Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود فروزنده روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سازمان بنا دارد با پرداخت منظم و به موقع مطالبات مراکز درمانی که از سامانه نسخه الکترونیک استفاده می‌کنند، پزشکان و تمامی مراکز درمانی را به استفاده از این سامانه تشویق کند.

وی تصریح کرد: با پیشرفت کار و استفاده بیشتر از این سامانه، اهمیت و ارزش آن بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند که این موضوع نیازمند تلاش و جدیت بیشتر برای استقرار کامل سامانه نسخه الکترونیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فروزنده با بیان اینکه سامانه نسخه الکترونیک در استان تکمیل و آماده بهره‌برداری است، اظهار داشت: هدف و اولویت فعلی این سازمان ترغیب و تشویق مراکز درمانی طرف قرارداد برای استفاده از این سامانه است.

مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سهم سازمان تامین اجتماعی از هزینه ویزیت پزشکان دارای امضای الکترونیک تا ۹۵ درصد و سایر پزشکان ۸۰ درصد در پایان هر روز پرداخت می‌شود.

فروزنده خاطرنشان کرد: در خصوص داروخانه‌ها نیز ۳۰ درصد سهم سازمان تامین اجتماعی از نسخه‌های الکترونیک در پایان روز پرداخت می‌شود و مابقی سهم مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد در نسخه‌های الکترونیک در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

به گفته وی، رفع اشکالات و اجرای پیشنهادات و خواسته‌های پزشکان در حال انجام است و انتظار می‌رود سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک در آینده نزدیک به طور کامل در تمامی مراکز درمانی استان مورد استفاده قرار گیرد و طی ماه‌های آینده می‌توانیم شاهد حذف کامل نسخه‌های کاغذی باشیم.

به گزارش ایرنا، تامین اجتماعی در حوزه درمان از طریق بیمارستان امام علی(ع)، ۲پلی کلینیک تخصصی، ۲ درمانگاه تخصصی و یک درمانگاه عمومی به طور مستقیم و از طریق بیش از ۵۰۰ مرکز بصورت غیرمستقیم به بیمه شدگان خود ارائه خدمت می‌کند.

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی سلامت توسعه ایران شهرکرد چهارمحال وبختیاری دولت الکترونیک کارآمدی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی سلامت توسعه ایران سازمان تامین اجتماعی سلامت توسعه ایران شهرکرد چهارمحال وبختیاری دولت الکترونیک کارآمدی دولت اخبار کنکور تامین اجتماعی مراکز درمانی سامانه نسخه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۰۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند

نرخ بیمه کارگران مشمول قانون کار، بر اساس حداقل دستمزد آن‌ها محاسبه می‌شود و معادل ۳۰ درصد حقوق و مزایای مشمول بیمه است. بر اساس مصوبه شورای عالی کار ۲۷ اسفند ۱۴۰۲، حداقل دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۳ به میزان ۹میلیون‌و۳۲۲هزار تومان تعیین شد.

بنابراین، میزان حق بیمه سهم پرداختی کارگران در سال ۱۴۰۳ معادل ۹۳۱هزارو۱۸۰ تومان خواهد بود؛ به این ترتیب که ۷ درصد حق بیمه سهم کارگران است که کارفرما از حقوق و مزایای ماهانه کارگر کسر کرده بر روی آن ۲۳ درصد حق بیمه سهم کارفرما را اضافه کرده و به تامین اجتماعی واریز می‌کند.

به گزارش منیبان، در توضیح جزئیات حق بیمه تأمین اجتماعی کارگران، گفته شده که حق بیمه پایه کارگران، ۷ درصد از حداقل دستمزد آن‌ها یعنی معادل ۶۵۲هزارو۵۴۰ هزار تومان است. حق بیمه بیکاری هم یک درصد از حداقل حقوق و معادل ۳۹هزارو۲۲۰تومان تعیین شده است.

حق بیمه حوادث ناشی از کار هم ۲ درصد از حداقل دستمزد را به خود اختصاص داده که عددی معادل ۱۸۶هزارو۴۴۰ تومان می‌شود. بنابراین درمجموع میزان حق بیمه تامین اجتماعی کارگران در سال ۱۴۰۳ معادل ۹۳۱ هزار و ۱۸۰ تومان خواهد بود.

طبق ماده (۲۸) قانون تامین اجتماعی، مبلغ حق بیمه به میزان ۳۰ درصد مزد یا حقوق بیمه‌شدگان مشمول قانون کار است که از این میزان ۲۳ درصد (۲۰ درصد حق بیمه + سه درصد بیمه بیکاری) بر عهده کارفرما و هفت درصد بر عهده بیمه شده است (که علاوه بر میزان نرخ فوق الاشاره، سه درصد نیز به وسیله دولت تامین می‌شود).

همچنین طبق ماده (۳۶) قانون کارفرما مسئول پرداخت حق‌بیمه سهم خود و بیمه‌شده به سازمان بوده و مکلف است در موقع پرداخت مزد یا حقوق و مزایا سهم بیمه شده را کسر کرده و سهم خود را بر آن افزوده به سازمان تامین اجتماعی تأدیه کند.

هرچند که بر اساس قوانین وزارت کار، کارفرما وظایفی در قبال کارگر دارد و تمام موارد آن‌ به‌درستی اجرا می‌شود و در صورت اجرانشدن هر کدام از آن‌ها، قانون به‌تمامی به حقوق کارگران رسیدگی می‌کنند، اما باز هم لازم است کارفرما و کارگران به‌طور کامل از قوانین و حقوق خود آگاه باشند. می‌توانید در ازکی همه‌چیز درباره حق بیمه تأمین اجتماعی و شرایط و قوانین آن را بخوانید.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • برق مراکز برگزاری آزمون سراسری با موفقیت و بدون نقص تامین شد
  • تامین برق مراکز برگزاری آزمون سراسری با موفقیت انجام شد