Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز بهداشت شرق گفت: طرح غربالگری بازار بزرگ تهران با محوریت هر مغازه یک پایگاه سلامت با همکاری مرکز بهداشت شرق تهران و سازمان های مردم نهاد آغاز شد.

 امیرعلی فریدونفر با اشاره به اهداف طرح شهید سلیمانی و همکاری دستگاه‌های مردم نهاد، افزود: طرح مذکور با محوریت غربالگری محله محور در سطح جامعه برنامه ریزی شد و اکنون در محله بازار بزرگ تهران با توجه به شلوغی و پرتردد بودن اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رئیس مرکز بهداشت شرق تهران، با توجه به اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها توسط اصناف و بازاریان پس از برگزاری جلسات هماهنگی، اجرای طرح مذکور به صورت فوری و ضربتی از صبح آخرین روز دیماه ۹۹ آغاز شد.

وی با اشاره به همکاری سازمان‌های مردم نهاد، بسیج و هلال احمر، معتمدان، اصناف و بازاریان در اجرای طرح مذکور افزود: در این طرح بازار به ۱۲ خوشه اصلی تقسیم شده است که غربالگری هر خوشه توسط تیم‌های سه نفره متشکل از مراقبان سلامت، بسیجیان و نیروهای هلال احمر انجام می‌شود. تیم‌های مذکور در این راستا به غربالگری کرونای اهالی بازار از کسبه گرفته تا کولبران، کارگران و حتی مراجعه‌کنندگان می‌پردازند.

رئیس مرکز بهداشت شرق تهران یادآور شد: پس از غربالگری افراد مشکوک در هر خوشه توسط مراقبان سلامت به چهار مقر یا محل استقرار نمونه گیران در بازار هدایت می‌شوند تا تست PCR یا تست تشخیص کووید ۱۹ از آنان گرفته شود. در صورت مثبت بودن تست، مقدمات قرنطینه بیماران مهیا خواهد شد.

وی بازار تهران را یکی از مراکز پرتردد شهر و یکی از اماکن پرخطر برای شیوع و انتقال بیماری کووید ۱۹ برشمرد به نحوی که در صورت ابتلای کسبه بازار به کرونا و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفاظتی ممکن است در یک روز بیش از ۵۰ نفر را به این ویروس مبتلا کنند.

فریدونفر ابراز امیدواری کرد که اجرای طرح هر مغازه یک پایگاه سلامت با همکاری شهروندان و اصناف و بازاریان گام مؤثری در راستای کاهش شیوع بیماری کرونا باشد.

/مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مرکز بهداشت شرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۵۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سیدرضا مظهری افزود: نسخه پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه ها است و فقط حمل دارو با ابلاغ این آئین نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این آئین نامه با رعایت اصول حفظ سلامت بیماران، موجب سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز می‌شود.

مظهری افزود: توزیع دارو بر بستر اینترنت به زودی به صورت آزمایشی در چند شهر با دستور وزیر بهداشت آغاز می‌شود و بعد از ۶ ماه در سراسر کشور پوشش داده می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی برای انتخاب نزدیک‌ترین داروخانه به محل سکونت می‌توانند داروی خود را سریع‌تر دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • ترافیک شهر تهران آغاز شده است
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • مرکز عمده فروشی جوراب در بازار تهران کجاست؟
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • آغاز ترافیک صبحگاهی تهران/ افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی