Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی معاون وزیر دادگستری گفت: برای تحقق حقوق بشر و حقوق کودک نیازمند نگاه همه جانبه و همگرایانه و همکاری بین المللی هستیم.

محمود عباسی اول بهمن ماه در آئین افتتاحیه یازدهمین مدرسه زمستانه حقوق کودک استان مرکزی با اشاره به اینکه مدرسه حقوق کودک از سلسله مدارس فصلی است که توسط مرجع ملی کنواسیون حقوق کودک برگزارمی شود، اظهار کرد: سخن از حقوق کودک منظومه ای از حقوق بنیادین را فرا رو قرار می دهد که از کنگره بین المللی ۱۹۲۴ تا کنوانسیون حقوق کودک ۱۹۸۹، پروتکل های الحاقی آن و برنامه های توسعه ای و قوانین و مقررات جاری و قانون حمایت از اطفال و نوجوانان را شامل می شود و حکایت‌گر حقوق مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه در جامعه دینی و اسلامی زندگی می کنیم، گفت: در این جامعه بر اساس آموزه های دینی، حقوق کودک از جایگاه بالایی برخوردار است و قبل از توجه مجامع بین المللی به این حقوق، در آموزه های اسلامی شاهد توجه به آنها هستیم.

عباسی افزود: برای تحقق حقوق بشر و حقوق کودک نیازمند نگاه همه جانبه و همگرایانه و همکاری بین المللی هستیم.

وی تصریح کرد: تدوین حقوق در این راستا نشان می دهد که در نظام بین المللی و نظام داخلی به کودکان توجه داشته ایم و نشان می دهد که کودکان از آن جهت که کودک هستند، نیازمند حمایتند. اینکه تاکید می شود دادسرای افتراقی حقوق کودک و نوجوان ایجاد شود و نیازمند کانون اصلاح و تربیت هستیم و کودکان و نوجوانان را وارد زندان نمی کنیم، حکایت گر این است که کودکان نیازمند نگاه ویژه هستند و در قوانین و مقررات ما این حمایت موج می زند.

عباسی با بیان اینکه اگر بخواهیم عصاره قوانین و مقررات را در حوزه حقوق کودک مورد توجه قرار دهیم باید به چهار حق توجه خاص داشته باشیم، این چهار حق را شامل حق رعایت مسائل عالیه کودکان، حق منع تبعیض، حق شنیده شدن صدای کودکان و حق حمایت از کودکان عنوان کرد و گفت: اگر این چهار حق ملاک عمل قرار گیرد، آینده ای روشن را رقم می زند و باید به کودکان توجه ویژه داشت.

وی با اشاره به قانون حمایت از اطفال و نوجوانان گفت: این قانون مجموعه ای از ابتکارات را فرا رو قرار داده به طوری که تعاریفی که مسبوق به سابقه نبوده مورد توجه قرار گرفته است. در حوزه بزه دیدگی کودکان و نوجوانان موارد خوبی مدنظر قرار گرفته و مسئولیت حمایت اجتماعی از کودکان را به سازمان بهزیستی و حمایت قضایی از کودکان را به قوه قضائیه سپرده است و همکاری بین دستگاه ها و هماهنگی لازم نیز توسط مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک دنبال می شود. اگر این هماهنگی و فهم مشترک از مباحث حقوق کودک را پیش ببریم مسلما آینده بهتری را می توانیم برای کودکان و نوجوانان رقم بزنیم و در انجام این رسالت بزرگ نیاز داریم که در کنار هم باشیم و یکی از اهداف بلند این مدارس فصلی ایجاد همکاری و هماهنگی است.

عباسی بیان کرد: در این مدارس همه کنشگران عرصه حقوق حضور دارند و با مشارکت فعالانه در این مدرسه می توان اهداف از پیش تعیین شده را محقق کرد و سازوکار بهتری را برای حمایت از حقوق کودک فرا روی استان مرکزی قرار داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی حقوق كودك حقوق بشر دادگستري نیازمند نگاه همکاری بین بین المللی حقوق کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۱۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت‌ها باید همه جانبه و یکپارچه باشد

 امین میرزازاده ملی پوش کشتی فرنگی روز گذشته در مسابقات کشتی فرنگی جام تختی که در اهواز برگزار می‌شود، تماشاگر مسابقات بود.

او درباره کسب عنوان مرد ورزش ایران، عنوان کرد: خدا را شکر می‌کنم که این توفیق را به من داد. این عنوان به من تنها نیست متعلق به کل جامعه کشتی است که برای اعتلای پرچم کشورمان تلاش می‌کنم.  

دارنده مدال طلای جهان در پاسخ به این سوال که پنج خوزستانی مسافر المپیک هستند، گفت: جای تشکر دارد که برای دومین سال اهواز میزبانی را برعهده گرفته است. این میزبانی‌ها به پیشرفت بیشتر کشتی کمک می‌کند.  

میرزازاده درباره اینکه توقعات از شما در المپیک پاریس بالاست، انتظار چه مدالی از خود دارید؟ تصریح کرد: تلاش می‌کنم با خوشرنگ‌ترین مدال دل مردم را شاد کنم. هیچ کس با ناامیدی به المپیک نمی‌رود. همه بچه‌ها شرایط خوبی دارند. اردو‌ها از ۱۸ اردیبهشت اردو‌ها شروع می‌شود و چند ماه اردوی پرفشار داریم. امیدوارم بهترین نتایج را در المپیک کسب کنیم.  

این فرنگی‌کار سنگین‌وزن کشورمان درباره اینکه در آستانه المپیک درخواست شما از مسئولان چیست، یادآور شد: اولین درخواست من این است بتوانیم با آرامش تمرینات را دنبال کنیم و مسئولان هم با ما و فدراسیون کشتی همراه باشند. این حمایت از شهرستان و استان شروع می‌شود و به کشور می‌رسد. ما انتظار داریم این حمایت‌ها همه جانبه و یکپارچه باشد.

میرزازاده در پاسخ به این سوال که حسن رنگرز اولین سال حضور خود را به عنوان مربی در المپیک خواهد داشت، نظر شما در این باره چیست؟، گفت: او شخصی است که بدون برنامه به مسابقات نمی‌رود و قطعا برنامه‌ریزی خوبی انجام خواهد گرفت تا حضوری موفق و خوب در المپیک داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • بنی‌تمیم: اکنون زمان حمایت همه‌جانبه از سه تیم لیگ برتری خوزستان است
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران
  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • فرمول تعیین دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • ‌مهم‌ترین ‌در تحقق شعارهای سال، توجه به حمایت از تولید ملی است
  • حمایت‌ها باید همه جانبه و یکپارچه باشد
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است