Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در یک ارتباط اینترنتی با شبکه خبر درباره جزئیات سطح بندی خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی، توضیحاتی داد.
به گزارش شمانیوز، دکتر امیرعباس منوچهری، معاون درمان سازمان تامین اجتماعی، درباره جزئیات سطح بندی خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: بر اساس قانونی که حدود 30 سال پیش در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، تحت عنوان قانون الزام، بخشی از خدمات درمانی بیمه شدگان به عهده سازمان تامین اجتماعی است و می‌توان گفت متولی درمان حدود نصفی از مردم ایران، تقریبا 45 میلیون نفر بیمه شده ما هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در واقع سازمان تامین اجتماعی اولین خریدار خدمات درمانی و دومین تولیدکننده این خدمات است. در طول 30 سال گذشته، با توجه به تغییرات متنوعی که در کشور اتفاق افتاده، از لحاظ اجتماعی و مسائل منطقه ای، دسترسی عادلانه برای خدمات درمانی متاسفانه برای همه بیمه شدگان وجود نداشته است؛ لذا ما از پایان سال گذشته، بعد از حدود 20 سال، بحث دسترسی عادلانه و سطح بندی خدمات درمانی را برای دسترسی مناسب‌تر بیمه شدگان، در سه محور بخش سرپایی، بخش بستری و تجهیزات هایتک جز برنامه مان قرار دادیم.
دکتر منوچهری در پاسخ به این که در حوزه این سه محور چه اقداماتی در حال انجام شدن است، گفت:الان در 181 شهرستان، هیچ خدمتی در مراکز ملکی یا خدمت درمان مستقیم ارائه نمی‌کنیم و از طریق خرید خدمت، خدماتمان را ارائه می‌کنیم.
وی افزود: 53 شهرستان و 17 شهر هستند که بالای بیست هزار بیمه شده داریم. بر اساس ضوابط جاری سازمان تامین اجتماعی می‌توانستیم حداقل یک مرکز سرپایی درمانگاه در سطوح مختلف در آن جا داشته باشیم که این‌ها براساس تعدادی شاخص از جمله ضریب محرومیت منطقه، فاصله تا اولین مراکز ملکی ما و چند شاخص دیگر اولویت بندی می‌شوند. بر اساس این شاخص ها، این 70 شهر و شهرستان اولویت بندی شده اند و البته کلا 181 شهر هستند در کل کشور که ما در آن‌ها مرکز ملکی نداریم.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: برای هر کدام برنامه‌های مختلفی در پیش داریم. برای بخش بستری هم، بر اساس مستنداتی که در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همکاران ما سالیان سال هست تلاش‌های فراوانی داشتند و 439 شهرستان را بر اساس وضع موجود و نقشه راهی که تا سال 1404 مشخص شده، وضعیت موجود شناسایی شده، وضعیت مطلوبشان تعریف شده و براین اساس ما هم دسترسی بیمه شدگانمان را به خدمات بستری تعریف کردیم.
وی اظهار کرد: در مورد تجهیزات‌، که برای سال جاری حدود 270 میلیارد تومان در سازمان تامین اجتماعی برای آن بودجه قرار داده شده، تا به لحاظ عدالت در دسترسی به تجهیزات ‌هایتک، اعم از سی تی اسکن، سنگ شکن، آنژیوگرافی و دستگاه‌های مشابه، بتوانیم قدم موثری برداریم.
دکتر منوچهری افزود: همین طور در بخش بستری که ما بر اساس مدارک موجود، نیاز به افزایش تخت در مراکز ملکی خودمان داشتیم؛ با این که اجازه بیمارستان سازی نداریم، ولی با توسعه مراکز فعلی خودمان تا آخر سال جاری 551 تخت با بودجه قریب به 450 میلیارد تومان افزایش خواهیم داد.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در ادامه گفت: همین طور برای تجهیزات سرمایه‌ای در کل کشور در این بیمارستان‌ها و مراکز ملکی قریب به 284 میلیارد تومان در هیئت مدیره و هیئت امنای تامین اجتماعی مصوب شد که تا امروز بخش مهمی از آن جذب شده است.
وی اظهار کرد: برای سیستم‌های تهویه بیمارستانی، قریب به 138 میلیارد تومان هزینه شد. با توجه به شرایط کرونا که در وضعیت موجود اضطرار خاصی را ایجاد می‌کرد و نیاز بیشتری احساس می‌کردیم به خصوص در بخش اکسیژن سازها، 35 مرکزمان را بهسازی کردیم؛ اکسیژن ساز‌های جدید خریدیم و در این خصوص حدود 168 میلیارد تومان هزینه کردیم. حدود 178 میلیارد تومان برای خرید ونتیلاتور در مراکز ملکی هزینه کردیم.
دکتر منوچهری در خصوص برنامه زمان بندی برای اجرای روند سطح بندی تا سال 1404گفت: خوشبختانه 551 تخت تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسند؛ و تا به امروز 155 تخت در آستانه بهره برداری اند. در دهه فجر بخش اعظم آن‌ها را شامل بخش‌های عادی و ویژه افتتاح خواهیم کرد.
وی افزود: در مورد هفت و هشت محوری که با بودجه 160 میلیاردی، جزو برنامه امسال هستند، در بخش سرپایی، بستری و تجهیزات انجام خواهیم داد. حدود 59 آمبولانس برای امسال خریداری خواهد شد که بعد از آن همه مراکز ما حداقل دارای یک آمبولانس مجهز هستند و حتی اگر نتوانیم در یکی از مراکزمان به بیمار خدمت صد در صدی دهیم، بتوانیم با آمبولانس او را به نزدیک‌ترین مرکز مجهز انتقال دهیم.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: همین طور بعضی از درمانگاه‌های ما در مراکز استان، مشکلاتی دارند که ما امسال بخشی از آن‌ها را که حدود 40 پروژه است، در حال انجام داریم که حدود 17 و 18 درمانگاه به سرانجام می‌رسند. در همین هفته، حدود 3 درمانگاه در آذربایجان شرقی را افتتاح می‌کنیم.
دکتر منوچهری تصریح کرد: بیمارستان تامین اجتماعی آبادان حدود 80 درصد پیشرفت کرده است و احتمال می‌دهیم در اوایل سال آینده آن را به بهره برداری برسانیم. بیمارستان دزفول 97 درصد پیشرفت داشته است. بیمارستان هدایت در تهران در آستانه بهره برداری است.
وی در ادامه افزود: بودجه 1650 میلیارد تومانی برای سال آینده نیز توسط هیئت امنای تامین احتماعی تصویب شده که اگر در این کار موفق شویم، در سال آینده برای آن 53 شهرستانی که مرکز ملکی نداریم، امیدواریم بتوانیم کلنگ به زمین بزنیم. همین طور 17 شهری که در آن‌ها بالای بیست هزار بیمه شده داریم.
دکتر منوچهری در پاسخ به این که چه زمانی این سه گام اصلی اجرا و برای بیمه کنندگان محسوس می‌شود گفت: حدود نیمی از تخت‌هایی که اضافه کردیم، همین الان آماده بهره برداری اند. از دهه فجر بخش اعظم این‌ها را بیماران می‌توانند استفاده کنند. در بازدید‌هایی که از استان‌ها داشتم، تک تک مراکز را دیدم و آماده بهره برداری اند و تجهیزاتشان بالای 80 درصد انجام شده است. هم چنین خرید آمبولانس‌ها جزو برنامه ماست و امسال حتما انجام خواهد شد.
منبع: اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: معاون درمان سازمان تامین اجتماعی سطح بندی خدمات میلیارد تومان دکتر منوچهری خدمات درمانی مراکز ملکی همین طور بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۵۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد احمدی صدر، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: در طرح مشارکتی بین سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و سازمان پسماند شهرداری تهران مقرر شده معتادان متجاهر بهبود یافته و افراد آسیب دیده با هدف خروج از چرخه آسیب و بازگشت به خانواده و جامعه در حوزه پاک‌بانی فعالیت کنند که در این راستا بخشی از این افراد جامعه پذیر مشغول به کار شدند و بخش دیگر در حال ثبت نام و ارزیابی قرار دارند.

وی افزود: عوامل این سازمان و سازمان پسماند به شکل دوره‌ای در تمامی ۲۰ مددسرا حضور پیدا می‌کنند و پس از تمایل این افراد و نام نویسی مورد پایش قرار می‌گیرند و در یک بازه زمانی کوتاه مشغول به کار می‌شوند.

احمدی صدر ادامه داد: حقوق و مزایای این افراد مطابق با قانون وزارت کار است که از سوی پیمانکاران سازمان پسماند با نظارت مدیریت شهری پرداخت می‌شود.

کد خبر 6090264 علی قدمی

دیگر خبرها

  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند