Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@21:49:38 GMT

بسیج هنرمندان معادلات جنگ نرم دشمن را بر هم زده است

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۶۱۸۳

بسیج هنرمندان معادلات جنگ نرم دشمن را بر هم زده است

سرهنگ کریمی فرد گفت: بسیج هنرمندان با استفاده از ظرفیت خوب بسیجیان توانسته معادلات جنگ نرم را بر هم بزند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، سرهنگ منصور کریمی فرد ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج هنرمندان پلدختر بابیان اینکه فعالیت مؤثر بسیج در عرصه فرهنگی و هنری یک ضرورت است، اظهار داشت: در برهه‌ای خاص دشمن در کنار جنگ اقتصادی، تهاجم فرهنگی را نیز به راه انداخت و در بستر فضای مجازی و رسانه‌ای اقدام به انحراف جوانان نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیج هنرمندان با استفاده از ظرفیت خوب بسیجیان توانسته معادلات جنگ نرم را بر هم بزند و در این راستا، ابزار فرهنگی از قبیل شعر، تئاتر و نویسندگی فرصت خوبی را برای بیان دستاوردهای انقلاب فراهم کرده است.

فرمانده سپاه ناحیه پلدختر عنوان کرد: در بازسازی عملیات والفجر ۹ به عینه دیدیم بسیج ظرفیت خوبی در حوزه هنری دارد، بایستی مشابه این کارها را نیز در زمینه‌های دیگر فرهنگی انجام دهیم.

غلامرضا محمودی مسئول سابق بسیج هنرمندان پلدختر در این مراسم اظهار داشت: سابقه تشکیل بسیج هنرمندان به سال ۸۷ برمی‌گردد که در این مدت برنامه‌های خوبی نیز انجام گرفت.

وی افزود: در این مدت دوره‌های تخصصی عقیدتی و فرهنگی مطلوبی را طی کردیم که بعد معنوی این دوره‌ها نیز بسیار مؤثر بود.

به گزارش سفیرافلاک، در این مراسم محمد فرجی آزاد به‌عنوان عنوان مسئول جدید بسیج هنرمندان پلدختر معرفی و از زحمات ۱۳ ساله غلامرضا محمودی مسئول سابق بسیج هنرمندان این شهرستان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بسیج هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۶۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس

مریم جلالی در مراسم واگذاری تعدادی از اتاق‌های ارگ کریم‌خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان فارس گفت: امید است این اقدام در فارس زمینه‌ای شود تا در تمامی ابنیه‌های میراثی حضور و فعالیت هنرمندان صنایع‌دستی را ببنیم.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی افزود: آنچه امروز در موزه‌ها می‌بینیم، کار دست هنرمندان صنایع‌دستی دیروز است و هنرمندان امروز حافظان و پاسداران میراث فرهنگی ما محسوب می‌شوند.

جلالی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم ایجاد و توسعه خانه‌های صنایع‌دستی تأکید کرد و گفت: ضروری است برای توسعه و ترویج و عرضه درست محصولات دست‌ساز هنرمندان خانه‌های صنایع‌دستی متعددی، چون نمد، منبت، خاتم، شیشه و... ایجاد شود.

او با اشاره انتخاب «محله بالا کفت» به‌عنوان محله هنر و صنایع‌دستی در شیراز گفت: در حال حاضر به‌منظور حفظ میراث فرهنگی، هنر و معماری و صنایع‌دستی نهفته در بافت تاریخی شیراز، «محله بالا کفت» به‌عنوان محله هنر و صنایع‌دستی شیراز تعیین‌شده است و جا دارد در این محله خانه‌های صنایع‌دستی متعددی ایجاد شود تا گردشگری تجربه محور رخ دهد.

معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: در محله‌های قدیمی آسیب‌های اجتماعی زیادی وجود دارد که می‌توان از محل مسئولیت‌های اجتماعی وضعیت این محلات را به سازی کرد و با ایجاد فرصت برای هنرمندان در این مناطق صنایع‌دستی را رونق داد.

جلالی در ادامه سخنانش به جهانی و ملی شدن شهر‌ها اشاره کرد و گفت: همواره تأکید کرده‌ام که ملی و جهانی‌شدن شهر‌ها امتیاز نیست بلکه مسئولیت است و اگر مسئولیت خوب انجام نشود ممکن است این امتیاز سلب شود از این روباید مصوبات شورای جهانی صنایع‌دستی ضمانت اجرایی داشته باشند؛ بنابراین گزارش با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس و هیات همراه، ۵ اتاق در عمارت ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنر‌های سنتی استان فارس به مدت دو سال واگذار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • جواب پوچتینو به انتقادات: من همه‌‎کاره چلسی نیستم!
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • آئین تجلیل از مروجین فرهنگ و منش پهلوانی در ساری
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • شهید ملک مکان، شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی