Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24 –"من به خصوص افتخار می کنم بعد از چند دهه اولین رئیس جمهور بودم که هیچ جنگ تازه ای را شروع نکرده است.ما خلافت داعش را نیست و نابود کردیم و به زندگی فلاکت بار بنیانگذار و رهبر آن البغدادی پایان دادیم. "

این بخشی از پیام خداحافظی ترامپ بود .  دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در آخرین روز کاری خود در پیام خداحافظی خود اضافه کرد: "ما همان کاری را انجام دادیم که آمده بودیم بکنیم - و خیلی کارهای بیشتر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من به استقبال نبردهای سخت، شدیدترین جنگ ها، سخت ترین انتخاب ها رفتم - چون برای این انتخاب شده بودم."او اخطار داد که "بزرگترین خطری" که کشور اکنون با آن روبروست "از میان رفتن اعتماد به عظمت ملی است."از سوی دیگر میچ مکانل رهبر جمهوری خواهان سنا گفته است حمله روز ششم ژانویه به کنگره آمریکا به تشویق آقای ترامپ انجام شد.

آقای مکانل که از روز ۲۰ ژانویه رهبری اکثریت سنا را واگذار خواهد کرد در سخنانی در صحن مجلس سنا گفت: "دروغ به خورد اوباش داده شده بود."او افزود: "رئیس جمهور و سایر افراد قدرتمند آنها را تحریک کردند، و سعی کردند با ارعاب و خشونت مانع اجرای فرآیندهای مشخصی (فرآیند تایید انتخابات) در قوه اول دولت فدرال شوند، فرآیندی که برایشان ناخوشایند بود."چاک شومر رهبر دمکرات ها در سنا هم روز سه شنبه دونالد ترامپ را "تهدیدی برای نظم قانون اساسی، چه در قدرت باشد چه نباشد" توصیف کرد شومر گفت که اگر رئیس جمهور آمریکا در جریان محاکمه استیضاح در سنا گناهکار شناخته شود، برای محروم کردن او از شرکت مجدد در انتخابات ریاست جمهوری رای‌گیری خواهد شد.او گفت: "شورش‌گران، اغتشاش‌گران، برتری جویان سفیدپوست و تروریست های داخلی سعی کردند مانع انتقال قدرت شوند. فردی که آنها را تحریک کرد کسی نبود به جز رئیس جمهور ایالات متحده." شومر روز چهارشنبه پست رهبری اکثریت سنا را از سناتور مکانل تحویل خواهد گرفت که بعد از پیروزی دمکرات ها در دو کرسی سنا از ایالت جورجیا در روز ۵ ژانویه است.صد کرسی سنا اکنون به طور مساوی میان دو حزب تقسیم شده اما کامالا هریس، معاون منتخب رئیس جمهور، حق رای دارد که اکثریت را به دمکرات ها می دهد. مجلس نمایندگان آمریکا چهاشنبه هفته پیش آقای ترامپ را در ارتباط با یورش ششم ژانویه به کنگره به اتهام "تشویق به شورش" استیضاح کرد. در اقدامی کم سابقه ده عضو جمهوری خواه از جمله لیز چِینی مقام سوم حزب جمهوری خواه در مجلس نمایندگان هم به استیضاح او رای دادند.رامپ که جمهوری خواه است اکنون در سنا با محاکمه روبروست و اگر محکوم شود ممکن است برای همیشه از امکان شرکت در انتخابات محروم شود.مجلس نمایندگان بار پیش روز ۱۸ دسامبر ۲۰۱۹ آقای ترامپ را با دو اتهام سوءاستفاده از قدرت و کارشکنی علیه کنگره استیضاح کرده بود. آقای ترامپ متهم بود به اوکراین فشار آورده درباره رقیب سیاسی او جو بایدن تحقیق کند. با این حال مجلس سنا دو هفته بعد به تبرئه او رای داد.آ ترامپ در روز ششم ژانویه در جمع هوادارانش در واشنگتن بار دیگر نتیجه انتخابات را زیر سوال برد و از آنها خواست به طرف کنگره راهپیمایی کنند. پس از آن بود که آنها به زور وارد کنگره شدند. در نتیجه قانونگذاران مجبور شدند روند تایید نهایی نتایج انتخابات را معلق کنند و به پناهگاه بروند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: رئیس جمهور آقای ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۸۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، آیت الله سید ابراهیم رییسی در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی به «سیریل رامافوزا» رییس جمهور و مردم این کشور ابراز امیدواری کرد با مساعی و تلاش‌های مجدانه مقامات عالی‌رتبه آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران، دو کشور و دو ملت شاهد توسعه و تقویت روزافزون روابط دوجانبه و اشتراک نظر در عرصه‌های بین‌المللی باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • پیام تبریک رئیس‌جمهور درپی قهرمانی غرورانگیز تیم ملی فوتسال در آسیا
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند