بود می‌شود آن را پس از اجرای کار بررسی کرد. در حال حاضر باید تمرکز روی این‌ باشد که صدای نمایشگاه شنیده شود و همه ایران متوجه شوند که نمایشگاه دارد برگزار می‌شود.

سخنران بعدی این‌مراسم محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر ارشاد بود که گفت: نمایشگاه مجازی کتاب،‌ یک فروشگاه هست اما بیش از آن، یک محل فرهنگی است. پیش‌تر به ما ایراد گرفته می‌شد که چرا دیتا و اطلاعات خانه کتاب و ادبیات را در اختیار عموم قرار نمی‌دهید. الان شرایطی ایجاد شده که این‌دیتاها در نمایشگاه مجازی کتاب در اختیار عموم قرار گرفته است.

وی افزود: نکته دیگر این است که نمایشگاه مجازی کتاب، در راستای عدالت فرهنگی برگزار می‌شود و تسهیل در خرید را ایجاد می‌کند. البته ما قبول داریم که یارانه‌ها باید فراتر از حد فعلی برود ولی الان هم یارانه‌ای که داده می‌شود، در حد توان و امکان بوده است.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد گفت: فضای مجازی ظرفیت زیادی دارد و اگر زودتر کار روی آن را شروع کرده بودیم، شاید می‌توانستیم کشورهای بیشتری را در نمایشگاه مجازی کتاب تهران داشته باشیم. در مجموع امیدوارم نهادهای مختلف مرتبط با نشر بتوانیم در کنار هم، تشویق و تقویتی برای کتابخوانی جامعه باشیم.

این‌خبر تکمیل می‌شود...

کد خبر 5125250 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: نمایشگاه مجازی کتاب محسن جوادی سید عباس صالحی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران تازه های نشر نمایشگاه مجازی کتاب آیت الله مصباح یزدی معرفی کتاب ادبیات جهان قاسم سلیمانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور ترجمه جشنواره صنعت چاپ رایزنی فرهنگی تجدید چاپ شهادت حضرت زهرا س سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادبیات داستانی نمایشگاه مجازی کتاب تهران خانه کتاب و ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۶۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی امکانپذیر نیست +فیلم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، یاسر احمدوند رئیس سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران، پیش از ظهر امروز(یکشنبه  شانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳) در نشست خبری این رویداد پاسخگوی خبرنگاران بود.

 احمدوند در پاسخ به پرسش خبرنگار آنا که از او درباره احتمال ارائه کتاب های بدون مجوز و مسئله دار در سامانه فروش مجازی کتاب پرسیده بود گفت: در بخش مجازی نمایشگاه کتاب، فروشنده کتاب ها یا ناشران هستند و یا کتابفروش‌ها؛ بنابراین  هرکسی نمی‌تواند هر کتابی را که دوست دارد بارگذاری کند.

وی در ادامه عنوان کرد: در این سامانه کتاب هایی بارگذاری می‌شوند که قبلاً از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفته باشند.امکان این که کتابی خارج از این دایره در سامانه ارائه شود وجود ندارد.

رئیس نمایشگاه کتاب تهران افزود: با این حال نظارت لازم در این زمینه وجود دارد تا اگر تخلفی صورت گرفت با آن برخورد شود.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعرفه‌های پستی نمایشگاه مجازی کتاب اعلام شد
  • آغاز فروش غیرحضوری نمایشگاه کتاب + آدرس سایت و جزئیات
  • پایگاه بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران در دسترس قرار گرفت
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  • افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران | تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی امکانپذیر نیست +فیلم
  • ۱۹ اردیبهشت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح می‌شود