Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سپاه، سردار سرتیپ دوم پاسدار «رمضان شریف» سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه با تاکید بر موفقیت طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در سراسر کشور و نقش مشارکت و ظرفیت‌های امداد رسانی سپاه و بسیج در این زمینه گفت: طرح شهید سلیمانی برای مقابله همه جانبه با بیماری کرونا در سراسر کشور که با مدیریت کلان ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و مشارکت و نقش آفرینی سپاه و نیروهای مخلص و متعهد بسیجی در حال اجرا است، بحمدالله آثار موفقیت‌های خود را به گونه‌ای مشهود آشکار و این موضوع مورد اذعان و تقدیر وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دیگر متخصصین و دست اندرکاران امر مقابله و پیشگیری از شیوع این ویروس خطرناک قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح جهادی و سلامت "شهید سلیمانی"  با همت، هم افزایی، انسجام و مشارکت کم‌نظیر همه دستگاه‌ها و نهادهای صاحب نقش با اقبال و همکاری هموطنان عزیز ادامه دارد و با دستیابی به ابعاد ناشناخته مقابله با کرونا، تحول و الگوی موفقی را در حوزه سلامت کشور به ارمغان آورده است.

سخنگوی سپاه با اشاره به استقبال قابل تحسین مردم به عنوان رمز موفقیت این طرح تصریح کرد: به یاری خداوند این طرح تا غلبه کامل بر کرونا در کشور تداوم خواهد یافت و سپاه در تلاش بوده است همه ظرفیت‌های لازم را در این راستا فراهم آورد.

 سردار شریف وضعیت پدید آمده در استان مازندران را نیازمند تلاش ویژه از سوی مسئولین و متولیان و همچنین همکاری‌های جدی‌تر مردم این استان دانست و افزود: با تدبیر سرلشکر حسین سلامی فرمانده محترم کل سپاه و ابلاغ به رییس سازمان بسیج مستضعفین، فرمانده سپاه کربلای استان مازندران، معاون بهداشت درمان و دفاع زیستی سپاه و نیز بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) تقویت اقدامات سپاه و بسیج و تمرکز بیشتر ظرفیت‌های طرح شهید سلیمانی برای غلبه بر شرایط پدید آمده کرونایی در استان مورد تاکید قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: امید است با همکاری سایر مراجع بهداشت و درمان و نیز مدیران  استان، کاستی‌ها و نقاط ضعف احتمالی شناسایی و به ویژه با همکاری مردم عزیز مازندران به سرعت شاهد مهار بیماری  و کاهش نگرانی‌ها در این زمینه باشیم.  

سردار شریف خاطرنشان کرد: در حالی که بسیاری از کشورهای مدعی و به ظاهر توانمند جهان در امر مقابله با کرونا و رسیدگی به وضعیت بیماران کرونایی با مشکلات جدی و غیرقابل باوری در مدیریت و درمان مواجه  هستند؛ در کمال افتخار باید اعلام کنیم تا به امروز حتی یک بیمار رها شده در پشت درب بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و یا کوچه و خیابان نداشتیم و این به برکت نگاه ایمانی و حرکت اجتماعی جامعه ما نسبت به این پدیده است.

سخنگوی سپاه در پایان با تقدیر از مجاهدان عرصه سلامت و گروه‌های جهادی و سازماندهی شده در طرح شهید سلیمانی که در دو سه ماه اخیر در  اقصی نقاط شهری و روستایی کشور به صورت شبکه ای و محله محور  به کمک حوزه سلامت کشور در امر خطیر و مقدس مقابه با شیوع ویروس کرونا آمده اند، تاکید کرد: همان گونه که گفته شد، طرح شهید سلیمانی تا ریشه‌کنی کامل بیماری کرونا ادامه خواهد داشت.

وی افزود: امید است با تداوم کاهش مرگ و میر و نزولی شدن ابتلا به بیماری، زحمات خالصانه و حماسی کادر شریف و مخلص بهداشت و درمان و مجاهدان سلامت کشور به نتایج مطلوب منتهی و با مدیریت وضعیت، از اوج گیری مجدد این ویروس در کشور پیشگیری شود.

برچسب‌ها کرونا ستاد ملی رمضان شریف سازمان بسیج مستضعفان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ستاد ملی رمضان شریف کرونا ستاد ملی رمضان شریف سازمان بسیج مستضعفان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور طرح شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۵۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود

ایتنا - دبیرکل سازمان جهانی بهداشت از کشورها خواست تا با امضای تفاهم‌نامه‌ای برای کمک به مبارزه با همه‌گیری‌های آینده موافقت کنند.
تفاهم‌نامه جدید و مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های قوانین موجود در مقابله با همه‌گیری‌ها، به منظور تقویت دفاع جهانی در برابر عوامل بیماری‌زای جدید پس از همه‌گیری کووید-۱۹ که جان میلیون‌ها تن را گرفت، تدوین شده است.

کشورهای عضو این سازمان قرار است در روز ۲۱ اردیبهشت مذاکرات بر سر این توافق را نهایی کنند تا بتوانند آن را در نشست سالانه سازمان بهداشت جهانی در اواخر ماه به تصویب برسانند، ولی اختلافات بزرگی بر سر متن این تفاهم‌نامه وجود دارد.

تدروس آدهانوم، دبیر‌کل سازمان جهانی بهداشت، در نشست ژنو با اشاره به اهمیت این توافق به کشورهای جهان گفت: «به مردم دنیا، مردم کشورهای تان، و مردمی که نماینده آنها هستید، آینده امنی بدهید.»

یکی از اصلی‌ترین اختلافات میان کشورهای ثروتمند و کشورهای در حال توسعه، موضوع به اشتراک‌گذاری عادلانه داروها و واکسن‌ها برای جلوگیری از تکرار معضلات دوران کرونا است.

دسترسی به پاتوژن‌های شناسایی شده در داخل کشورها، دسترسی به محصولات مبارزه با بیماری همه‌گیر مانند واکسن‌های تولید شده؛ و توزیع عادلانه نه تنها آزمایش‌ها، درمان‌ها و واکسیناسیون‌های ضد همه‌گیر، بلکه ابزار تولید آنها از موضوعات مورد بحث میان کشورها است.

شماری از سیاستمداران در کشورهایی مانند آمریکا و استرالیا استدلال می‌کنند که این توافق که الزام قانونی دارد، قدرت زیادی را به سازمان بهداشت جهانی می‌دهد.

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی این استدلال را رد می‌کند و می‌گوید تفاهم‌نامه به کشورها کمک می‌کند تا در برابر شیوع همه‌گیری بهتر از شهروندانشان محافظت کنند.

سازمان بهداشت جهانی در هفته‌های اخیر در مورد رشد تصاعدی آنفولانزای مرغی با نگرانی در مورد اینکه در صورت شروع انتقال آن بین انسان‌ها چه اتفاقی خواهد افتاد، زنگ‌های خطر را به صدا درآورد و این موضوع، فوریت رسیدن به این توافق را برجسته‌تر کرد.

در تاریخ ۷۵ ساله این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد، تنها باری که کشورهای عضو توانستند با یک معاهده قانونی الزام‌آور موافقت کنند، معاهده کنترل دخانیات در سال ۲۰۰۳ میلادی بود.

سازمان بهداشت جهانی پس از همه‌گیری کووید-۱۹ به دلیل رویکرد خود در پیدا کردن منشاء ویروس آماج انتقادهای فراوان قرار گرفت.

در این ارتباط، این سازمان، یک بازدید به شدت کنترل شده از چین داشت و به این نتیجه رسید که «بسیار بعید» است که ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان به انسان منتقل شده باشد.

با این حال سازمان بهداشت جهانی در پی فشارها، گزارش تحقیقی دیگری منتشر کرد و در آن، گروه متخصصان این سازمان گفتند که داده‌های لازم برای توضیح چگونگی شروع همه‌گیری وجود ندارد.

گروه متخصصان سازمان بهداشت جهانی همچنین گفت که نمی توان نظریه «حادثه آزمایشگاهی» را نادیده گرفت اما تأکید کرد که چین اطلاعاتی به این نهاد بین‌المللی ارائه نکرده است که در آن احتمال ابتلا به ویروس کرونا ناشی از نشت آزمایشگاهی ارزیابی شده باشد.

دیگر خبرها

  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • جزئیات دستگیری اعضای چند تیم تروریستی توسط اطلاعات سپاه
  • چرا سردار زاهدی نمی خواست لباس سپاه را بپوشد؟
  • درگذشت یک فرمانده ارشد نظامی/ قالیباف پیام داد
  • متلاشی شدن چند تیم تروریستی در استان کرمان طی سال گذشته
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • غلبه بر عفونت سینوس بدون نیاز به دارو
  • غلبه بر عفونت سینوس : ترفندهای ساده و موثر بدون نیاز به دارو (اینفوگرافی)
  • سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده شهید زاهدی دیدار کردند
  • ضرورت افزایش ظرفیت استخدام ماما در بخش بهداشت و درمان