Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: با افتتاح چهار پروژه برق‌رسانی ۱۳۸ خانوار استان یزد در مناطق روستایی از نعمت گاز برخوردار شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آرش نواب در حاشیه برگزاری آیین افتتاح پروژه‌های صنعت برق و برق‌رسانی به شش روستا استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در مجموع این طرح‌ها 138 خانوار روستاهای دشت مهر آباد ابرکوه، هوش شهرستان تفت، امام موسی صدر و حسین آباد خاتم، سرچشمه طزنج مهریز و حسین آباد کروغلی از نعمت برق برخوردار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: 3.1 کیلومتر شبکه فشار ضعیف، 5.5 کیلومتر شبکه فشار متوسط و 7 دستگاه ترانسفورماتور به ظرفیت 425 کیلوولت امپر با اعتبار 32 میلیارد ریال از محل عوارض برق برای این طرح‌ها احداث شده است.

4 پروژه برق‌رسانی استان یزد افتتاح شدبرق‌رسانی به منطقه حاشیه ای "32 هکتاری بروجرد" عملیاتی شدپنل‌های خورشیدی به عشایران کهگیلویه وبویراحمد با شرایط ویژه واگذار می‌شودوزیر نیرو: یزد مستعدترین استان برای سرمایه‌گذاری نیروگاه‌های خورشیدی و تجدیدپذیر است

نواب ادامه داد: در حال حاضر 989 روستا در استان وجود دارد که از این تعداد 938 روستا از نعمت برق برخوردارند، این در حالی است که همه روستاهای بالای 10 خانوار از نعمت برق برخوردارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد بیان کرد: در جریان پویش هر هفته الف-ب- ایران 15 روستا از سال گذشته با هزینه 30 میلیارد ریال با هزینه 400 میلیارد ریال از نعمت برق برخوردار شدند.

انتهای پیام/781/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نعمت برق برخوردار برخوردار شدند برق رسانی استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۱۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال حدود ۲۰۰ خانوار در قم به کار پرورش شتر

منصور دیان اردستانی،معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم پیرامون وضعیت شترهای موجود در استان قم گفت: آمار شتر موجود در این استان از مرز هفت هزار نفر گذشته‌است و حدود ۲۰۰ خانوار به پرورش آن مشغول هستند.

وی افزود: در همین رابطه حدود پنج‌هزار و ۵۵۵ نفر از شترهای استان، شتر تک کوهان کلکوهی، یک‌هزار و ۵۰۰ نفر شتر آمیخته و حدود ۱۵۰ نفر شتر دو کوهان است.

وی افزود: منطقه کویری دشت مسیله که در شمال شرق استان قرار دارد و از حوض سلطان تا دریاچه نمک را در بر گرفته است محل پرورش شتر است. در این منطقه تغییرات هوا زیاد، باران کم و تبخیر شدید بوده، آب و خاک شور و آفتاب داغ و سوزان است.

وی با اشاره به این که در استان قم معروف‌ترین عشایر و شتر داران ایل "کلکو" هست که نژاد شترها به همین نام ثبت گردیده‌است، ادامه داد: شتر اکوتیپ کلکوهی در شهرستان‌های قم، گرمسار، ورامین، کاشان و مناطق کویر چرای آزاد دارد.

دیان اردستانی گفت: حدود ۴۵ درصد مراتع کشور فقیر و محل رویش گیاهان شور پسند و خاردار مثل خار شتر، علف شور، تاغ و گز است که شتر در چنین مراتعی توان زیست و تولید دارد و باعث احیاء آن می‌شود.

وی توضیح داد: شتر تک کوهان مقاوم به گرما و شتر دو کوهان مقاوم به سرماست، در صورت تلاقی بین شتر نر دو کوهان و ماده تک کوهان شتر آمیخت‌های حاصل می‌شود که مقاوم به گرما می‌شود و می‌تواند در مناطق گرمسیری پرورش یابد.

وی ادامه داد:‌ امتیاز اول این شتر آمیخته بهره‌وری بالاتر از شترهای هم سن و سال خود است و ایجاد سازگاری با شرایط محیطی و قدرت جسمانی فوق العاده نسبت به سایر شترهاست.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم تاکید کرد: محصولات به دست آمده از شتر به علت استفاده از گیاهان مختلف صحرایی دارای اثرات دارویی و تغذیه‌ای سالم است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • آب‌رسانی به ۴۱ روستا توسط بسیج‌ سازندگی خراسان‌ شمالی
  • بسیج سازندگی اردبیل ۵۰۸ میلیارد تومان پروژه اجرا کرد
  • اشتغال حدود ۲۰۰ خانوار در قم به کار پرورش شتر
  • امسال همه شهر‌ها و روستا‌های لرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند
  • بهره مندی بیش از ۹۰ روستا در مناطق شرقی کرمانشاه از آب شرب خانگی
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند